Gå til innhold

Oljetemp

Ranger emnet


Cchris

Anbefalte innlegg

Tips: Finn deg en relativt bratt bakke og sett bilen på tomgang (håper du har brukbart brekk;)) Skru av lokket på ekspansjonstanken og la bilen gå til vannet "koker" over, det er ikkje vannet som koker, men luft som blir presset ut (vannet "foran" lufta blir da selvfølgelig også presset ut) Etterfyll så med vann, vent til bilen "koker" over igjen, og repeter til den slutter å "koke" over. :)

 

Da har jeg prøvd dette uten noe særlig hell.

 

Skal gå over litt diverse deler imorgen. Noen som vet om det er skadelig å kjøre avfetting i vannsystemet? Så jeg får renset opp litt?

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg prøvd dette uten noe særlig hell.

 

Skal gå over litt diverse deler imorgen. Noen som vet om det er skadelig å kjøre avfetting i vannsystemet? Så jeg får renset opp litt?

 

bruk heller radiator rens

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd dette uten noe særlig hell.

 

Skal gå over litt diverse deler imorgen. Noen som vet om det er skadelig å kjøre avfetting i vannsystemet? Så jeg får renset opp litt?

Hmmm, da heller jeg mot at det er tett noen steder i motoren...

Måtte skifte toppakning for et års tid siden, var da brukt radiatortett på motoren, og hullene for kjølevæske i toppakningen var så og si helt tette.

 

PS: "kokte" den over slik jeg sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, da heller jeg mot at det er tett noen steder i motoren...

Måtte skifte toppakning for et års tid siden, var da brukt radiatortett på motoren, og hullene for kjølevæske i toppakningen var så og si helt tette.

 

PS: "kokte" den over slik jeg sa?

 

Ja, den kokte over hele tida. Håper jeg slipper å bytte toppakningen.

Men er det noe som kan ta skade av at jeg bruker litt sterk avfetting i vannet? Eller må jeg skaffe radiator-rens?

 

Tenkte å begynne med radiatoren i morgen. Se om det går vann igjennom. Må bare ta en del om gangen. Forslag hva jeg burde se på etter det? Spyle igjennom varmeregistret?

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den kokte over hele tida. Håper jeg slipper å bytte toppakningen.

Men er det noe som kan ta skade av at jeg bruker litt sterk avfetting i vannet? Eller må jeg skaffe radiator-rens?

 

Tenkte å begynne med radiatoren i morgen. Se om det går vann igjennom. Må bare ta en del om gangen. Forslag hva jeg burde se på etter det? Spyle igjennom varmeregistret?

Ta som du sier, del for del, og spyl igjennom med hageslangen til mor og se hvor god flyt det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått spyla igjennom vannsystemet. Kjørte igjennom radiatorrens, og skylte igjennom mange ganger. Nå skal alt være i orden der, men fortsatt så er motoren en god del varmere enn det som var vanlig. Temperaturen har kanskje sunket 3 grader. Siste utvei må være temperatur sensorene. Lurer også på om det kan være noen tette oljekanaler? Kan det stemme? Og hva kan jeg isåfall gjøre? Finnes det noe "wonder"middel som løser opp det?

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått spyla igjennom vannsystemet. Kjørte igjennom radiatorrens, og skylte igjennom mange ganger. Nå skal alt være i orden der, men fortsatt så er motoren en god del varmere enn det som var vanlig. Temperaturen har kanskje sunket 3 grader. Siste utvei må være temperatur sensorene. Lurer også på om det kan være noen tette oljekanaler? Kan det stemme? Og hva kan jeg isåfall gjøre? Finnes det noe "wonder"middel som løser opp det?

 

du kan ta ein "motorrens" eller "motorflush". helles ilag med olja. kjør ett på km og bytt olje. dette fåes på bilxtra eller mekonomen

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne lille vannslangen som går til ekspansjonstanken er VIKTIG, er denne tett får du akkurat det problemet du beskriver..... bilen funker fint helt til det kommer luft i systemet, og da kan du bare glemme å få luftet den, sjekk slangen og stussene på eks. tanken og radiatoren!

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne lille vannslangen som går til ekspansjonstanken er VIKTIG, er denne tett får du akkurat det problemet du beskriver..... bilen funker fint helt til det kommer luft i systemet, og da kan du bare glemme å få luftet den, sjekk slangen og stussene på eks. tanken og radiatoren!

 

Ja, den funka fint helt til den slangen sprakk, og jeg måtte helle på nytt vann.

Men nå er det ikke det som er problemet lenger. Hele vannsystemet skal være i orden nå. Kommer til og med vann ut den lille slangen. cheers

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den funka fint helt til den slangen sprakk, og jeg måtte helle på nytt vann.

Men nå er det ikke det som er problemet lenger. Hele vannsystemet skal være i orden nå. Kommer til og med vann ut den lille slangen. cheers

Kom til å tenke på noe, husker du hvordan du monterte termostaten din? Den skal nemlig helst stå på en slik måte at vannet får fri flyt gjennom når den åpner. Litt vanskelig og forklare, men tenk logisk på hvor vannet skal gjennom denne og sett den slik at vannet treffer "hullene" og ikkje "chassiet" på termostaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på noe, husker du hvordan du monterte termostaten din? Den skal nemlig helst stå på en slik måte at vannet får fri flyt gjennom når den åpner. Litt vanskelig og forklare, men tenk logisk på hvor vannet skal gjennom denne og sett den slik at vannet treffer "hullene" og ikkje "chassiet" på termostaten.

 

Jepp.. Skjønner, og den står sånn også.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår