Gå til innhold

Bollocks' 242DL Turbo

Ranger emnet


Mr. Bollocks

Anbefalte innlegg

Tenkte på b21A/et blokk fra 1983 kontra 90-tallets cosworth og femmer-audi med turbo, er jo det dem bruker mest på gatebil. Er noen års forskjell der skal jeg love deg, stor forskjell på teknologien.

 

Så for eksempel er en 2.0 blokk fra en sierra (som brukes i cosworth), så mye råere enn en B21.

Kan du utdype det litt?

 

Og om du ikke husker det, så har vel Hunchback muligens passert 1000Hk i en B21 blokk med originalt slagvolum. Siste jeg hørte fra de, var vel rundt 960.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så for eksempel er en 2.0 blokk fra en sierra (som brukes i cosworth), så mye råere enn en B21.

Kan du utdype det litt?

 

Og om du ikke husker det, så har vel Hunchback muligens passert 1000Hk i en B21 blokk med originalt slagvolum. Siste jeg hørte fra de, var vel rundt 960.

 

Javel da, jeg gir meg :P Men det jeg syns personlig er at det er mye lettere å trimme en cosworth enn en original b230et. Innsprøytinga er jo helt noe annet... Vil tro det koster mindre penger å trimme en cosworth enn en volvoturbo. Så cosworth'en er enkle & billige hester... Men for all del, han finnen med ca. 800 gamp med 8ventiler'n, fy faen det var jo bare porno! (vet ikke om det er han du snakker om?)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel da, jeg gir meg :P Men det jeg syns personlig er at det er mye lettere å trimme en cosworth enn en original b230et. Innsprøytinga er jo helt noe annet... Vil tro det koster mindre penger å trimme en cosworth enn en volvoturbo. Så cosworth'en er enkle & billige hester... Men for all del, han finnen med ca. 800 gamp med 8ventiler'n, fy faen det var jo bare porno! (vet ikke om det er han du snakker om?)

 

Nei dette er noen svensker, de med den carbon pv'n.

 

Koster kanskje mindre med cosworth opp til en viss grense, men så er også en cosworth mye dyrere i innkjøp.

 

Men så er også cosworth lett for å ha litt oppskrytte hk.

Var flere som syntes gamlebilen min med 335 ærlige hk, dro mye bedre enn en cosworth med dette såkallte 330hk oppsettet dems. Tilogmed en som mente den gikk bedre enn en som skrøyt av 500hk i sin.

 

230et'n har jo svakhet i blokka, men det er jo rimeligt simpelt å fikse på;)

 

Nok o.t nå?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

finfin bil det ja... Husker den 242 som nå er rød hadde den fargen der... sinnsykt mye finere enn den kjedelige rødfargen han lakka den om til..

 

Ang. blokker tror jeg ikke ei 21 blokk som er borret til 2.2 er noe særlig OVER 330-350 hester uten betongfylling.. men med en skvett betong, tror jeg den klarer litt til :pray

 

Har vært med og sprekke ei ny volvo B23 blokk som bare var borret 0.1mm

hadde da 611hk og 750nm og ei billett laaaaangslagsveiv, så den var 2.750L omtrent.. Motoren ble kjørt litt varm en gang, så er nok derfor den sprakk..

 

Ang. min 21A blokk :) som bremset 400hk og 500Nm med 94.00mm borring og en skvett betong, tror jeg kan holde en stund.. bremset på 1.7bar, og kjører nå på 1.5bar grunnet slapp fjær i wastegaten, Er ikke videre bekymret for at blokka skal gi seg, men rådene (m-råder) er jeg litt mere skeptisk til, men på 1.5 bar tror jeg det er forholdsvis sikkert.. (350hk ca)

 

Vi får se når mr. Projekt Bruning her på forumet skal benke den nye motoren sin... Ny type 230blokk, men langslagveiv, gromme råder/stempel, 16V, ITS GT-66BB,autronic,++++ håper vel på 700Hk.. med Etanol som drivstoff!!

 

Men tilbake til bilen din mr. Bollocks... ser veldig bru ut.. Skjønner godt at du ikke ville åpne panseret og vise frem godsakene med det rotet og svineriet som var nedi der, men nu er alt så meget bedre..

 

Sundin

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sinnsykt rått vognkort. :cocain: Hadde jeg stikki innom biltilsynet her i distriktet, og skulle godkjent det du har stemplet inn nederst der, så hadde dem ikke gjort det. Dem hadde avskiltet bilen / fått begjæring om avskiltning hvis ikke jeg bytter tilbake til originalstoler, belter, mindre felger enn 18" o.s.v Dem folka på BT her i distriktet er bare gamlinger som hater alt som ikke er originalt. :ex_machin

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsepinnene på panseret og bagasjeluka ja. Disse er fjerna nå allikevel.

godkjenner ikke BT låsepinner!

deilig vognkort yodude prøv og vis det vognkortet til gutta på bt i fredrikstad så kaster dem det i søpla....

men 4-punkts er vel heller ikke godkjent til bruk på norske veier!

hadde du papirer på buret ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godkjenner ikke BT låsepinner!

deilig vognkort yodude prøv og vis det vognkortet til gutta på bt i fredrikstad så kaster dem det i søpla....

men 4-punkts er vel heller ikke godkjent til bruk på norske veier!

hadde du papirer på buret ditt!

 

Må være et rundt lokk over låsepinnene (skarpe kanter)

Hehe! Samarbeidsvillig BT i Haugesund..

4-punkt er lov, men må være E-merket

Buret var godkjent av NBF, da var det også godkjent av BT

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra NAF Autoslalom Haugesund i Mai:

 

Litt store:

Hvis noen lurer, så er grillen stygg, og skal være svart

http://img62.imageshack.us/img62/7403/img43912gy.jpg

http://img62.imageshack.us/img62/6013/img43903lh.jpg

http://img126.imageshack.us/img126/9748/img44446cd.jpg

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår