oter11 Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 har slitt med at bilen min har brukt endel vann. skiftet termostat og innsugspakkningen for ca 2 måneder siden,da pakningen røk ved vannkannalen,men bilen brukte fremdeles vann,etter skifte for et par dager siden,så røk innsugspakkningen igjen,på samme sted. har nå skiftet pakkning igjen,startet bilen,ingen vannlekasje,lar bilen stå på tomgang et par minutter. ser at temperatur måleren går farlig høyt,stopper bilen. kjenner på radiator slangen som går inn på motoren,denne er steinhard,og høyt trykk på vanntank. hva kan være feil? har fått dette problemet etter at jeg hadde bilen på verksted,for å skifte veiv,reimhjul og div. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 topp-pakning? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 topp-pakning? kan det være den? bilen går som normalt,ikke noe vann i olje,ikke noe olje,eksos i vannet,ikke ryker det av bilen glemte å nevne at det er en 230at motor Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 blir begge vann-slangene inn på motoren varme? blir det varmt inni bilen når varmeaparatet står på? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 blir begge vann-slangene inn på motoren varme?blir det varmt inni bilen når varmeaparatet står på? den øverste vannslangen ble ikke varm,bilen sto ikke mere en et par minutter før temp måleren var omtrent på rødt felt Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 skift termostat igjen du ;) hvis motoren har kokt en gang så pleier termostatene å ikke funke lenger. noen låser seg igjen andre låser seg oppe, andre klarer seg. men så lenge ikke begge slangene blir varme er det et tydelig tegn på at termostaten holder igjen Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 skift termostat igjen du ;) et spørsmål,er det mulig at det kan bli for høyt trykk på vannet? ettersom den bruker vann,og blåser pakkningen så ofte. skal ha den på eu godkjenning 29 aug. skal ha den på samme sted som jeg hadde når jeg skiftet veiva,så de skal ta noen trykk tester på den. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 skal den ha for høyt vanntrykk må det være noe tette rør/kanaler etc.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 ok,får se når de får tatt noen trykktester. regner med at de fikser det gratis,ettersom jeg fikk problemet etter at de tok ut motoren. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 jeg hadde en gammel termostat liggende,så jeg satte i den. ser ut til at den funker nå,fikk kjørt en runde,og tempen gikk ikke lenger til midten på måleren. er det nødvendig å etterstramme på skruene på innsuget,etter at man har kjørt den varm?er det noe fast moment disse skal festes med? hva skal oljetrykket på denne motoren være på,min ligger på ca 4-5 på tomgang,kan vandre fra 3-5,er det bra?motoren har gått 260k Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 strame til skruene til innsuget er ikke dumt?? er olje trykket stabilt ved tomgang eller varierer det mye? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 strame til skruene til innsuget er ikke dumt?? er olje trykket stabilt ved tomgang eller varierer det mye? stabilt på tomgang,varierer kun når jeg gasser Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 oljetrykket er nok riktig. det blir litt lavere og mer stabilt når motoren blir varm. glad to help forresten :) trenger strengt tatt ikke ettertrekke mutterne til manifoil, men bare å gjøre det ;) men ikke skru til for hardt sånn at du ødelegger noe heller :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 bare den går gjennom eu godkjenninga nå så,og gjennom vinteren uten noe tull. da blir det motor bytte til sommeren igjen,vil ha noe som går litt bedre,og noe som ikke bruker 2l på mila Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 få dem til å justere gassern din om CO er høy på EU da veitdu, så bruker den litt mindre også ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.