Gå til innhold

Supraguy: Kadett C 20set. Lakkert og testa på Rudskogen! 26 Januar!

Ranger emnet

-Supraguy-

Anbefalte innlegg

• Svar 527
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan anbefale varme pistol til og ta bort asfalt mattene... gjorde det på skolen i dag funka som bare F...

selvom det blir sladde eller*drifte* bil så vil det jo gå bra fordet da!!

Jeg bruker varmepistol som sagt. Funker bra. Men nå er det noe galt med den. :)

Hvis du mekker bil ute, kan du vel låne/kjøpe et partytelt. Slipper å tenke på være da notin

Er på vei til å fikse noe. Må ha noe før vinteren så ikke bilen forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på vei til å fikse noe. Må ha noe før vinteren så ikke bilen forsvinner.

Hva skal du skaffe da? Sliter med samma problem.... alacocaina

Nice detta prosjektet iallefall! Venter i spenning!

Hmm spørs det da. :D Enten så bygger jeg meg tak, kjøper telt eller for skaffa garasjeplass.

Hvorfor har det seg at alle rwd prosjekter skal bli drifteprosjekter for tiden... Synes det skal være forbeholdt små raske japsebiler, ikke all slags rwd-bøss...

Hvorfor bare japansk? Tror du at driftebiler må være japansk?

Syns det er kult å skille seg litt ut jeg da, i stedet for å kjøre japanske biler som alle andre gjør. Jeg kommer nok ikke til å satse skikkelig på drifting hvis det blir en sport i norge, men drifter4fun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg har hvert for lenge borte fra forumet når slike tråder dukker opp :D

Du driver veldig å ribber denna kadetten din, og den forbindelse lurer jeg på om du er interessert i å selge konsollen rundt girspaken og den gummibæljen rundt girspaken? Dersom det er i god stand og ikke noe hull, som min har.

Planen min er et ganske originalt interiør forutenom enkle ting som fremseter, ratt og girkule. Men skakke skille seg for mye ut.

Ellers har du begynt på prosjektet jeg har tenkt på det året jeg har hatt kadetten, hehe :)

Lykke til videre, jeg vil følge med ihvertfall.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ska sette opp en kadett c til seriøs bil å kjøre seriøs drifting, så er det en hel masse som må gjøres, understell, oppheng osv kan du bare legge til side i garasjen, for det må lages nytt ;) styring osv osv. men en god sladde bil ska ikke så mye til ;)

lyst til å begrunne litt? hadde vært bra å høre hva teknisk som er "feil" fra noen som er litt mer inn i opel enn jeg er

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyst til å begrunne litt? hadde vært bra å høre hva teknisk som er "feil" fra noen som er litt mer inn i opel enn jeg er

neida, det er lett å lage driftebil!!

du trenger bare et jævlig stabstag bak, lavprofil, stive fjærer og stive dempere. så kjører du mykere oppsett fremme, enn bak.

den vil være jævlig skummel på vanlig gate, pga. du vil drifte lett i svinger.

samt kjør SPERRE (sveise, sveise?).

du kan jo hive på volvo bakaksel..

ang effekt, kan du hive i volvo 850r motor.. originalt har den vel 240hk.

med chip og slikt, er du vel lett oppe i ~310hk tror jeg. (må vel kanskje ha litt større turbo). snakker da også om MASSE nm..

men, siden denne bieln er så lett, så trenger du egentlig ikke mer enn 200hk/300nm for å kjøre riiiimelig greit.

om du har tenkt å kunne akselerere, handler det også om å få effekt ned på bakken..

hjelper lite om du har 2000hk og 165/80-13 dekk, original aksel, original girkasse og biltema høyttalere i hattehyllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig trenger man vel ikke alle de delene, men blir bare mye bedre. Bare se på pudding i original pug 505. Drifter bra med den han. :D

BTW: Nå venter jeg bare på omegaen så jeg endelig får gjort noe. Har ikke gjort noe på en uke. Da blir det 2 liter og turbo! :)

Hvis noen er interessert i omega a deler eller kadett c deler så pm meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig trenger man vel ikke alle de delene, men blir bare mye bedre. Bare se på pudding i original pug 505. Drifter bra med den han. :D

BTW: Nå venter jeg bare på omegaen så jeg endelig får gjort noe. Har ikke gjort noe på en uke. Da blir det 2 liter og turbo! :)

Hvis noen er interessert i omega a deler eller kadett c deler så pm meg.

ja, det finnes alltid økonomiversjoner..

feks: istedenfor kraftigere stabstag, monterer du 2 x stabstag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider