Silverboy Skrevet Juni 4, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2002 som en varsel kan jeg legge til en liten historie her.. som stammer fra en annen på forumet her.. Anyways.. Hans far er på tur inn til Oslo.. når han nærmer seg bomringen ser han en bil kjempe seg febrilsk frem for så å legge seg inn rett bak ham.. han var da største bilen i området, og ble derfor utpekt som "drabil"... ettersom man som vanlig er full av faan på morgenen tenker han sitt, og legger bilen i 60km/h... fyren bak ble sikkert lykkelig over at han slapp å kjøre i 100km/h en halv meter bak en "stor svart bil"... Det han ikke var klar over er at under panseret på den bilen sitter det en hel del cylindre og masse kubikk som surkler i seg en hel masse avgiftskroner.. .. Faren drar spaken ned så riktig gir ligger inne, og i akkurat passe avstand fra kamera/bommen så legges pedalen i bånn.... WROOOOM!! plutselig ble luken til bilen bak stor gitt... oida!! faaan!.. ble nok en aldri så liten bot på den mannen ja.. hehe.. UPS!... Slemt gjort, men jævlig kult også.. egentlig.. moralen er: Har riktig gir og ligg på gassen klar til avspark dersom dere skal kjøre kuk i ræv gjennom bomstasjonen ;) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Juni 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Originally posted by Silverboy som en varsel kan jeg legge til en liten historie her.. som stammer fra en annen på forumet her.. Anyways.. Hans far er på tur inn til Oslo.. når han nærmer seg bomringen ser han en bil kjempe seg febrilsk frem for så å legge seg inn rett bak ham.. han var da største bilen i området, og ble derfor utpekt som "drabil"... ettersom man som vanlig er full av faan på morgenen tenker han sitt, og legger bilen i 60km/h... fyren bak ble sikkert lykkelig over at han slapp å kjøre i 100km/h en halv meter bak en "stor svart bil"... Det han ikke var klar over er at under panseret på den bilen sitter det en hel del cylindre og masse kubikk som surkler i seg en hel masse avgiftskroner.. .. Faren drar spaken ned så riktig gir ligger inne, og i akkurat passe avstand fra kamera/bommen så legges pedalen i bånn.... WROOOOM!! plutselig ble luken til bilen bak stor gitt... oida!! faaan!.. ble nok en aldri så liten bot på den mannen ja.. hehe.. UPS!... Slemt gjort, men jævlig kult også.. egentlig.. moralen er: Har riktig gir og ligg på gassen klar til avspark dersom dere skal kjøre kuk i ræv gjennom bomstasjonen ;) haaha..... husker vi lå bak en trailer i regnevær og tåke....! akuratt fått lappen... skulle spare de 13kr... haha... jævli luurt.. Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Juni 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Tror en jeg har kjent liker at de går over til 20kr. Historien er... Han skulle inn til by'n tar da bomstasjonen ved Alnabru. Ja ja, bompenger må en jo legge på når en ikke har no brikke. Dette blir jo tatt fram, så når en da har lyst til å få denna pengen neddi det hullet som tar i mot, så hadde vel vært kjekt om det var minst to penger (en tier og en femmer) MEN nei da, det var en tyvekroning. Han trodde da at den fine automaten veksla. SOM den forresten ikke gjør. Ja ja etter litt om og men så får'n jo balla til det så han skal får rygga litt da og komme seg til manuel.. Alt vel en stund, så tror du ikke hue klarer å kjøre feil da. JOA nå er'n på vei inn i den andre pengeautomaten nå.. Men da skjønner en delig han som sitter i Manuel kassa at her må noe gjøres så han kommer jo ut. Hadde han vært litt lur an å så hadde han vel tatt med penger til veksel, men nei da her skal det dirigeres inn på manuel og gjennom der... Dette klart nå han til slutt så da kom han seg til by'n, men det er ingen som vet om han er der enda. Jeg har ikke sett han siden. Kanskje han er litt flau... hehehehehehehe glad jeg ikke var med. Tror jeg hadde død på flekken hehehehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juni 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Jeg er "snill" gutt jeg da og bealer (somregel)! Men en natt jeg skulle inn i by`n hadde jeg glemt å fikse veksel og småpenger, og dura bort til den manuelle luken for å betale. Men da jeg stod der viste det seg at jeg ikke hadde noen sedler heller, bare VISA`n. Spurte da om det var mulig å betale med det, men nei da! De hadde ikke en slik terminal! Av alle steder i verden, så hadde de det ikke i ringen!! Alle plasser hvor det selges ting har jo en slik! Men det hele endte med en Giro på 30,- og finger`n til han dusten i luka når jeg reiste... Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subaru_Samurai Skrevet Juni 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2002 Originally posted by Silverboy hvordan er man sikker på at det er den "egentlige" luken som er i bruk og ikke en av de andre?? (står påkasterautomat der kanskje??)... Er dette SIKKERT?? som i "testet ut 100 ganger fra fire år tilbake og fram til nå uten noen bøter"?? For det første pleier alltid manuell luken uten kamera å være lengst til høyre. For det andre Er det ingen myntautomat ved den luken. Og sist men ikke minst stammer kameraene fra tidlig 90-tall og er ikke akkurat diskret plassert. Oppskriften er som følger: 1: Legg inn giret som gir mest "mos i spisen" forbi luken 2: Se etter myntautomat....hvis automat - avbryt! 3: Se etter kamera på påle....hvis kamera - avbryt! 4: Hvis kysten er klar; Se på løken i luken og rop ukvemsord! :blah: ...og gi jernet! 5: Smil bredt :D ...du har nettopp snytt staten for sure bompenger! Har prøvd dette 30-40 ganger og ennå ikke sett èn giro i kassen! :pisser: Fjellinjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shadow_iX Skrevet Juni 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2002 For meg så er ikke dette no problem, da jeg har gratisabonoment (fulgte med sykdommen jeg fikk her om dagen på postordre.. *lol*) Siter '95 Subaru Legacy Wagon - beater. :) nad_freak@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg