Gå til innhold

Papperboy`s E36 320i cupê, prosjekt

Ranger emnet

FX2000

Anbefalte innlegg

på tide med en egenn prosjekt tråd, en budsjett prosjekt tråd ihvertfall. har ikke alt for mye av penger så da får vi se hvordan d går.

for ca en måned siden gikk jeg til innkjøp av en Bmw E36 320i cupè.

bilen hadde gått 178K og er sånn helt grei er noe små plukk.

100_0115.jpg

100_0111.jpg

100_0116.jpg

000_0030.jpg000_0028.jpg000_0027.jpg

planer ja??? jah kan vel begynne med å si hva som er gjort

kjøpt meg en kenwood KDC-W5031 spiller

og clarion fornt høytalere

og JBL decade 6x9 i hathylla.

jeg har ikke skjært hull i hatthylla men har brukt en insats så jeg slipper å skjære også slipper det å se så "jalla"ut.

har en forsterker å en basser jeg skal sette inn senere men har ikke hatt penger å tid til d enda. skal gjøre d i morgen.

andre planer er:

angeleyes

nye dempere å fjærer og nye foringer

SuperChip

nytt eksos anlegg (effektanlegg)

nytt luft filter

vask

blått lys i dæshbord.

ny gir kule

nye dekk

nye baklykter (ikke lexus)

og en manglene list på fører siden.

og alt annet som faller i smak og i lomme boken.

nye updates i morgen...

mvh Fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den er litt møkkete... men man ser at den i gråe plasten man ofte ser på 316 E36 ikke er der. tenker på litt styling jah.. opdaterer anlegget jeg la inn i går etterpå bilforumet.net klikka i stad også måtte jeg på jobb så da tar jeg d når jeg står opp... (hjemme fra jobb bensinstasjon)

klokken er 07:36

så natta folkens

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er d jeg brukte hele i går til skulle egentlig lagt d ut i går men så klikka bilforumet når poseten var NESTEN ferdrig, da rakk jeg ikke lage den på nytt før jeg skulle på jobb... men d jeg gjorde...

100_0118.jpg

forsterker..

100_0119.jpg

bass...

100_0120.jpg

kabler

nå må d bare settes sammen og da får vi...

100_0123.jpg

skal rydde litt bak der er noen ledninger som er sikkert 3 meter for lange der, fikk ikke tid i går. så skal jeg ha ny kasse til basseren. også må jeg ha en audio kabel til for den jeg kjøpte i går var bare 2.5 meter så d gikk d dårlig...

så nå må jeg bruke 2 Y ledd for å få bruke alt anlegget.

men lyden var helt konge. bortsett fra den pipinga da (noen tips?)

blir mindre når jeg får 2 audio kabler da.

her er foresten noen bilder med hvordan d ble med sånn brankett til 6x9...

100_0121.jpg

ingen 6x9

100_0122.jpg

der ja...

ellers har jeg kommet på flere planer

M3 speil

skal jeg ha noe bodykit så må d bli M3 kitt men da går turen til polen også kaster jeg på en hel lakkering også :hondakick

tenker også på flere ting noen forslag?

mvh Fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit prosjekt dette... men ikke start i feil ende som så mange gjør...

greit start er felger og senk først. så kan du starte smått med en front eller bytte lykter og blink... når det er gjort kan du fortsette med eksos, skjørter og hekk... som fin puss på stasen så kan f.eks bakrutespoiler og spoiler komme...

stå på... blir sikkert bra dette...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er de som er på nå så ille?

kunne tenkt meg noen 18" men men...

tenkte å få prøve å få kjøpt noe bra dempere syntes den er litt "myk" stiv men myk...

jeg tenkte ikke å bygge så mye mere bil stereo...

Trenger bare litt så lang turer ikke blir så kjedlige yodude

kjører mye til sarpsborg...

jeg kommer ikke til å slenge på lexus lykter alu spoiler grønn vinyl og si meg ferdig nei :p

skal prøve å holde d litt clean..

derfor jeg skal ha m3 kitt hvis lommeboka rekker.

men siden jeg syntes bilen ser ganske bra ut sånn den er nå så kommer jeg til å bruke mere penger på å forbedre kjøre egenskapene.. håper å få kjørt litt bane også :driving

får håpe å jobbe litt mere.. så skjer ting fortere.

mvh Fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler fra området her også ja :)

Som nevnt over her, første jeg ville ha prioritert er understell. Få på noen skikkelig fjører og dempere, evt coilovers. Er mye man kan gjøre med understellet på disse, så trenger du litt guid, bare spørr :)

Hvordan er km stand på denne? Har noen av slitedelene blitt byttet?

Mvh

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chippen gir deg 10- 18 hk og koster 2500kr men d er ikke de 10 - 18hk som er greia den gir deg mye mere bånn drag og den skal bli bedre igjennom hele registeret. skal også sette ned bensin forbruket (vet ikke om jeg tor på det men)

det er mere en chip optimalisering... sjekk ut denne

men skal jeg chippe den skal jeg også bytte til castrol racing olje for å gi motorn litt luxus.

understell er bra...

må ordne meg nye dempere og fjærer og foringer. og noen stabbe stag (ser lekkert ut også d )

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chippen gir deg 10- 18 hk og koster 2500kr men d er ikke de 10 - 18hk som er greia den gir deg mye mere bånn drag og den skal bli bedre igjennom hele registeret. skal også sette ned bensin forbruket (vet ikke om jeg tor på det men)

det er mere en chip optimalisering... sjekk ut denne

men skal jeg chippe den skal jeg også bytte til castrol racing olje for å gi motorn litt luxus.

understell er bra...

må ordne meg nye dempere og fjærer og foringer. og noen stabbe stag (ser lekkert ut også d )

10-18 hk mer med chip på en NA motor, er tull...tipper 5-8 hk stemmer mer

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår