audioteam Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Og som før sagt, i henhold til EØS-avtalen kan EMMA (og i enda større grad ACAP!) få problemer med den støtten man mottar fra hovedimportører. De fire friheter til EU sier bla. at "konkurransebegrensende Vi kommer til å stå like hardt på reglene og vi tror ikke importørene vi har som medlemmer i dag vil svikte oss neste år . Vi har 16 importører med og føler at vi har gjort alt vi har lovet importørene . Vi kommer fortsette samme politikk angående paralellimport og boikotte de som driver slikt . Men vi gir også dispensasjon der importør ser nytte av det og kan gjøre sammarbeid med deltagere som har tatt inn utstyr selv . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 sideimportør Var et nytt og fint ord . Fant du på det selv :wave Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Sitat: sideimportør Var et nytt og fint ord .Fant du på det selv Nei, det er faktisk det det heter, når man tar inn varer fra EØS-området utenom en hovedimportør. Les en avis en gang iblant, så dukker nok ordet opp ofte. Paralellimport kan til nød brukes for produkter man tar inn fra områder utenfor EØS utenom en hovedimportør. Ordet eneimportør er ikke lenger noe begrep innenfor EØS. Har man fått hovedimportør-status for hele EØS-området, kan det jo brukes, men det er vel ikke aktuelt i vår bransje. Vi kommer fortsette samme politikk angående paralellimport og boikotte de som driver slikt . Problemet er jo at ACAP bedriver konkurransebegrensende samarbeid med andre importører, for å fryse ut de firmaer som måtte ta inn produkter fra andre kanaler. Og da tenker jeg kun på de firmaer som sideimporterer varer fra EØS-land! Å nekte folk i konkurranser med importert utstyr fra land utenfor EØS er det ingen lovmessige problemer med. NÅr ACAP i tillegg er et firma som selger bilstereo selv, blir dette ekstra grovt. EMMA redder seg noe unna det lovmessige ved å være en ideell organisasjon som ikke skal profitere på konkurranser eller produkter. Bare den setningen "Dette for å verne om våre eminente importører." som skrives på acap.no er ihvertfall en soleklar innrømmelse på intensjonene bak praksisen man driver med! Og det stadige maset om "lovlige" produkter som fremheves i teksten på enhver side, enten det er bilstereoauksjonen.no eller acap.no er vel ikke helt etter boka til forbrukerombudet. Ikke alle kjøper vel bilstereo med tanke på at utstyret skal være med i konkurranser, men utifra det som skrives her virker det nesten som om det finnes falske produkter på markedet. Skremselspropaganda kalles det, og burde være unødvendig. Slikt bidrar ikke til å høyne bransjens seriøsitet utad. Vi kommer til å stå like hardt på reglene og vi tror ikke importørene vi har som medlemmer i dag vil svikte oss neste år . Hva hjelper det hvis ACAP ikke har lov til å ha disse reglene? Vi blir gjerne med selv til neste sesong, men da må importørstøtten fjernes, produkter kjøpt innenfor EØS-området må tillates og driften til ACAP må følge norsk lov. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Jeg har ingen anelse om hva de reglene som EØS har satt opp er for noe, og har vel heller ingen planer om å sette meg inn i de. Det hadde vært fint hvis vi alle som har, som du sier, en genuin interresse hadde klart å la være å bruke disse forum til baksnakking og tildels dritkasting. Er det noe du, Transmedia, føler at du vil ta opp med EMMA, så er det fritt frem for det. Du vil bli tatt imot med åpne armer, slik alle andre blir. Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Det hadde vært fint hvis vi alle som har, som du sier, en genuin interresse hadde klart å la være å bruke disse forum til baksnakking og tildels dritkasting. Helt enig. Synes forøvrig ikke man bruker disse fora til noe spesielt mye drittkasting, man utveksler jo bare meninger, tildels tilnærmet saklige, det er vel det et forum er til for. Man kan vel vanskelig kalle noe baksnakking når man faktisk skriver det man mener i et åpent forum under eget navn/firma. Jeg har ingen anelse om hva de reglene som EØS har satt opp er for noe, og har vel heller ingen planer om å sette meg inn i de. Da stiller man dårlig utrustet med tanke på fremtiden. Nytter ikke å sove i timen når firmaer i EU- og EØS-landene for alvor tar for seg av det norske markedet. Da er man arbeidsløs før man rekker å skifte skjorte. Er det noe du, Transmedia, føler at du vil ta opp med EMMA, så er det fritt frem for det. Du vil bli tatt imot med åpne armer, slik alle andre blir. Trenger jo ikke det, når man kan si det her... :D Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Sier meg enig med Ketil og akter ikke sette meg inn i eøs reglene for dette . Vi har våre regler og de følger vi . Vi har forpliktelser for våre medlemsimportører og de holder vi . Og vi kaller det ikke sideimportør men piratimportør . Acap er et firma ? Audioteam Norge driver Acap på den måten at vi skyter inn penger når startavgifter og kontingenter ikke strekker til . Så lenge medlemsimportørene og deltagerne våre er fornøyde er jeg fornøyd . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Noen jobber dagen lang og noen pugger EØS regler . Hvem har jeg mest respekt for ??? Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Acap er et firma ? Det står på nettsiden acap.no at ACAP er en del av AudioTeam, sitat: "Til innformasjon er ACAP en del av firmaet AudioTeam, Snart Audioteam Norge LTD."Kan vel vanskelig misforstås. Organisasjonsnummeret til ACAP som er oppgitt på acap.no finnes ikke i Brønnøysundregistrene riktignok. Vi har våre regler og de følger vi . Så om dere da bryter norsk lov er ikke så farlig, så lenge dere følger reglene dere har laget selv...??? Da er det jo bare å rane en bank og si at dét har vi jo lov til, for det har vi laget regler på... kunne jo blitt et trivelig samfunn etterhvert. Noen jobber dagen lang og noen pugger EØS regler .Hvem har jeg mest respekt for ??? ... og noen greier begge deler og jobber om natten i tillegg... Hvem tror jeg går konkurs først??? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 ... og noen greier begge deler og jobber om natten i tillegg... Hvem tror jeg går konkurs først??? jeg er helt sikker på att han som startet tråden er inntrisert i å lese om att dere krangler om EØS regler...!! og du "transmedia" : når sover du? :hammer Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Først må jeg takke for at du tipset om org nr, nå er det rettet . Som skrevet tidligere Audioteam Norge driver Acap . PS" skal man ikke oppgi tlf nr på nettsidene, kan ikke se at du har det . Men det står vel i Eøs reglene at du ikke trenger det . Er du redd for at folk skal ringe deg siden du ikke har tlf nr oppgitt i brønnøysund heller . Er det derfor du ikke kan ta opp problemene dine med Ketil på tlf i stedet for i denne tråden som startet om en enkel dispensasjon. Hvem tror jeg går konkurs først??? Har du planer om å gå konkurs?? Synes du virker som en jæ..... kø.. men det bør jeg vel ikke si her da det neppe er lov i EØS . Ellers så må det jo være en grunn til at du henger deg så opp i dette . Du driver vel med piratimport selv . :hammer Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grimzy Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Det er trist at det skal bli en så dyr lærdom, men det er sånn reglene er satt opp. Alle disse kan du bruke:) Igjen så er vi inne på dette med at folk tror det er billigere i USA og andre land. Det er tilfelle hvis man kun går ut ifra veiledende priser i Norge, men jeg vet ikke om en eneste forhandler som aldri gir rabatt. Og i de fleste tilfeller så klarer butikkene her å matche prisene fra f.eks USA. Det er lov å prute i Norge også alacocaina HAH! Klarer dere f.eks å levere RF X162S til ~2000kr (som man får det for fra USA ikl frakt og alt) - hvor den veiledende prisen er ~6000.- i Norge? I think not. Og ateam, må du skrive alt med fet tekst? Ganske plagsomt å lese. Siter '89 200 10vT Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Først må jeg takke for at du tipset om org nr, nå er det rettet . Som skrevet tidligere Audioteam Norge driver Acap . PS" skal man ikke oppgi tlf nr på nettsidene, kan ikke se at du har det . Men det står vel i Eøs reglene at du ikke trenger det . Er du redd for at folk skal ringe deg siden du ikke har tlf nr oppgitt i brønnøysund heller . Er det derfor du ikke kan ta opp problemene dine med Ketil på tlf i stedet for i denne tråden som startet om en enkel dispensasjon. Sitat: Hvem tror jeg går konkurs først??? Har du planer om å gå konkurs?? Synes du virker som en jæ..... kø.. men det bør jeg vel ikke si her da det neppe er lov i EØS . Ellers så må det jo være en grunn til at du henger deg så opp i dette . Du driver vel med piratimport selv . Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 HAH!Klarer dere f.eks å levere RF X162S til ~2000kr (som man får det for fra USA ikl frakt og alt) - hvor den veiledende prisen er ~6000.- i Norge? I think not. Må jo spørre seg om hvor mye prissamarbeid det egentlig mer mellom importører/forhandlere, når man ser så stor prisforskjell, og kom ikke her og si at prisforskjellen er på grunn av at det er dyrt å importere, for så dyrt er det ikke. Jaja, jeg har allerede handlet litt komponenter fra statene, og kommer til å fortsette med det så lenge det lønner seg. Lenge leve magnum.no :P I noe fall, etter å ha lest denne tråden, så er jeg ikke veldig keen på å gidde å stille bilen i noen konkurranser i det hele tatt, da folk er så sykt bakvendt på endel ting. Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Må jo spørre seg om hvor mye prissamarbeid det egentlig mer mellom importører/forhandlere, når man ser så stor prisforskjell, og kom ikke her og si at prisforskjellen er på grunn av at det er dyrt å importere, for så dyrt er det ikke. Jaja, jeg har allerede handlet litt komponenter fra statene, og kommer til å fortsette med det så lenge det lønner seg. Lenge leve magnum.no :P I noe fall, etter å ha lest denne tråden, så er jeg ikke veldig keen på å gidde å stille bilen i noen konkurranser i det hele tatt, da folk er så sykt bakvendt på endel ting. Det er synd å høre.. Dette er akkurat det som jeg (EMMA) ikke liker med slike diskusjoner. Som normen flest er vel dere lett påvirkelige av negativ omtale. Jeg kan ikke gå god for hva folk syns, men er det ikke rart at det faktisk er folk som har drevet å konkurrert i over 10 år, fortsatt er med.. Min påstand er faktisk den at det skyldes at vi har det artig, og det er plass til flere, til å være med på morroa Som i dag (lørdag)f.eks har jeg holdt på med bilstereokonkurranse siden kvart over 7 på morran til nå. Med en fortjeneste på ca 1200 før mva, og skatt. Alikevel er det på`n igjen om 14 dager. Så til dere som appsolutt må komentere alt, og ha meninger om alt. Sett dere inn i ting, før dere uttaler dere offentlig. Det skader bare oss alle.. Alle ting har flere sider. Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Enig med Ketil . De som har fulgt med har sett at det finnes en løsning for de fleste som ønsker være med uansett . Har faktisk klart å ordne slik at alle som virkelig ønsker å delta har fått være med . Som normen flest er vel dere lett påvirkelige av negativ omtale. Jeg kan ikke gå god for hva folk syns, men er det ikke rart at det faktisk er folk som har drevet å konkurrert i over 10 år, fortsatt er med.. Min påstand er faktisk den at det skyldes at vi har det artig, og det er plass til flere, til å være med på morroa Og det samme med de vi har med, de samme som startet med oss 5 år siden er med, sammen med flere nye annsikter . Så noe riktig må vi jo gjøre . Uansett nå tar jeg helg og ønsker dere alle også en god helg . cheers Mvh Frank Acap Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg