320i M-Tech, e30 forever! Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Har trøbbel med bilen igjen... :fire: Når jeg er ute å kjører kutter motoren på 3000rpm. Det er akkurat som en turtalls-sperre som kobler inn. Det kobler inn hver gang på dette turtall og det er det samme når bilen står i fri og jeg "ruser" motoren. I tillegg til dette kan den jeg plutseli miste all fremdrift, og det skjer ingenting om jeg trykker inn gasspedalen, om jeg da girer ned kan det funke, men ikke alltid...utrolig irriterende feil. Hadde bilen inne på bmw-forhandler her i bodø, og de sjekket dysene som først var i mistanke,men disse var helt i orden. De mente på at det var "hjernen", som er plassert over hanskerommet, som var gåen. Fikk tips om å prøve en hjerne av samme type,og se om problemet forsvant. Dette skulle visst være et vanlig problem på denne tiden (85 mod). Er det noen som har hatt dette problemet? Noen vet om noe annet som kan foråsjake dette problemet...? Og gjerne, hvis noen i Bodø har 320i e30 (85 mod), og har lyst å hjelpe meg med dette problemet, og kunne lånt meg den i to min, slik at jeg får se om det er denne som er defekt, er jo snart gjort å bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Predatorz Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Har en hjerne til en 86 320i til salgs hvis den kan brukes. Den er helt iorden, grunnen til at jeg har den er pga jeg satt inn en 325i motor i min 320i :) Siter BMW MPOWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Dersom du har mulighet, prøv en luftmengdemåler du vet fungerer! :) Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kedvart Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Og gjerne, hvis noen i Bodø har 320i e30 (85 mod), og har lyst å hjelpe meg med dette problemet, og kunne lånt meg den i to min, slik at jeg får se om det er denne som er defekt, er jo snart gjort å bytte. Heisann, bor i Bodø, å har liggende 2 stk hjerner tror det er til en 85 mod og en 86 mod, er ikke helt sikker. Siter BMW 325i 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320i M-Tech, e30 forever! Skrevet August 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 hey, nummeret på hjernen er 0 280 001 309.... kan dere sjekke om det er samme nummer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kedvart Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Hei, skal skjekke det, men har ikke tid for tidligst tirsdag Siter BMW 325i 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kedvart Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Heia.. Jeg har 2 stk hjerner med Bosch nr 0 280 001 309 liggende. Så bare si ifra så kan du få prøve de. :) Siter BMW 325i 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Har trøbbel med bilen igjen... :fire: Når jeg er ute å kjører kutter motoren på 3000rpm. Det er akkurat som en turtalls-sperre som kobler inn. Det kobler inn hver gang på dette turtall og det er det samme når bilen står i fri og jeg "ruser" motoren. I tillegg til dette kan den jeg plutseli miste all fremdrift, og det skjer ingenting om jeg trykker inn gasspedalen, om jeg da girer ned kan det funke, men ikke alltid...utrolig irriterende feil. Hadde bilen inne på bmw-forhandler her i bodø, og de sjekket dysene som først var i mistanke,men disse var helt i orden. De mente på at det var "hjernen", som er plassert over hanskerommet, som var gåen. Fikk tips om å prøve en hjerne av samme type,og se om problemet forsvant. Dette skulle visst være et vanlig problem på denne tiden (85 mod). Er det noen som har hatt dette problemet? Noen vet om noe annet som kan foråsjake dette problemet...? Og gjerne, hvis noen i Bodø har 320i e30 (85 mod), og har lyst å hjelpe meg med dette problemet, og kunne lånt meg den i to min, slik at jeg får se om det er denne som er defekt, er jo snart gjort å bytte.[/ det er nok hjernen som det er feil på, har samme problemet selv på en 1988 318.. den slutter og fungere på 4500omdr. da er det akuratt som den slår over på 2-3 sylindere.. jeg tok opp hjernen min og der var det irr.. hadde vært fuktighet i den.. har nok ingen ting med luftmengdemåleren din og gjøre, vis det har det, så kan du bare prøve og nappe ut ledningen din på siden av luftmengdemåleren.. og se om den fungerer da.. du kan prøve og vaske hjernen, jeg vasnket den med elektro rens og en tannbørste, det hjelp littegrann, men problemet kom tilbake igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.