Gå til innhold

bmw 525i bra bil ???

Ranger emnet


jallabmw

Anbefalte innlegg

tåler e34 litt leke kjøring.

å litt spinning

 

Det er en cruiser, ikke en kul-på-shell-burner, men ja, den tåler ganske mye.

 

Trenger skikkelig understell, så den blir stivere og får litt lavere tyngdepunkt, så kan den kjøres ganske hardt. Motorene, spesielt 24v, tåler en hel del.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En e-34 er en kjøremaskin.

 

Men 518 og 520 blir litt kjedelig. Litt lite motor.

 

Angående trimming så ville jeg rett og slett montert skikkelig luftfilter(KN) og fjernet katalysatorene. Gir kanskje 15 hester. Et chip er dyrt og gir kanskje 7 hester. Chip er egentlig uinteressant på en bil uten overlading.

 

Neste skritt er eventuelt en annen kamaksel.

 

Videre begynner det å koste MYE penger å trimme en bmw motor.

 

E-34 er jo en ganske tung bil. Bedre og kjøpe en lettere bil hvis man skal trimme eller kjøpe en M5 da. Den er jo morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte en 520iA i 2 år (E34), 24v 150hk utgaven. Litt lite motor, spesielt med automatgear, men veigrepet var upåklagelig. Gode dekk (235/45-17 Toyo Proxes T1-S rund baut) og godt understell (H&R fjører, eibach anti-roll og anti-swaybars) sørget for at jeg kunne kjøre ganske så hardt i svinger, uten at motor plaget meg ;)

 

Som nevnt over er det begrensede muligheter for trim på disse bilene uten å bla opp mye spenn, skikkelig luftfilter, rensa kat og kanskje effektpotte bak samt en vassere kamaksling er dog innen rekkevidde. Med overnevnte er sikkert en 24v 525 en artig bil.

 

I tilleg synes jeg E34 er veldig pene biler, med senk, riktige felger og hvite blinkere er de pene uten å bruke penger på styling ;-)

 

DSCN0086.jpgDSCN0079.jpg

 

Elling

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også leke seg med en bmw. Men pga suveren bakaksel-geometri er det ikke like lett å spinn med en bmw som f-eks en gammel opel.

 

Bmw-en limer seg fast til underlaget.

 

Differensial og drivaksler er godt dimensjonert i forhold til motorene. Men det er mer kjøremaskin etter veien enn lekebil på det lokale gatehjørnet. Leker du med en e-34 så røyner det selvfølgelig på etter hvert.

 

Fordelen er at det er forholdsvis rimelige deler til en e-34

 

Har vært borti at drivakslene ryker og de koster ca 1000,- brukt.

 

en kompis kjøpte ny gir kasse for 1600 med et hugger... men han fikk den billig for faren has driver å kjører runt med pressa som dem presser biler med så han kjenner de fleste hugger i norge

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår