Gå til innhold

Hva er feil?:S

Ranger emnet

T0mmen

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kobbla opp anlegget i bilen min, og skulle idag ut å kjøre. Men så ser jeg at blinklys"dioden" i dashen lyser svakt, og når jeg blinker med blinklysene til en av sidene så lyser den bare sterkere(konstant). Og Speedometeret viser feil, alltså for liten fart iforhold til hva jeg kjører. HVa kan være galt? Har sjekka alle blinklyd, og de ser ut til å være ok. Litt irritabelt dette, for har jo ikke blinklys. Ingen av blinklysene utenfor lyser, eller blinker når jeg drar hendelen til venstre eller høyre. Men den dioden i dashen lyser konstant (svakt uten blink), og sterkt ( ved blinking med hendel). Svar takes imot som takk:D Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått tips om jordingsfeil, men hvor kan den være? Den må jo være i blinklysene et sted, for alt annet lys funker som det skal. Det er kunn blinklys og speedemetert:( Mvh Tommen

Kanskje feilen ligger ved smøringssensoren til blinklysolja? :p

Jeje. Vil tippe at du har feilkobla noen ledninger som går til releet.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi gjorde, for nå har jeg elektrisk baklukeåpner. Og sikringa til vindusviskeren bak(tror jeg), bruker vi som strøm til åpner bak. Tatt ut sikringa, og satt + fra bryteren til åpner, inne der sikringa skal stå. Kan dette ha noe med det å gjøre? Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, god sansynlighet for at det er nød-blink bryteren. Da oppfører blinklysene seg sånn. Kanskje du ikke har fått i kontakten til denne skikkelig.

Speedometeret har ingenting med kobling av anlegg å gjøre. Speedometeret går på wire fra girkassen (kan være elektrisk hvis du har G60 og kanskje noen versjoner av 16V GTI)

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider