Gå til innhold

overoppheting

Ranger emnet


oter11

Anbefalte innlegg

har slitt med at bilen min har brukt endel vann.

skiftet termostat og innsugspakkningen for ca 2 måneder siden,da pakningen røk ved vannkannalen,men bilen brukte fremdeles vann,etter skifte

for et par dager siden,så røk innsugspakkningen igjen,på samme sted.

har nå skiftet pakkning igjen,startet bilen,ingen vannlekasje,lar bilen stå på tomgang et par minutter.

ser at temperatur måleren går farlig høyt,stopper bilen.

kjenner på radiator slangen som går inn på motoren,denne er steinhard,og høyt trykk på vanntank.

hva kan være feil?

har fått dette problemet etter at jeg hadde bilen på verksted,for å skifte veiv,reimhjul og div.

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skift termostat igjen du ;) hvis motoren har kokt en gang så pleier termostatene å ikke funke lenger. noen låser seg igjen andre låser seg oppe, andre klarer seg.

men så lenge ikke begge slangene blir varme er det et tydelig tegn på at termostaten holder igjen

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skift termostat igjen du ;)

et spørsmål,er det mulig at det kan bli for høyt trykk på vannet?

ettersom den bruker vann,og blåser pakkningen så ofte.

skal ha den på eu godkjenning 29 aug.

skal ha den på samme sted som jeg hadde når jeg skiftet veiva,så de skal ta noen trykk tester på den.

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en gammel termostat liggende,så jeg satte i den.

ser ut til at den funker nå,fikk kjørt en runde,og tempen gikk ikke lenger til midten på måleren.

er det nødvendig å etterstramme på skruene på innsuget,etter at man har kjørt den varm?er det noe fast moment disse skal festes med?

 

hva skal oljetrykket på denne motoren være på,min ligger på ca 4-5 på tomgang,kan vandre fra 3-5,er det bra?motoren har gått 260k

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oljetrykket er nok riktig. det blir litt lavere og mer stabilt når motoren blir varm.

 

glad to help forresten :)

 

trenger strengt tatt ikke ettertrekke mutterne til manifoil, men bare å gjøre det ;) men ikke skru til for hardt sånn at du ødelegger noe heller :)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår