Gå til innhold

Papperboy`s E36 320i cupê, prosjekt

Ranger emnet

FX2000

Anbefalte innlegg

jeg var ute å kjørte for en time siden så plutslig stoppa motoren akkurat som om den ikke fikk bensin.. jeg å mekaniker lærlingen som satt på ble enig om at det var bensin kutt å dytta bilen frem så folk kunne komme forbi.. vi sjekka under panseret.. alt der så bra ut... så sjekka jeg sikringer... alt så bra ut der også. så jeg bestemmer meg for å prøve igjen... da starter den kjører 500m til også skjer det samme den stopper å vil ikke starte... venter vi litt 1-2 min så starter den igjen. sånn kjørte vi helt hjem.. så satt vi å lurte på hva det kan være så tenker vi kondens.. også kjører vi ned med annen bil å kjøper d å fyller på.. den starter og virker helt til bensin stasjonen så fyller jeg full tank. og kjører en liten tur uten problemer..

er det mulig at det var kondens eller har det en annen virkning på bilen?

Mvh Fredrik :naaaws

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor mye ga du får senkesettet ditt?

Du la vel phonokabel og strøm på hver sin side(så ikke sånn ut

Jeg har lagt phono og strømkabel på samme side i alle 5 bilene jeg har bygget anlegg i, og ingen av dem har vært plaget med støy.

Bare å kjøpe trippelskjermede phonokabler, og ikke tvinne strømkabelen rundt signalkabelen, så går nok det bra.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt phono og strømkabel på samme side i alle 5 bilene jeg har bygget anlegg i, og ingen av dem har vært plaget med støy.

Bare å kjøpe trippelskjermede phonokabler, og ikke tvinne strømkabelen rundt signalkabelen, så går nok det bra.

min er nok ikke trippel skjermede. tenkte å kjøpe nye og legge de på andre siden til våren :). hvor mye koster de trippelskjermede kablene?

og bilen går den, var bare veldig mye kondens.. men nå er d bra. :D

Mvh Fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trippelskjermede Stinger kabler. Tror de kostet ca 4-500,- maks. For 5 meter. Synes ikke det er spesiellt dyrt, og fikk også rabatt på den prisen, så da var det ikke tvil om hva jeg skulle kjøpe. Brukte noen dobbeltskjermede i 9-5`en, som jeg pakket inn i sølvpapir, og det gikk også knirkefritt. Har hatt støy i anlegget èn gang, og det var når jordingspunktet i min første bil hadde helt utrolig dårlig kontakt. Når jeg kjørte på fartsdumper smalt det i alle høyttalerne :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå starter den ikke... så jævlig kjedlig...

vi fant ut at bensin pumpa ikke gikk så vi tokk ut den. så trodde vi den var ødelagdt. så vi dro på torshov for å kjøpe ny de hadde ikke og hvis de hadde hatt hadde d kostet 7000,- så vi drar tilbake å sjekker mekonomen der de skulle ha 1300,- litt mere fornuftig pris.. men bare for morro skyld prøvde vi å tvangs kjøre pumpa etter den var ute.og da skvatt vi godt når den fyrte.

da målte vi på kontaktene en gang til å fant ut at d var tank måleren vi hadde fått strøm på :S også finner vi ut at det er relëet så da tankte jeg hmmm hva om jeg bare legger en ledning over der tjuv kobler relëet, da var jeg skrå sikker på at den skulle starte... men nei da så nå vet jeg ikke hva som er galt.. har ringt litt rundt og hørt jeg bør sjekke om den får besin til railen. (har ikke fått gjort det enda da..) non som har noen anelse om hva som kan være galt?

og hva jeg må gjøre?

MvH fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med akkurat det samme på min bil. bytta bensinpumpe, rele til bensinpumpa, rele til styreenhet uten no bedring..

ringte bmw og de hadde tro på at tennpluggene var ferdige eller at styreenheten hadde kvelda.

de ba meg også sjekke en stor kontakt under innsuget etter irr osv.

skal si fra hvis jeg får fyr på min ;) og håper du gjør det samme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår