Gå til innhold

Batteri i kupèen

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å flytte batteriet til reservehjulsbrønnen i Golfen.

Hvordan er reglene ang. dette? Må jeg ha en batteriboks? Må den være godkjent? De er jo svindyre...

Hva hvis jeg har gelèbatteri?

Over reservehjulsbrønnen bil det også bli lagt gulv i spon / MDF, så det blir ikke "åpent".

På forhånd takk!! :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenkte å flytte batteriet til reservehjulsbrønnen i Golfen.

Hvordan er reglene ang. dette? Må jeg ha en batteriboks? Må den være godkjent? De er jo svindyre...

Hva hvis jeg har gelèbatteri?

Over reservehjulsbrønnen bil det også bli lagt gulv i spon / MDF, så det blir ikke "åpent".

På forhånd takk!! :)

mangen som har gjort dette utan å vert å godkjent hos biltilsynet. om man må da veit eg ikkje.

men batteriet må festast skikkelig og kablana fram til startaren og sikringsboks må da større dimensjon på

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet, må man enten bruke tett gelebatteri eller ha et vanlig syrebatteri i en dertil egnet tett kasse med ventilasjon, pga faren for utvikling av knallgass... Og selvfølgelig må det sitte godt fast!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gelèbatterier dyre eller?

Batterikasser er iallfall ganske dyre :rolleyes:

Eller kan jeg f.eks bruke batterikasse til båtbatterier? Koster ingenting på Biltema omtrent.

batteri er ikkje dyrt. eg har maxxima batteri. da kan monterast oppned viss amn vil.

optima yellow eller redtop kan og monterast slik man vil. dei ligger rundt 2000kr. kommer ann på kor du kjøper dei og om du har rabatter. mekonomen har vertfall optima

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider