zoom Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Når jeg hadde bilen min på verksted bytta de olje på girkassa mi. Standard prosedyre sa de. Etter det så begynte den å bråke litt, og han sa det var normalt siden kassa mi har gått langt. Nå bråker den som et helvete, og er skikkelig ille å kjøre med. Derfor har jeg et par spørsmål: Kan virkelig en girkasse ta skade av å bytte til ny olje? Hvilke girkasser passer på en golf 1.8? (motorkode ABS tror jeg) Hvor får jeg tak i girkasser som ikke er altfor dyre? Får ordna arbeidet selv, men trenger ei ny kasse, bør helst være i nærheten av Oslo eller nedover E18. Håper på gode svar, da jeg begynner å bli ganske lei hele bilen. Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Når jeg hadde bilen min på verksted bytta de olje på girkassa mi. Standard prosedyre sa de. Etter det så begynte den å bråke litt, og han sa det var normalt siden kassa mi har gått langt. Nå bråker den som et helvete, og er skikkelig ille å kjøre med. Derfor har jeg et par spørsmål: Kan virkelig en girkasse ta skade av å bytte til ny olje? Hvilke girkasser passer på en golf 1.8? (motorkode ABS tror jeg) Hvor får jeg tak i girkasser som ikke er altfor dyre? Får ordna arbeidet selv, men trenger ei ny kasse, bør helst være i nærheten av Oslo eller nedover E18. Håper på gode svar, da jeg begynner å bli ganske lei hele bilen. Har den vært fin før da? Hvis ikke så får vel de folka fikse den gratis :D hehe Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet August 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Har vært helt grei før, de folka mente at den gamle olja hadde skjult alle feilene, og at de hadde vært der hele tiden.. Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Har vært helt grei før, de folka mente at den gamle olja hadde skjult alle feilene, og at de hadde vært der hele tiden.. jøss, den hørtes jammen sleip ut.. girkasser skal vel i praksis yte bedre dersom man tar et oljeskifte på kassa.. Gjorde iaf min.. Og at gammel olje skjuler feil,,går det egentlig ann da? Virker litt bakvendt.. Fått solgt lampene enda mons? Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet August 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 jøss, den hørtes jammen sleip ut.. girkasser skal vel i praksis yte bedre dersom man tar et oljeskifte på kassa.. Gjorde iaf min.. Og at gammel olje skjuler feil,,går det egentlig ann da? Virker litt bakvendt.. Fått solgt lampene enda mons? Vet ikke jeg.. Har lampene fortsatt, har bare fått lave bud.. Fått bestilt du eller? Forresten, jeg er veldig takknemlig om alle tips ang hvor jeg kan få tak i ny kasse Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Har bytta olje på kassa mi og den ble bedre å kjøre med. VW/Møller sier vel selv at ikke det skal være nødvendig å bytte olje. Meningen er at den skal holde bilens levealder. Det er bare å fylle kassa med metall spon:D Da blir den som før.....hehe Ring til lokale huggeri, pris er vel alt etter om den er overhalt og km stand:) Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet August 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Har bytta olje på kassa mi og den ble bedre å kjøre med.VW/Møller sier vel selv at ikke det skal være nødvendig å bytte olje. Meningen er at den skal holde bilens levealder. Det er bare å fylle kassa med metall spon:D Da blir den som før.....hehe Ring til lokale huggeri, pris er vel alt etter om den er overhalt og km stand:) Hørt at du kan fylle på med sagflis så forsvinner alle lydene ;) Men tviler på at den blir noe bedre av det.. Jeg får vel ta en ringerunde på mandag.. Kommer til å kjøre minst mulig nå, kassa blir bare værre og værre.. Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Jeg hadde klagd som bare faen, be verkstedet fikse opp i problemet GRATIS! viss kassa var fin før du leverte den inn og dem har gjordt noe med den så får de fanken meg fikse det også. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Søker litt rundt etter kasser nå, men lurer på hva koden på kassa er? Tror motorkoden min er ABS. Passer girkasser fra 2.0? Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 ring til lunds bilopphugger på lillehammer.. de hadde en g3 tdi stående i fjor som jeg nappet litt deler av.. Den hadde ikke gått mer enn 70-80k, og tipper de ikke tar så altfor mye for en kasse der.. verdt og prøve dersom tdi kasse passer på 1,8 ( gt) Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 verdt og prøve dersom tdi kasse passer på 1,8 ( gt) Takk for tipset, men da må jeg jo få frakta den ned hit også.. Men, noen som har en oversikt over hvilke girkasser som passer til hvilke motorer på Golf? Hadde vært kjempekjekt Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 http://www.bruktbildeler.com har en del 1,8-kasser, inkl Lunds Bilopphøggeri.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Tipper verkstedet har brukt feil eller ingen olje på girkassen din.. Og å påstå at det var den gamle oljen som skjulte lydene er som å påstå at Microsoft lager feilfri programvare... Ta bilen med til Naf, få dem til å sjekke hva som er feil og be verkstedet om å utbedre skaden.. Btw.. 1,8 og Tdi har ikke samme girkasse.. 1,8 og 2,0 8v har samme kasse.. Dette tror jeg står i Haynes boka, kjøp den..;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 enig med BTI, hør hvilke olje dem har brukt. de kassene der SKAL ha 75 olje, og har dem fylt noe annet kan du faktisk få ulyder, og bytt til riktig olje igjen før det er for sent. Men spør dem først hvilke olje dem har brukt, også kan du gi dem en liten overhaling... og gi oss en tilbakemld takk. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 enig med BTI, hør hvilke olje dem har brukt. de kassene der SKAL ha 75 olje, og har dem fylt noe annet kan du faktisk få ulyder, og bytt til riktig olje igjen før det er for sent.Men spør dem først hvilke olje dem har brukt, også kan du gi dem en liten overhaling... og gi oss en tilbakemld takk. Definer "for sent"? Bilen skurrer allerede på et par gir og hopper ut av tredje gir når jeg drar på.. Er Naf-medlem, så tenkte jeg skulle fått dem til å se på bilen Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg