Gå til innhold

Billig neon ?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• 1 year later...

Grunnen til at jeg må selge min neon så billig er at jeg ike har råd til å ha to biler. Jeg måtte kjøpe ny bil, mens neon sto på verksted en tid. Jeg bor litt uti gokk så bil må man ha. Det er trist å selge Neon for den er en kjempebil. Men jeg lar den heller gå billig enn at den skal stå å råtne bort på rot. Virker som de ikke er så lett å selge heller, ikke vært noen som har ringt da jeg annonserte den i avisa. Hadde jeg vært rik skulle jeg beholdt den som et styling prosjekt. Har lagt den ut på bilguiden men jeg burde kanskje annonsert den på finn.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg må selge min neon så billig er at jeg ike har råd til å ha to biler. Jeg måtte kjøpe ny bil, mens neon sto på verksted en tid. Jeg bor litt uti gokk så bil må man ha. Det er trist å selge Neon for den er en kjempebil. Men jeg lar den heller gå billig enn at den skal stå å råtne bort på rot. Virker som de ikke er så lett å selge heller, ikke vært noen som har ringt da jeg annonserte den i avisa. Hadde jeg vært rik skulle jeg beholdt den som et styling prosjekt. Har lagt den ut på bilguiden men jeg burde kanskje annonsert den på finn.no?

Legg den ut på alle stedene det er mulig og selge biler! Det er viktig ha med bilder og skrive god tekst;) Lykke til;)

Lupoline<3

Not slow but Low;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor kan jeg legge den ut her? på forumet, er det lov?

Det er ganske mange gratis annonseplasser på nettet, og den mest opplagte er autodb.no. Du finner sikkert et par andre også.

Når det er sagt, så burde du kanskje sette ned prisen litt også, hvis det haster å bli kvitt den. Det er ganske så mye Neon til salgs, og stort sett alle koster mellom 25 og 30kkr hvis de ikke er spesielt nye, eller står hos forhandler.

Fortrinnet ditt er at du har en manuell girkasse, og det må du bruke som slagsargument. Det samme må du gjøre med evt reparasjoner, nye dekk osv.

Jeg ville også lagt ut så mye bilder som annonsenettstedet tillater. Bilder av motorrom, ekstra dekk, bagasjerom, bilen fra flere sider, og vært nøye med å ramse opp alt "ekstrautstyr" som ABS, airbags, elvinduer, elspeil osv. Og skriv om bilen selv. Ikke overlat alt til den ferdiggenererte lista fra finn.no.

Jeg kjøpte min 95mod i høst for 18kkr. Den har gått litt mindre enn din (180kkm), har nyoverhalt motor, nye bremser baug rundt, ny bensintank og nye sommerhjul. Selger hadde hatt den liggende på autodb.no i flere måneder.

Flere av de Neon'ene jeg var å så på tidligere i høst har jeg blitt kontaktet av selgerne om nå etter at jeg har kjøpt bil. De får ikke solgt.

Neon har et ufortjent dårlig rykte, og folk tror det er kvalitet og kjørekomfort/egenskaper på linje med Simca/talbot og KIA/Hundyai accent, og derfor er neon tungsolgt. Fint når man skal kjøpe, kjipt når man skal selge.

Så mitt råd til deg er å sette ned prisen til smertegrensen din hvis du har det travelt med å bli kvitt den, og så annonsere på finn.no igjen, og på autodb.no med masse bilder, og mye beskrivende tekst om bilen.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Det er en kjensgjerning at disse bilene er vanskelige å få solgt. Chrysler generelt sliter med et dårlig rykte da motor og gir på voyagerner som ble solgt i bøtter og spann i 95 og 96 hadde dårlig holdbarhet. Dette smittet over på stratus og neon og de fleste ser på disse bilene som "samme dritten" Ganske synd og helt ufortjent da stratus og neon har en helt annen motor og girkasse enn voyager. Fikk høre dette hos en chrysler mekaniker rett etter at ejg kjøpte stratusen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider