Cchris Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Tips: Finn deg en relativt bratt bakke og sett bilen på tomgang (håper du har brukbart brekk;)) Skru av lokket på ekspansjonstanken og la bilen gå til vannet "koker" over, det er ikkje vannet som koker, men luft som blir presset ut (vannet "foran" lufta blir da selvfølgelig også presset ut) Etterfyll så med vann, vent til bilen "koker" over igjen, og repeter til den slutter å "koke" over. :) Da har jeg prøvd dette uten noe særlig hell. Skal gå over litt diverse deler imorgen. Noen som vet om det er skadelig å kjøre avfetting i vannsystemet? Så jeg får renset opp litt? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Da har jeg prøvd dette uten noe særlig hell. Skal gå over litt diverse deler imorgen. Noen som vet om det er skadelig å kjøre avfetting i vannsystemet? Så jeg får renset opp litt? bruk heller radiator rens Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Da har jeg prøvd dette uten noe særlig hell. Skal gå over litt diverse deler imorgen. Noen som vet om det er skadelig å kjøre avfetting i vannsystemet? Så jeg får renset opp litt? Hmmm, da heller jeg mot at det er tett noen steder i motoren... Måtte skifte toppakning for et års tid siden, var da brukt radiatortett på motoren, og hullene for kjølevæske i toppakningen var så og si helt tette. PS: "kokte" den over slik jeg sa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Hmmm, da heller jeg mot at det er tett noen steder i motoren...Måtte skifte toppakning for et års tid siden, var da brukt radiatortett på motoren, og hullene for kjølevæske i toppakningen var så og si helt tette. PS: "kokte" den over slik jeg sa? Ja, den kokte over hele tida. Håper jeg slipper å bytte toppakningen. Men er det noe som kan ta skade av at jeg bruker litt sterk avfetting i vannet? Eller må jeg skaffe radiator-rens? Tenkte å begynne med radiatoren i morgen. Se om det går vann igjennom. Må bare ta en del om gangen. Forslag hva jeg burde se på etter det? Spyle igjennom varmeregistret? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Ja, den kokte over hele tida. Håper jeg slipper å bytte toppakningen. Men er det noe som kan ta skade av at jeg bruker litt sterk avfetting i vannet? Eller må jeg skaffe radiator-rens? Tenkte å begynne med radiatoren i morgen. Se om det går vann igjennom. Må bare ta en del om gangen. Forslag hva jeg burde se på etter det? Spyle igjennom varmeregistret? Ta som du sier, del for del, og spyl igjennom med hageslangen til mor og se hvor god flyt det er... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Da har jeg fått spyla igjennom vannsystemet. Kjørte igjennom radiatorrens, og skylte igjennom mange ganger. Nå skal alt være i orden der, men fortsatt så er motoren en god del varmere enn det som var vanlig. Temperaturen har kanskje sunket 3 grader. Siste utvei må være temperatur sensorene. Lurer også på om det kan være noen tette oljekanaler? Kan det stemme? Og hva kan jeg isåfall gjøre? Finnes det noe "wonder"middel som løser opp det? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Da har jeg fått spyla igjennom vannsystemet. Kjørte igjennom radiatorrens, og skylte igjennom mange ganger. Nå skal alt være i orden der, men fortsatt så er motoren en god del varmere enn det som var vanlig. Temperaturen har kanskje sunket 3 grader. Siste utvei må være temperatur sensorene. Lurer også på om det kan være noen tette oljekanaler? Kan det stemme? Og hva kan jeg isåfall gjøre? Finnes det noe "wonder"middel som løser opp det? du kan ta ein "motorrens" eller "motorflush". helles ilag med olja. kjør ett på km og bytt olje. dette fåes på bilxtra eller mekonomen Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 denne lille vannslangen som går til ekspansjonstanken er VIKTIG, er denne tett får du akkurat det problemet du beskriver..... bilen funker fint helt til det kommer luft i systemet, og da kan du bare glemme å få luftet den, sjekk slangen og stussene på eks. tanken og radiatoren! Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 denne lille vannslangen som går til ekspansjonstanken er VIKTIG, er denne tett får du akkurat det problemet du beskriver..... bilen funker fint helt til det kommer luft i systemet, og da kan du bare glemme å få luftet den, sjekk slangen og stussene på eks. tanken og radiatoren! Ja, den funka fint helt til den slangen sprakk, og jeg måtte helle på nytt vann. Men nå er det ikke det som er problemet lenger. Hele vannsystemet skal være i orden nå. Kommer til og med vann ut den lille slangen. cheers Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Ja, den funka fint helt til den slangen sprakk, og jeg måtte helle på nytt vann.Men nå er det ikke det som er problemet lenger. Hele vannsystemet skal være i orden nå. Kommer til og med vann ut den lille slangen. cheers Kom til å tenke på noe, husker du hvordan du monterte termostaten din? Den skal nemlig helst stå på en slik måte at vannet får fri flyt gjennom når den åpner. Litt vanskelig og forklare, men tenk logisk på hvor vannet skal gjennom denne og sett den slik at vannet treffer "hullene" og ikkje "chassiet" på termostaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Kom til å tenke på noe, husker du hvordan du monterte termostaten din? Den skal nemlig helst stå på en slik måte at vannet får fri flyt gjennom når den åpner. Litt vanskelig og forklare, men tenk logisk på hvor vannet skal gjennom denne og sett den slik at vannet treffer "hullene" og ikkje "chassiet" på termostaten. Jepp.. Skjønner, og den står sånn også. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.