HolyCow Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Om jeg setter en 300w 6x9 på cdspilleren min som er merket med 25w pr utgang. Vil jeg ødelegge noe da eller vil jeg bare ikke kunne utnytte høyttaleren min? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeGGiz Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Hvis du spiller høyt lenge (så høyt at det vrenger) kan du sprenge høytalerene. Siter R-line 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Om jeg setter en 300w 6x9 på cdspilleren min som er merket med 25w pr utgang. Vil jeg ødelegge noe da eller vil jeg bare ikke kunne utnytte høyttaleren min? Til normalt bruk så er det ikke noe problem å bruke disse høytalerne på cd-spilleren din, bare pass på så det ikke vrenger:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HolyCow Skrevet August 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 hmm.. ikke akkurat det svaret jeg forventet :p trodde helst at det ble cdspilleren som led en grusom død i tilfelle. kan en 25w utgang vrenge et 300w element altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 De 25 Watta er nok heller av det svake slaget så når du vrenger på så vil du tilslutt få forsterkern til å klippe hvorpå elementet dør skrapende og blafrende. Du kan egentlig aldri ha for stor forsterker (innen fornuftsmessige grenser såklart) for å drive et element. Dette fordi en god strømsterk forsterker kontrollerer elementet mye bedre kontra en mindre, strømsvak forsterker. Watt er egentlig ikke noe å henge seg opp i. Det som teller er strømforsyninga. Vil påstå at 90%, om ikke mer, av alle høyttalerelementer svis grunnet for liten og strømsvak forsterker. Les litt her ;) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg