Gå til innhold

Supraguy: Kadett C 20set. Lakkert og testa på Rudskogen! 26 Januar!

Ranger emnet

-Supraguy-

Anbefalte innlegg

• Svar 527
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Hehe ja, er endelig ferdig med sveising av innerbuene nå.

I dag tok jeg av begge dørene. Fikk lånt et hjemmemekka verktøy fra opel som fungerte bra når jeg fant ut hvordan det skulle brukes. :P

Mobilbilder desverre.

DSC00679-re.jpg

Kappa bort rust helt framme i kanalen etter jeg hadde tatta av døra.

DSC00663-re.jpg

Pussa bort rust og tok på rustskyddsmasse. Klart til sveising.

DSC00666-re.jpg

Slenger ut noen fler bilder av hvordan bilen ser ut nå.

DSC00668-re.jpg

DSC00670-re.jpg

Her skimtes tårnstaget jeg skal ha bak.

DSC00674-re.jpg

DSC00675-re.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når u har blitt en slik krøpper på og sveise rust spise opel hull kan du vel komme og ta min hehe ;) hadde et stort hull bak skjermen bak :( Har skjært ut nå. Er det noe jeg skal huske på?

PS. bilen ser veldig bra ut! Golf 2 hjulbuer gjore jeg virkligt. Nå trenger du bare noen brede 15 tum eller 16.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takker. Må gå for gammel opel ja! :) Lykke til du og.

Kommer snart en bitte liten oppdatering på rustsveisinga av den dørstolpen det er bilde av over hvis det er interessant?

opel er tigen vet du:thumb takker takker:) skal bli morro

det er interessert ja:P? smel til noen bilder nå du;) skal føle med å se om jeg lære noe:) når har du tenkt å bli ferding da?? vil gjerne se bilen din i strøkene våres snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omegaevo500: Hehe, takker. :) Viktig at det er helt rent når du skal sveise hvertfall.

Golf 1 hjulbuer. ;)

Tusis: Hadde tenkt og få den kjørbar i år som jeg har sagt 3-4 ganger i tråden her.

Var litt av en stor dag for meg for en liten stund sia. :D

Etter nesten 1 år med rustsveising så ser det ut som jeg er ferdig! Bare litt småplukk igjen. :)

Siste sveisinga, på dørstolpene:

Før

DSC00663-re-1.jpg

DSC00666.jpg

Ble bulkete pga av at jeg slo det inn med hammern for å være helt sikker på at framskjermen går på uten og ta borti.

IMG_1111-re.jpg

Så til slutt slik:

DSC00725-re-1.jpg

DSC00726-re.jpg

Dørstolpe på passasjersiden:

Før:

DSC00664-re.jpg

Etter: Samma bulkene der og. :P

DSC00731-re.jpg

Og til slutt i dag sandblåste jeg innerbua som har stått og venta på ny kompressor og mala på med rustbullet.

DSC00727-re.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har lest dette prosjektet fra starten av, uten å si noe, men nå følte jeg at jeg bare måtte komentere:D er veldig impontert over hva du greier, godt å vite at det ikke bare er jeg som har rust, hehe, og de hjulbuene gjorde virkelig susen:)

stå på, og lykke til videre!

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har lest dette prosjektet fra starten av, uten å si noe, men nå følte jeg at jeg bare måtte komentere:D er veldig impontert over hva du greier, godt å vite at det ikke bare er jeg som har rust, hehe, og de hjulbuene gjorde virkelig susen:)

stå på, og lykke til videre!

Takk i ligemåde! :) Hadde nesten null erfaring når jeg begynte prosjektet så har vært veldig lærerikt. Rust var det nok av ja. :D

Olsen_nissan:

Takk. :) Er ikke noe problem å lage det verktøyet som jeg brukte.

Stakk bare den pinnen igjennom hylsa? og så skrudde man på den lille biten til venstre på stanga og brukte den svære klossen til å slå av hylsa fra døra.

Så det man trenger for å lage den er, en lang stang med gjenger i ene enden til en liten bit som akkurat passer i hølet, og en tung sak man kan slå hylsa av med. ;)

Eller pleier det å dukke opp noen på ebay.de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

En liten oppdatering.

Fått tak i eksos stuss. 3" inn og 3.5 ut" Tenkte og ha 2.5" hele veien med en eller 2 lydempere? Eller behøver jeg ikke så stort med 20se turbo? Hva syns dere? :)

IMG_1319-re.jpg

IMG_1320-re.jpg

Handla tanklokk deksel fra ebay.de

DSC00753.jpg

Og i morra blir det kanskje letting av svinghjul. Kosta på en muttertrekker så fikk jeg ut boltene. Målte svinghjulet til ca 15kg! Slanke det ned til 8-10kg tror jeg burde være greit uten at jeg ødelegger det? Bør jeg dreie av på baksia da?

DSC00752-re.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider