Gå til innhold

Supraguy: Kadett C 20set. Lakkert og testa på Rudskogen! 26 Januar!

Ranger emnet

-Supraguy-

Anbefalte innlegg

• Svar 527
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Takk! :)

Har blitt mange timer i verksted siden sist nå. Fått gjort litt. :) Pussa som en galning. Forberede før lakk.

Ribba mer i motorom. Fjerna varmeapparat, bremsekraftforsterker, rør.

DSC01153-re.jpg

Tilpassa innerskjerm så framskjerm, lykter og blinklys går på.

DSC01148-re.jpg

Etter det "rustsveisa" jeg litt. Bare punkta til nå.

DSC01150-re.jpg

Og sveisa til høyre for hullet.

DSC01155-re.jpg

Begynte litt på førerdøra jeg kjøpte ferdig sandblåst for en stund sia. Var et dumt høytalerhull mitt på som jeg må sveise igjen. :(

DSC01154-re.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk. Blir nok golf 1 hjulbuer framme. Glassfiber.

Jobba en del siden sist på bilen nå.

Kjøpt litt grom stoff.

DSC01169-re.jpg

Hullet i døra er sveist. Ser ikke ut pga av at jeg har prøvd å rette ut "bulker" etter at han skjærte hull til høytaler.

DSC01167-re.jpg

Rustomvandler på.

DSC01168-re.jpg

Glassfiber sparkel på det groveste.

DSC01170-re.jpg

Pussa ned hele med 120 så 400 etterpå. Og nei. 400 er ikke for grovt. Ble bra inni bilen.

DSC01159-re.jpg

DSC01160-re.jpg

Fjerna gass stag feste. Sveiste igjen hulla men så tok det fyr i plasten ved registreret der og det ble et svært hull. Trodde det var stål jeg.

Gjør dette noe utenom at det blir litt dårligere blås?

DSC01173-re.jpg

Er nok en stund til lakkering i motorom ennå. Masse jobb her.

Dette blant annet:

DSC01157-re.jpg

Må tilpasse der så frontlykt, blinkers og framskjerm går på. Mye å tenke på. Samma med andre sia.

Når jeg er ferdig med det så er det pussing og sparkling på innsia dørene. Så lakk av motorom og dører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks. Nei, vet om en som selger på omc forumet. ;) Men vet ikke om han som lager?

Tok på skjermer, panser og frontplate for å sjekke at alt passa.

Helt ny frontplate. :) Kjøpte den for lenge sia, men.

DSC01178-re.jpg

Skal ikke ha blinkers på frontplata, blir svart gitter.

DSC01176-re.jpg

Sparkla litt her.

DSC01180-re.jpg

DSC01185-re.jpg

Og så lurer jeg på en ting da.

Til de som har Kadett c c2. Altså den siste modellen med firkant lykter og blinkers oppe.

Skal innerskjermen gå slik?

DSC01183-re.jpg

Eller slik?

DSC01184-re.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Rustbullet for du kjøpt her: http://www.rustbullet.no Skal du bruke det på utsia bilen ville jeg gått for automotive da den er tynnere og sprøytes på, ikke pensles. Jeg bruker den tykke. Vet ikke hva som er best.

Og rustomvandleren får du kjøpt i Würth butikk. http://www.wurth.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Oppdatering igjen da.

Fant ut at jeg måtte få testa motoren oppi før lakkering.

Så skulle jeg frakte C20ne motoren på motorbukk.

I det vi skulle løfte den opp i bilen så falt den noen cm fra en planke og hele røret på motorbukken knakk! Dårlig sprøtt stål. Noe som resulterte i knust reimhjul og vannpumpe. :( Den som jeg hadde lagt sååå mange timer med pussing og lakkering. Jaja. :(

DSC01213-re.jpg

DSC01214-re.jpg

Tenkte over hva jeg skulle gjøre og bestemte meg for å drite i C20ne motoren og heller gå for en 20se motor jeg hadde liggende. Den har høyere komp, kan ikke lade like mye.

Men blir kanskje ikke store forskjellen på effekt siden den har høyere komp enn Ne motoren?

Og det var nok kanskje like gått jeg bestemte meg for å ta 20se motoren.

Er vel ikke et godt tegn det her? :D Tykk brent olje med spon? Toppdekselet/toppen var også dekt med det.

DSC01217-re.jpg

20se motoren ser bedre ut innvendig. Panna og toppen var helt ren omtrent.

Her har jeg bare testa motoren for morro skyld oppi. Venter på Omega gummi puter så skal jeg få testet ordentlig og finne ut hva som må tilpasses.

DSC01218-re.jpg

Stygg og møkkete. Gidder ikke gjøre noe med det. Nå vil jeg heller bli ferdig.

DSC01219-re.jpg

Men men. Skjedd litt morro og. Kjøpte meg sportseter og 4 punkt belter for ca et år sia. Testa de i dag. Passa bra. Må lage litt fester da. Tøft? :)

DSC01225-re.jpg

Kjøpt meg glassfiber luke og! :) Kun 2,3kg!! Nå slipper jeg rusta.

DSC01230-re.jpg

Litt usikker på hva jeg skal gjøre med "nøkkelhullet" da. Skal jo bruke panserlåser. Sparkle? :S

DSC01231-re.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider