Gå til innhold

Supraguy: Kadett C 20set. Lakkert og testa på Rudskogen! 26 Januar!

Ranger emnet

-Supraguy-

Anbefalte innlegg

• Svar 527
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må tilpasse girkasse fester, ellers må du sveise mellomakslene. Ta den halvparten som skal inn i klokka bak til 1200'en og den andre halvdelen fra girkassa til omegaen du for motoren fra.

Skal visst være litt nøye med den sveisen så du ikke for kast.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Oppdatering.

Har tatt av bakakselen. Så lurer jeg på om jeg skal ha meg volvo 4 link bakaksel, da den bare er 4 cm bredere og har sett flere som har det på kadett c. Hvor mye hk er den godkjent for? Hva sier biltilsvinet om det?

1200 bakakselen. Litt rotete pga av jeg ikke har tak over.

cimg0194re7fp.jpg

Har prøvd å lære meg å sveise. Første gang jeg sveiser, så ikke le :D Billigste mig/mag apparat fra biltema 135E, uten gass. Så kanskje ikke det beste heller.

Var ganske vanskelig å sveise på så tynt stål det ble etter å ha fjerna rust. Kjøpte 50x100cm 1mm på veng til 214kr.. I begynnelsen fikk jeg hjelp av en kamerat som er ganske erfaren på sveising. Slet litt. Ble mye hull osv.

Her er da gulvet på passasjer side etter kutting med vinkelsliperen. Til høyre på dørkanten er blitt sveist på bildet. (ikke meg)

cimg0193re5xl.jpg

Sveisinga til høyre er det kameraten min som gjorde og det i ramma er første sveien min. Ser litt forskjell. :D Lakka over med sinkspray. Sveisehulla tenkte jeg å tette med sikaflex eller noe lignende.

cimg0195re6dr.jpg

Andre sveisen. cimg0196re6pl.jpg

Neste jeg skal gjøre nå er og bygge tak over bilen. Vær gang jeg titter inn i bilen så ligger det vann dam på gulvet. Kjedelig...

Ny frontrutepakning trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Kunne gått ha slipa litt til. Gjør det kanskje i morra. Men skal som sagt ikke syns. Gulvmatter over.

HÅPER jeg blir ferdig til sommern.

en jeg kjenner kjører med 240Tic bakakslig.

funker bra det. han har turbo calibra motor..

Godkjent og eller? Hvilke bremser, hjuloppheng og stabilistatorstag har den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her får du litt inspirasjon : http://home.halden.net/ka/kadett/

en kompis og jeg som mekka sammen.. morro:D ente opp med å kjøre i filler 305'n og hev in en 355 (ca 330hk) :D :D

gikk bra..esab sperre seff

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. 330hk på den lille bilen hørtes prekt ut. Så gjennom alle bildene, kjenner meg igjen. Rust og rusthull på akkurat samme steder.

ja de ruster på eksakt samme steder...

det gikk bra ja :D feil utveksling i bakaksel, men 0-120 gikk fort..

morro å spole rundinger oxo :D :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest igjennom hele prosjektet ditt nå og dette ser jo kult ut! du må jo bare holde oss oppdatert som du sikkert har hørt tidligere! blir det no nytt som skjer snart da?

:) Hmm. Har endelig begynt å lage tak over den. Så det går en del tid på det nå. Tenkte kanskje å rustsveise i hjulbuene litt og lakkere litt i dag hvis jeg ikke for hjelp med taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider