Gå til innhold

Bmw 328/330ci eller audi s3?

Ranger emnet

Audimaaan

Anbefalte innlegg

Ville valgt 330ci av den enkle grunn at den ser pen ut, har grei motor og bekhjulstrekk. ville ikke valgt s3 grunnet tverrstilt motor med haldex 4hjulstrekk(ikke permanent), kjærring bil+ ikke i nærheten så pen som en e46 bmw 3 serie coupe

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv bilene og finn ut hvem du liker best! Personlig hadde jeg valgt BMW framfor Auda anyday. Rett og slett på grunn av kjøreegenskapene og at den trekker i rett ende. Husk og at s3 bare er en 1.8liter, og dermed ikke har noe bunndrag å skryte over.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

328 har 193hk, 330 har 231hk.. 0-100tider etc er omtrent like. 328 virker litt kvikkere å kjøre enn 330, men mangler bittelitt av bunndraget som er i 330. Forsikringen er dyrere på 328`en, hvertfall hos Länsförsakringar.

Audi s3 kan ikke engang sammenliknes med bmw`ene når det gjelder kjøreegenskaper, opplevelse, og kvalitet - og etter min mening utseende.. Prøv bilene så vil du ikke engang være i tvil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I praksis er det ikke det. Du må ta med i betraktningen at tur, tid, tollskilter, mva, bensin etc. samt at mulighetene for eventuelt å reklamere på bilen, gør at de tusenlappene du kan spare på selve kjøpet forsvinner i andre utgifter. Bilmarkedet i sverige er også ganske anstrengt, og har man oppgjøret klart når man ser på bilen kan man få prutet en hel del.. Men er det noe helt spesielt man ser etter er nok utvalget større i resten av europa enn i sverige, så da kan man eventuelt forsvare det med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "audi-mann" men jeg ville valgt BMW dersom dette var alternativene.

Har kjørt e46 328ci, og e36 328 cab og begge er gode som gull :)

Har vel mer sansen for interiøret i audi, men når bmw'ene har bakhjulstrekk så kan interiøret være det samme :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva ville du valgt da 1302? Jeg har en 2001mod 330ci på handa og en 2000 mod 328ci... Bruker 330`n mye mer bensin på langkjøring en 328`n? Begge to går for 180 000,- ca. Kan det stemme at en 2001 mod som var importert fra tyskland i 2002 har gått ca 110 000? Noe jeg bør vare obs på ved kjøp av importert bil i sverige?

Dag Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider