jallabmw Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 takker fint å hvite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radiaki Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 tåler e34 litt leke kjøring. å litt spinning Det er en cruiser, ikke en kul-på-shell-burner, men ja, den tåler ganske mye. Trenger skikkelig understell, så den blir stivere og får litt lavere tyngdepunkt, så kan den kjøres ganske hardt. Motorene, spesielt 24v, tåler en hel del. Siter (*) BMW Z3 Coupe 2.8 (*) 1999 BMW 520i touring (x) 1996 BMW E39 535i manuell (x) 1988 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jallabmw Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 takker så e34 er en bil som er god på norske veier. tenker da på svinger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flinke Ivar Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 En e-34 er en kjøremaskin. Men 518 og 520 blir litt kjedelig. Litt lite motor. Angående trimming så ville jeg rett og slett montert skikkelig luftfilter(KN) og fjernet katalysatorene. Gir kanskje 15 hester. Et chip er dyrt og gir kanskje 7 hester. Chip er egentlig uinteressant på en bil uten overlading. Neste skritt er eventuelt en annen kamaksel. Videre begynner det å koste MYE penger å trimme en bmw motor. E-34 er jo en ganske tung bil. Bedre og kjøpe en lettere bil hvis man skal trimme eller kjøpe en M5 da. Den er jo morsom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jallabmw Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 hehe ok takk for tipse!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radiaki Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Jeg kjørte en 520iA i 2 år (E34), 24v 150hk utgaven. Litt lite motor, spesielt med automatgear, men veigrepet var upåklagelig. Gode dekk (235/45-17 Toyo Proxes T1-S rund baut) og godt understell (H&R fjører, eibach anti-roll og anti-swaybars) sørget for at jeg kunne kjøre ganske så hardt i svinger, uten at motor plaget meg ;) Som nevnt over er det begrensede muligheter for trim på disse bilene uten å bla opp mye spenn, skikkelig luftfilter, rensa kat og kanskje effektpotte bak samt en vassere kamaksling er dog innen rekkevidde. Med overnevnte er sikkert en 24v 525 en artig bil. I tilleg synes jeg E34 er veldig pene biler, med senk, riktige felger og hvite blinkere er de pene uten å bruke penger på styling ;-) Elling Siter (*) BMW Z3 Coupe 2.8 (*) 1999 BMW 520i touring (x) 1996 BMW E39 535i manuell (x) 1988 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jallabmw Skrevet September 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 fin bil hvor mye ga du for denn når du kjøpte denn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radiaki Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 60 lapper og da så den ikke slik ut.. (men den hadde 96.000km på tellern) Siter (*) BMW Z3 Coupe 2.8 (*) 1999 BMW 520i touring (x) 1996 BMW E39 535i manuell (x) 1988 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Man kan også leke seg med en bmw. Men pga suveren bakaksel-geometri er det ikke like lett å spinn med en bmw som f-eks en gammel opel. Bmw-en limer seg fast til underlaget. Differensial og drivaksler er godt dimensjonert i forhold til motorene. Men det er mer kjøremaskin etter veien enn lekebil på det lokale gatehjørnet. Leker du med en e-34 så røyner det selvfølgelig på etter hvert. Fordelen er at det er forholdsvis rimelige deler til en e-34 Har vært borti at drivakslene ryker og de koster ca 1000,- brukt. en kompis kjøpte ny gir kasse for 1600 med et hugger... men han fikk den billig for faren has driver å kjører runt med pressa som dem presser biler med så han kjenner de fleste hugger i norge Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jallabmw Skrevet September 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 oki takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.