Gå til innhold

Supraguy: Kadett C 20set. Lakkert og testa på Rudskogen! 26 Januar!

Ranger emnet


-Supraguy-

Anbefalte innlegg

  • Svar 527
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker alle sammen.

Har noen lyst på en lik motorbukk så er det bare til å si fra.

 

 

Kadettc: Det har jeg glemt. Får sveise på de røra. :)

De er vel bare for at motorn skal komme lengre ut slik at ikke svinghjulet tar borti?

 

granada_mk2: Ek kan kanskje svare på det. Men det ser jammen ut som at jeg får begynt på prosjektet igjen til helga eller neste helg! Gleder meg. Har klødd i fingra i over 2 mnd nå. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ble ikke noe jobbing. :(Bilen har enda ikke komme inni garasjen.

 

Men mens dere bumpa tråden så kan jeg jo legge ut en liten ting jeg gjorde i dag.

Mellomakselen skal sveises etter hvert. Derfor dreide jeg 100mm lang hylse som bankes inn i mellomakselen så det blir lettere og sveise rett og unngå kast.

 

IMG_2761-RE.jpg

 

IMG_2763-RE.jpg

 

Bør vel kanskje ta bort lodda før jeg sveiser og setter den på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De røra er for å få motoren lengere ut ja :) tåler sikkert en del mer juling den bukken du laga :D

 

Første mellom akslingen jeg sveisa til kadetten min bel gjort bare ved å legge den ann i en U-bjelke, ble faktisk bra. men når du har hylse inni vil jeg tro at det ikke er nødvendig å lodde noe! :D

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sittet å lest gjennom hele tråden din. Jeg får skikkelig lyst til å skru nå. Men ting tar jo tid, akkurat som dette proskjektet. Synd du ikke rakk "fristen" din til sommer'n 06. Men det er bedre å ta det med ro. Du hadde sikkert glemt mye hvis du hadde stressa..

 

Jeg er skikkelig imponert over sveisinga di. Sveiser du med det samme apparatet som i begynnelsen? Biltema apparatet? Sveisene dine ser iallefall ORDETNLIG fine ut, og det holder nok også! Hadde ikke trodd at det gikk an med flussfylt tråd.

 

Jeg syntes også at motorbukken din ble fin. Håper ikke det gjør noe om jeg lager en slik selv..?!=P Har så mye firkantprofiler til overs nå, hehe.

 

En riktig fin bil du har! Du har stått på. Jeg venter spent på hvordan bilen ser ut etter lakkering:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nå er endelig bilen hjemme igjen. :) Skal få starta på bilen så fort jeg finner en garajseplass noe som ikke er så lett. :(

 

IMG_3048-re.jpg

 

 

-Fikk en veldig nedtur da jeg så at absolutt alle steder jeg har brukt brunox rustdreper har alt kommet tilbake.

 

Taket:

IMG_3049-re.jpg

 

Framskjermen:

IMG_3050-re.jpg

 

IMG_3051-re.jpg

 

IMG_3052-re.jpg

:(

 

Ikke komme noe tilbake gjennom russtbulleten! Så da vet jeg at brunox ikke er noe og satse på hvertfall. Fikk virkelig prøvd middelet slik bilen har stått siden november nå. Ute under pressening, noe som er veldig fuktig.

 

 

Men har fått gjort litt.

-Kjøpte "ny" fører dør for en stund sia, rust sveise litt på den.

-Kjøpt meg c20ne motor, lavere komp. Mer egna til turbo.

-Kjøpte Rekord 2.2 calipere i går.Pussa den ene ren i dag og lakkerte med sølv hammerslagslakk:

 

Før:

IMG_3046-re.jpg

 

Pussa ned:

IMG_3039-re.jpg

 

Lakkert:

IMG_3042-re.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår