Earthquake Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 HAH!Klarer dere f.eks å levere RF X162S til ~2000kr (som man får det for fra USA ikl frakt og alt) - hvor den veiledende prisen er ~6000.- i Norge? I think not. Og ateam, må du skrive alt med fet tekst? Ganske plagsomt å lese. Siden vi er inne på hva som er lov og ikke lov så kan vi jo begynne med å si at handler du fra endel slike aktører så er du med på å gjøre noe ulovlig. Når du handler et produkt fra disse så får du en kvittering på langt lavere beløp, som hensikt å få et lavere mva beløp som igjen fører til en lavere utpris. For det andre så er det ingen av disse aktørene som sitter med noe som helst lager, de bestiller produktene i hvert enkelt tilfelle og du kan jo prøve å forestille deg hvor mye det koster å sitte med et stort varelager... Så kan du jo håpe på at det ikke går noe galt med produktene dine innenfor garantitiden, for du skal nok ikke ha så store forhåpninger til at dette blir ordnet på en rask og grei måte for deg. Kan jo også nevne for de som tror det kun er rds radio amerikanske pioneer cd-spillere mangler...feil...f.eks DEHP8600 mangler tidskomp og en rekke andre funksjoner som finnes på de europeiske utgavene. Men du får leve i trua, stå på :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 HAH!Klarer dere f.eks å levere RF X162S til ~2000kr (som man får det for fra USA ikl frakt og alt) - hvor den veiledende prisen er ~6000.- i Norge? I think not. Og ateam, må du skrive alt med fet tekst? Ganske plagsomt å lese. Kanskje du skal vise oss den siden der du fant disse høytalerne til under 2000kr?? Megabillig selger de for 3100kr. Det er sikkert billig, men langt ifra dine 2000..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Det er jo forjævlig at folk som selger bilstereo, er med og monterer, stiller villig opp, svarer på spørsmål av alle typer og legger sin sjel i det å ha fornøyde kunder skal tjene penger på det de jobber med! Har du hørt noe så forkastelig! Joda, dette var sarkasme... En ting er klinkende klart; for hver krone som går ut av Norge uten å gå via norske firma svekkes norsk økonomi. Enhver som gjør dette bidrar, enn så lite, til å svekke grunnlaget for at ting faktisk blir billigere å importere og dermed å kjøpe for sluttbruker. Prisene i Norge er slettes ikke så ille som folk vil ha det til, en glemmer alt det andre en får med ved en handel her i landet. Og tross alt så bor vi i det som er kåret til verdens beste land å bo i så slutt å syte, hehe :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Kan jo også nevne for de som tror det kun er rds radio amerikanske pioneer cd-spillere mangler...feil...f.eks DEHP8600 mangler tidskomp og en rekke andre funksjoner som finnes på de europeiske utgavene. Men du får leve i trua, stå på :hammer godt sagt!! har aldrig skjønt att folk på død å liv skal handle fra utlandet for å spare de stakkars 100 lappene! en ting er sikkert: når apparatet går i stykker,så er MYE enklere å ringe fks. bilradiospesialisten,enn ett firma i USA.... deh-p8600 uten tidskomp? hehe,ja da er jo nesten hele vitsen med spilleren borte etter min mening.... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 godt sagt!! har aldrig skjønt att folk på død å liv skal handle fra utlandet for å spare de stakkars 100 lappene! en ting er sikkert: når apparatet går i stykker,så er MYE enklere å ringe fks. bilradiospesialisten,enn ett firma i USA.... deh-p8600 uten tidskomp? hehe,ja da er jo nesten hele vitsen med spilleren borte etter min mening.... Enig der, jeg har selv bare kjøpt ting som aktivt delefilter fra statene hittil, vurderer å få tak i noe MTX fra statene som jeg ikke helt har klart å finne i norge.. MTX delefilteret jeg fikk tak i var det jo uråd å finne i norge.. brukt eller nytt :/ Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Delefilter you said? Og hvorfor kun MTX? Sjekk ut Sinfoni Phaser Pro her. Vel verdt å sikle på ;) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Delefilter you said?Og hvorfor kun MTX? Sjekk ut Sinfoni Phaser Pro her. Vel verdt å sikle på ;) Det der er jo litt i overkant av den prisklassen jeg er i :hammer Fikk tak i et MTX RTX02A delefilter fra e-bay til en meget hyggelig pris.. ikke så fett som sinfoni, men holder helt fint til mitt bruk :D Nå skal det jo sies at jeg ikke bygger bilen for konkurranse heller, men sikter på helt ok lyd uten å tømme bankkontoen helt. Valgte MTX fordi jeg har god erfaring med det merket fra tidligere :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Det der er jo litt i overkant av den prisklassen jeg er i :hammer Fikk tak i et MTX RTX02A delefilter fra e-bay til en meget hyggelig pris.. ikke så fett som sinfoni, men holder helt fint til mitt bruk :D Nå skal det jo sies at jeg ikke bygger bilen for konkurranse heller, men sikter på helt ok lyd uten å tømme bankkontoen helt. Valgte MTX fordi jeg har god erfaring med det merket fra tidligere :) Vi har en klasse som heter utfordrer 20000.- Der konkurrerer de som har utstyr for mindre en 20000 kr. Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Vi har en klasse som heter utfordrer 20000.- Der konkurrerer de som har utstyr for mindre en 20000 kr. Japp.. men det blir nok ikke før det ser litt penere ut baki bilen enn det gjør nå, hehe: Må bygge skikkelig baki før jeg gidder å vise det fram, skal ha en kondensator inn også, samt skjule all kabling (hvertfall så langt det er praktisk mulig), og bytte ut subwooferne når pengene tillater det. Og, ikke minst bytte ut den fæle strømdistribusjons-blokka, selv om den funker. Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Skal bare noen enkle grep til for å få dette pent Wibla. Litt plate og trekk så er kablene vekk :) Flytt signal kablene vekk fra strøm og jord kabler for å unngå støy . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Skal bare noen enkle grep til for å få dette pent Wibla.Litt plate og trekk så er kablene vekk :) Flytt signal kablene vekk fra strøm og jord kabler for å unngå støy . Jepp, har litt dynamostøy foran, men ikke bak, dette kommer nok av at strømkabel og høyttalerkablene til frontsettet ligger såpass tett. har ikke hatt -noen- støyproblemer pga. at signalkabler og strømkabel har ligget på samme side før, så det må utbedres :D Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Et par andre ting som ofte lager støy . Dårlige børster, dårlig jording dynamo . Om man plasserer Delefiltrene inni dasjboardet vil de i enkelte biler plukke støy . Dårlig jording forsterker. Har også sett at slike delefiltre som du har ( annet merke ) laget støy, eller forsterket det :) Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Har også sett at slike delefiltre som du har ( annet merke ) laget støy, eller forsterket det :) Jepp, klar over det, skal ut og teste det etterpå, samtidig som jeg skal rydde litt i kabelrotet. Har en 1F kondensator her som skal inn også, det kan også hjelpe på støy, da en kondensator kortslutter vekselspenning :D Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet August 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Må jo spørre seg om hvor mye prissamarbeid det egentlig mer mellom importører/forhandlere, når man ser så stor prisforskjell, og kom ikke her og si at prisforskjellen er på grunn av at det er dyrt å importere, for så dyrt er det ikke. Jaja, jeg har allerede handlet litt komponenter fra statene, og kommer til å fortsette med det så lenge det lønner seg. Lenge leve magnum.no :P I noe fall, etter å ha lest denne tråden, så er jeg ikke veldig keen på å gidde å stille bilen i noen konkurranser i det hele tatt, da folk er så sykt bakvendt på endel ting. Hei Selv om jeg fikk utstyret rimelig? så hadde jeg ikke kjøpt nytt utstyr fra USA i dag. Det har ikke noe med om man skal konkurere eller ikke, men god service-hjelp-installasjon-råd osv. Det teller faktisk mye selv om mange sier noe annet, og den dagen man blir bitt av bilstereo basillen da har du faktisk mange som hjelper deg til å få det du vil ha. Jeg vil også si at de aller fleste gir deg rabatt , så prisforskjellen er ikke så stor som mange skal ha det til. Jeg skjønner godt de forhandlerene og importørene som prøver å drive butikk. Det å stille ut bilen er jo også noe av sjarmen med å lage lyd i bilen, samt det å få nye ideer, råd om installasjonen, konkurere om beste lyd, beste bygg osv. Nå har jeg aldri vært med i denne type konkuranse men det er altid godt å få ros for noe man har gjordt bra, selv om man ikke vinner. Tore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 og du "transmedia" : når sover du? Som de fleste andre, når jeg er trøtt.ateam: PS" skal man ikke oppgi tlf nr på nettsidene, kan ikke se at du har det . Som de fleste andre, ring opplysningen om kontakt ønskes. Men det kommer mye ny info på nettsiden snart, det er ikke noe jeg får gjort selv, så det blir samlet opp litt. Men alle finner nummeret til Transmedia om de vil.ateam: Har du planer om å gå konkurs?? Umulig. Er gjeldfri og, i motsetning til enkelte andre firmaer ser jeg, godt forberedt på fremtiden.ateam: Synes du virker som en jæ..... kø.. men det bør jeg vel ikke si her da det neppe er lov i EØS . Hva med å besvare kritikken min mot ditt firma på en litt mer seriøs måte? Må si jeg anser meg som relativt saklig i mine innlegg.ateam: Ellers så må det jo være en grunn til at du henger deg så opp i dette Ville bare belyse overfor trådstarter hvorfor bilstereokonkurransene i Norge er lagt opp slik de er.ateam: Du driver vel med piratimport selv . Faktisk ikke. Alle mine produkter kommer fra norske eller andre europeiske leverandører. Akkurat som ditt firma. Nesten litt artig hvor lite du vet om EØS-avtalen og Norges lover. Du har jo, som jeg, benyttet deg av EØS-reglene til å etablere firmaet ditt i Storbrittania for å unngå norske krav til aksjekapital. Og du sier du ikke bryr deg om EØS?jalla: En ting er klinkende klart; for hver krone som går ut av Norge uten å gå via norske firma svekkes norsk økonomi. Enhver som gjør dette bidrar, enn så lite, til å svekke grunnlaget for at ting faktisk blir billigere å importere og dermed å kjøpe for sluttbruker. Helt korrekt. EMMA Norway: Det er synd å høre.. Dette er akkurat det som jeg (EMMA) ikke liker med slike diskusjoner. Vel, innfør reglene resten av EMMA-organisasjonene i Europa har, så slipper du nok dét. Tror du ville få langt flere deltagere på konkurranser da, som kompensasjon for importøravgiften som da bortfaller. Og vi vil i såfall gjerne sponse EMMA Norway med 5000,- pr år og det tror jeg nok mange andre firmaer også vil, i f.eks motytelse for reklame på EMMAsiden og retten til å bruke EMMA-logoen på nettsider og materiell. Så jeg skjønner ikke hva som gjør at EMMA Norway tviholder på det gammeldagse og utdaterte regelverket som er idag. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg