Gå til innhold

bmw 525i bra bil ???

Ranger emnet


jallabmw

Anbefalte innlegg

God cruiser det der.. ligger bra på veien og er en fornøyelse å kjøre. Mange som mener E34 er noe av det beste BMW har produsert. 1.8-literen er for slapp, 2.5'en passer bra

 

Ang. 1989-mod: denne har M20 motor -- vær obs på reg.reim, ventilløftere/vippearmer, toppbolter (ny type!!).

 

Vanlige feil på denne type bil...

- Def. serviceindikatorkort/batterier (turteller, temp.måler fusker)

- Kjølesystem og varmeapparat

- Slark/dødgang i styresnekke

- Slark i dørhengsler, lekkasjer

- Ujevnt slitte bremsedeler

- Sentrallås

- Sveiv til vinduer

1989 BMW 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Anbefaler sterkt at du går for en 525 24v. Det er en helt annen motor. Mye mer kjørbar og har ingen svakheter angående toppen. Og et helt annet bensinforbruk.

 

Min 92 525ix 24v Vanos veier 1640 kg og bruker 0,7 på langkjøring og 1,0 på småkjøring og dette er en 4x4 bil med mye drivverk som skal rundt. Bilen går som ei kule. Har hatt bilen i 5 år selv og er kjempefornøyd med bilen. (Har ikke hatt noen spesielle problemer med bilen min).

 

Angående motor i en E34 så er det plass til en hvilken som helst motor som er produsert hos BMW. Og enda bedre, med rette bremser får du godkjent det også. (Trangt med V-12 da).

 

Skal du kjøpe en E-34 så vær nøye med å kjøpe en med det store ledningsnettet. (I sikringsboksen så er det et stort element som ser ut som en videokassett). Har den det er det stort sett bare å plugge på ekstrautstyr da ledningsnettet stort sett er ferdig strukket.

 

Fleste 525 og større fra 1991 har dette ledningsnettet. 518 og 520 har sjelden dette ledningsnettet. (unntak finnes).

 

Det er mulig å prute mye på disse bilene da de er vanskelig å selge. Det er sikkert til enhver tid 10000 bmw til salgs i norge.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også leke seg med en bmw. Men pga suveren bakaksel-geometri er det ikke like lett å spinn med en bmw som f-eks en gammel opel.

 

Bmw-en limer seg fast til underlaget.

 

Differensial og drivaksler er godt dimensjonert i forhold til motorene. Men det er mer kjøremaskin etter veien enn lekebil på det lokale gatehjørnet. Leker du med en e-34 så røyner det selvfølgelig på etter hvert.

 

Fordelen er at det er forholdsvis rimelige deler til en e-34

 

Har vært borti at drivakslene ryker og de koster ca 1000,- brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår