Gå til innhold

Hafsengens Escort WRC totalvrak

Ranger emnet


Kid-A

Anbefalte innlegg

For å synse enda mer: Røyk reima før krasjen eller underveis i avkjøringa? Dersom reima røyk rundt hjørnet der hvor sporene starter, kan jo det forklare hvorfor avkjøringa skjedde. En girkasse i inngrep og en motor som står bom fast grunnet ventilsalat i forbrenningskammerne vil nødvendigvis gi låste hjul...

 

tenkte på det samme jeg og, så fire svarte spor der, ikke nødvendigvis noe god grunn til at reggreima skal ryke ved sammenstøtet. Burde jo hatt kjede i stedet for reim.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har aldri hørt om noen som har fått låste hjul pga av buttende ventiler.. Det er jo rimelig mye moment i drivverket når man har 4 slicks på asfalt ass.

 

Det er jo vanligst å ryke reima på tomgangsturtall (eller under dette), og da hender det jo tilogmed at ventilene holder. Dersom reima ryker på høyt turtall og med mye moment inn fra girkassa (fart) er det vel ikke så usannsynlig at det blir skikkelig mos med knekte stammer og "flyvende tallerkener". Da nøkker det nok i drivverket, og med kurvekjøring på grensa til slipp skal det jo som kjent ikke rare nøkket til før grepet slipper. Uten motorkraft er det jo også vanskeligere enn normalt å hente inn en 4wd.

 

Jeg er enig med Hersker Hans; det er ikke nødvendigvis noen god grunn til at regreima skal ryke ved sammenstøtet, så det kan jo se ut som det har skjedd før sammenstøtet. Hvis regreima faktisk har røket, da... ;)

 

(Isåfall er det jo veldig synd dersom motoren har rast, kan tenke meg at det har gått noen kroner/timer på innmaten i motoren, og da særlig toppen...) :(

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bottom end, er at han ikke holdt seg på banen. Noe som er et gedigent poeng.

Den sladden han var ute på grusen med var da ikke finalen det vel...? Det var vel bare første omgang, en slags kvalifisering, og jeg vil påstå at den mer enn kvalifiserte til en finaleplass. Finalesladden til hafsengen var jo veldig pen den også, der var han jo bare så vindt innpå grusen med det ene forhjulet et halvt sekund eller noe, den hvor kameraet til Mark1 hang og slang etter, og juryen ikke klarte å bli enige om Vaa eller Hafsengen sin var best. Den siste og tredje sladden var jo bare rett og slett nydelig, som Geir (aka, Glenn Rodney) sa.

 

Så alt i alt, mener jeg at Hafsengen vant breisladden på Rudskogen velfortjent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke venstrebremse med abs vet dere....

 

 

Og hvorfor ikke det..? :wonder Bilen vet jo ikke hvilken fot du har på pedalen..? Eller tenker du nå på diverse vw-produkter som kutter bensintilførsel/tenning så du ikke kan gi gass og bremse samtidig..?

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han skal angivelig ha sagt det til Gatebil... Her finner dere en rapport fra treffet...

 

Da gjenstår det bare å se om bilen kommer seg på hjulene igjen.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kommer på veien igjen. Karossen er solgt. Motor og girkasse beholdes, ny bil bygges. Når? Bare Stian vet. Reima røyk ikke. Motor er like hel. :driving

 

Hvordan vet du det? Har du snakket med eieren eller kjenner du en som har hørt om at det passerte en blå bil en dag????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår