Gå til innhold

Disp til å konkurere

Ranger emnet

GalantV6

Anbefalte innlegg

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei igjen til alle

Jeg har ikke satt meg inn i alt dette med Emma og konkurranser, det er som sagt tidliggere at når jeg ble medlem i forumet så da først hørte jeg om Emma og konkurranser.

Det jeg starta tråden med var om noen hadde råd til hva jeg kunne gjøre for å bli med i konkurranser. Jeg ble også lit iritert over at jeg liksom må bytte en kicker forsterker med en som er kjøpt her i Norge. Importøren tror folk dritter penger men det gjør ikke jeg så derfor skrev jeg denne tråden.

Kjetil sendte en forespørsel til importøren og fikk et svar, så det er ikke verken han eller Emma som kan noe for at importøren sa nei. Det er jo synd for importøren, for jeg kjøper ikke kicker en gang til og det er ikke akkurat noe god reklame for dem. Det har vært mange som spør om min installasjon og hvor jeg har kjøpt utstyret, og da pleier jeg å svare at det er kjøpt i Norge. Men nå behøver jeg ikke å svare det lengre.

Jeg er også enig med Forberg at det å arangere noe så stort som dette, krever mye tid og når det da ikke er noen andre alternativer så bør man sette pris på det som gjøres. Som sagt så har ikke jeg satt meg inn i dette og det behøver jeg kansje heller ikke, jeg betaler ikke for regelbok når jeg ikke kan delta.

Mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt skremt av hvor useriøs man klarer å være på engang. Jeg synes å det er utroligt tåpeligt av en som skal stå fram som en seriøs forhandler/importør å ta en slik diskusjon her på nett, har du noe du lurer på ang. disse tingene er det bare å ta en telefon til EMMA Norway, Kjetil, så får du nok svar på det relativt fort og klart.

Jeg vet MEGET godt hvor mye tid og resurser Kjetil bruker på arbeidet med EMMA, det er noe utroligt mye telefoner og timer som går med på å få alle ting på plass før en konkuranse. Synes heller dere kunne rette en stor takk til Kjetil for alt arbeidet han legger ned i EMMA. Så 5000,- som er støtten til EMMA for importører er ingen svimlende sum, om importøren har 1merke eller 20 betyr det ingen ting. Da er det jo bare for alle som tror EMMA er noen million butikk og ta opp kalkulatoren så får de jo se hvor rik man blir av og reise land og strand rundt i dette "lille" landet og avholde konkuranser, for bensin og hotel er jo kjempe billigt...... Igjen, tusen takk Kjetil for at du orker!!

har arangert en konkuranse i hele mitt liv,og jeg er sikker på att jeg kortet ned min levetid med 10 år ! folk har INGEN aning hvor mye jobb det er å arangere en konkuranse,vi skal være glad for att Ketil orker i det hele tatt...

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forberg: Jeg blir helt skremt av hvor useriøs man klarer å være på engang. Jeg synes å det er utroligt tåpeligt av en som skal stå fram som en seriøs forhandler/importør å ta en slik diskusjon her på nett, har du noe du lurer på ang. disse tingene er det bare å ta en telefon til EMMA Norway, Kjetil, så får du nok svar på det relativt fort og klart.

Sier ordet "retorisk" deg noe? Spørsmålene jeg stiller, er jeg nok temmelig klar over svarene på, men det kunne vært artig å få det utover nettet. Jeg prøver bare å belyse hvor vanskelig det blir å avholde EMMA-konkurranser (ihvertfall hvis man ønsker flere deltagere) med dagens norske regler i et marked som er uten landegrenser. Tell antall deltagere på konkurransene hittil i år og gjør deg opp noen tanker.

Dagens regler ble laget i en tid hvor man hadde mulighet til å kalle seg eneimportør. Siden Norge presterte å skrive under EØS-avtalen som sikret EU- og EØS-landene full tilgang til hverandres markeder, falt dette begrepet bort! At mange av dagens hovedimportører nekter å innse dette og fortsatt lever i troen på at de har "enerett" på å ta inn et eller annet merke til Norge, får bli deres problem. De overlever vel bare til enda flere forbrukere ser hva som foregår. Service i alle faser og tilgjengelighet blir viktig for å få solgt varer i årene fremover for den seriøse(les: entusiastiske) delen av bilstereobransjen, samtidig som man må holde en lav pris som ikke gjør at kundene velger bort servicen og heller går til en perifer nettsjappe for å spare endel kroner. Kundene bryr seg nok mindre og mindre om hvor butikken har fått varene sine fra. Dessverre.

Og som før sagt, i henhold til EØS-avtalen kan EMMA (og i enda større grad ACAP!) få problemer med den støtten man mottar fra hovedimportører. De fire friheter til EU sier bla. at "konkurransebegrensende samarbeid" for bedrifter er forbudt, og det er vel slik denne avgiften til EMMA fungerer i praksis, at man vil begrense andre leverandører av "sine" produkter tilgang til det norske markedet. Man kan isteden gå over til ren sponsing av EMMA slik det er i resten av Europa, med salg av reklameplass etc. Burde være mulig å få inn 5000,- fra endel importører på den måten, om ikke flere en idag, og i tillegg åpne konkurransene for alle, uansett hvor man har kjøpt utstyret. Dermed vil man også få inn flere kroner i deltageravgift.

Jeg vet MEGET godt hvor mye tid og resurser Kjetil bruker på arbeidet med EMMA, det er noe utroligt mye telefoner og timer som går med på å få alle ting på plass før en konkuranse. Synes heller dere kunne rette en stor takk til Kjetil for alt arbeidet han legger ned i EMMA. Så 5000,- som er støtten til EMMA for importører er ingen svimlende sum, om importøren har 1merke eller 20 betyr det ingen ting. Da er det jo bare for alle som tror EMMA er noen million butikk og ta opp kalkulatoren så får de jo se hvor rik man blir av og reise land og strand rundt i dette "lille" landet og avholde konkuranser, for bensin og hotel er jo kjempe billigt...... Igjen, tusen takk Kjetil for at du orker!!!

Poenget mitt er da ikke summen på 5000,- kroner, det er reglene som ikke tilpasset dagens samfunn jeg tar opp her! Ketil gjør en gnistrende bra jobb med konkurranser, men det er jo ikke han personlig jeg snakker om her, men de norske reglene som er en levning fra NASCA-perioden. Internett har nok kommet for å bli, og man må bare tilpasse seg dét. Én av intensjonene med EMMA's regler er at man skal kunne delta på konkurranser uansett hvilket land man kommer fra eller hvilket land man stiller opp til EMMA-konkurranse i, og nå har man den situasjonen at man kan stille i andre EMMA-land med det man har, mens man enkelt sagt ikke kan stille i sitt eget land eller Sverige om man har kjøpt varene i feil butikk.

Kjetil sendte en forespørsel til importøren og fikk et svar, så det er ikke verken han eller Emma som kan noe for at importøren sa nei. Det er jo synd for importøren, for jeg kjøper ikke kicker en gang til og det er ikke akkurat noe god reklame for dem. Det har vært mange som spør om min installasjon og hvor jeg har kjøpt utstyret, og da pleier jeg å svare at det er kjøpt i Norge. Men nå behøver jeg ikke å svare det lengre.

Et stjerneeksempel på en importør som tenker kortsiktig gevinst og ikke bryr seg så mye om hverken reklameverdien av at merket er med i enda en konkurranse-bil, eller muligheten for å få flere kunder. Helt vanlig holdning for 10 år siden, men da var jo en tur til Svinesund det mest eksotiske alternativet man kunne gjøre for å få tak i bilstereo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Service i alle faser og tilgjengelighet blir viktig for å få solgt varer i årene fremover for den seriøse(les: entusiastiske) delen av bilstereobransjen, samtidig som man må holde en lav pris som ikke gjør at kundene velger bort servicen og heller går til en perifer nettsjappe for å spare endel kroner.

Er det sånne som deg selv du refererer til her eller? :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Transmedia

Service i alle faser og tilgjengelighet blir viktig for å få solgt varer i årene fremover for den seriøse(les: entusiastiske) delen av bilstereobransjen, samtidig som man må holde en lav pris som ikke gjør at kundene velger bort servicen og heller går til en perifer nettsjappe for å spare endel kroner.

Er det sånne som deg selv du refererer til her eller?

Tja, det får vel våre kunder svare på... jeg tenker nok litt mer på de som aldri viser seg eller er mulig å få tak i, eller vet noe om hva de selger... Vi har ihvertfall straks en butikk man kan besøke i tillegg til nettbutikken... ;)

Gleder meg til den dagen jeg får et motinnlegg fra deg som faktisk inneholder noe konstruktiv kritikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til den dagen jeg får et motinnlegg fra deg som faktisk inneholder noe konstruktiv kritikk...

Det smalt jo fra rette kjeften.... Kan du ikke prøve å skjønne at mange tar deg useriøst når du kommer med så mye kretikk av andre aktører i bransjen....kanskje slutte å syte og heller gjøre noe for å forbedre det?

Du kan jo fortelle alle oss "uvitende" i bransjen hva som er din hemmelighet til suksess, for det høres ut som du har mye av det på lager....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:offtopic :offtopic Må bare varsle om at dette innlegget dessverre har blitt dratt ut i off-topicland... :offtopic :offtopic

Du kan jo fortelle alle oss "uvitende" i bransjen hva som er din hemmelighet til suksess, for det høres ut som du har mye av det på lager....

Har da vel aldri gitt inntrykk av at jeg har noen hemmelighet til suksess eller suksess i det hele tatt. Hvordan er det egentlig du leser mine innlegg??

Butikken går rundt, men har nok ikke så stor salgssuksess som jeg kunne hatt, om jeg hadde fulgt endel (og legg nå merke til at jeg IKKE sier ALLE, men ENDEL) andre importørers og butikker/selgeres triks. Jeg kjører heller en renhårig linje med reelle priser som følger prisene jeg selv har kjøpt varer inn for, sliter da litt mer med å skaffe mange kunder da jeg aldri har "tilbud" på falske veilledende priser, lokkepriser eller selger skrot som ikke holder mål til overpris. Nordmenn er jo så glad i "Sjokkpriser" og "Knalltilbud"

Derimot sover jeg desto bedre om natten (eller om dagen, alt etter som) i trygg forvisning om at jeg ikke har snytt noen kunder, lurt noen kunder eller solgt varer til en kunde som han egentlig ikke trenger. Et gammel ordtak sier at: Det er bedre å sove godt, enn å spise godt.

Så all honnør til endel av mine konkurrenter for at de eventuelt går bra økonomisk, men stryk fra min side for hvordan endel av de tjener pengene. (Og her snakker jeg for ordens skyld ikke om EMMA, men kommersielle aktører i bransjen.)

Det smalt jo fra rette kjeften.... Kan du ikke prøve å skjønne at mange tar deg useriøst når du kommer med så mye kretikk av andre aktører i bransjen....kanskje slutte å syte og heller gjøre noe for å forbedre det?

Jo, tviler ikke på at mange i bransjen ikke vil ha dette ut i dagslyset. Føler du deg truffet av hva jeg skriver, siden du reagerer på en slik usaklig måte? ;)

Jo, jeg prøver å forbedre bransjen ved å drive butikk på min måte. Så hvorfor syter du over at jeg faktisk gjør det du ber meg om?

Kan du ikke heller fortelle meg hvor jeg tar feil, og for å gjenta meg selv; komme med noe konstruktiv kritikk av mine innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:offtopic :offtopic Må bare varsle om at dette innlegget dessverre har blitt dratt ut i off-topicland... :offtopic :offtopic

Å sier du det..

Ta gjerne kontakt meg på tlf: 90139894, eller ketil@emmaweb.no Jeg har sikkert muligheten til å sette av en dag/kveld til deg også.

Denne diskusjonen har etter min mening ingenting på et forum å gjøre i det hele tatt.

Til galant v6: Problemet her er at det meste av ditt utstyr kommer fra samme importør, men ikke kjøpt fra dem. Det ordner seg for gode gutter, og det finnes sikkert en løsning for deg også..

Til dere som setter pris på det jeg gjør: Tusen takk, tilbake!

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet kunne Importøren gitt dispensasjon .

I Acap er vi imot firma som paralell importerer utstyr våre medlemsimportører har .

Og vi får jo til stadighet se hvor seriøse disse firmaene er .

Men vi gir dispensasjoner når privatpersoner har kjøpt enkelt komponenter fra utlandet mot bedre vitende .

Vi tar gebyr fra personen og er det snakk om et større annlegg ber vi om den godkjente importørens godkjennelse .

I dette tilfellet synes jeg importøren kunne gitt dispensasjon, eventuelt mot at deltageren reklamerte for dem med en stickers med firma logo, nettadresse osv .

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå en deltager som har kjøpt hele sitt Kicker annlegg i USA .

Han kjøper utstyr når han besøker sin søster over there .

Da han ikke har brukt paralell importør syntes jeg han burde få delta .

Så jeg snakket med Audiocom og han vil reklamere for de og vi vil ha deres logo på eventuelle bilder av bilen på nett .

Det gikk de med på så han kan stille i Acap konkurranser fra nå .

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da finnes det kansje håp for meg også da, men hvem er det som må kontakte importøren.

Mvh

Tore

Snakk med Ketil du... Synes du skal stille opp jeg !

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant