Gå til innhold

Trenger tips, GOLF 2

Ranger emnet


CorollaGT

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat tatt fra hverandre motoren i bilen min da jeg måtte bytte gummipakningen i innsugsmanifolden min. I denne sammenheng må jeg derfor ta av toppen for å komme til umbraco skruene som den er festet med. Etter at jeg satt sammen motoren igjen begynte bilen å kødde litt etter en liten stund med kjøring. Gjerne hvis jeg kjører på lavt turtall.

Jeg kan tenke meg at dette har noe med når motoren er varm eller ikke.

Det som skjer er at den dæver helt ut og turtelleren dør nesten. Og etterhvert stopper den opp. Etter dette må jeg kinne og kødde, og det høres nesten ut som at den går 2 sylindre. For at den skal bli "bra" igjen må jeg vente noen timer.

 

Er det noen som kunne ha gitt meg noen tips der ute? Har gått over alle koblinger osv, men kan ikke se noen feil.

 

Det skal sies at tomgangsregulatoren min er borte, men den har fungert fint før det.

 

Det som er så merkelig er at den gikk helt fra Drammen til Tønsberg uten problemer, kan det være noe med lufta her nede? :roll: `

 

Takk for tips

 

CorollaGT

VW Golf '90

Toyota Corolla GT '86 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet om noe som kan tipse meg?

 

Litt rådløs her nå.

 

Kanskje det er noe der ute som har et bilde av forgasseren med tilhørende slanger. Kanskje jeg har satt de feil?

 

Motoren det gjelder er en 90 mod 90 Hk. Ikke den med luftfilter boksen rett over toppdekselet, men nede ved lykten.

VW Golf '90

Toyota Corolla GT '86 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet om noe som kan tipse meg?

 

Litt rådløs her nå.

 

Kanskje det er noe der ute som har et bilde av forgasseren med tilhørende slanger. Kanskje jeg har satt de feil?

 

Motoren det gjelder er en 90 mod 90 Hk. Ikke den med luftfilter boksen rett over toppdekselet, men nede ved lykten.

 

 

Golf2 Forumet????

Der kan de sikkert hjelpe Har ikke så mye peil på slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falskluft sjekket det..

 

Når motorer går sprayer du med startgass rundt insusmanifoil. forgasset etc. vist den trekker falsk luft skal turtallet øke

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skaffet du ikke bare riktig verktøy for å komme til de umbraco skruene?

 

du trenger aldeles ikke å demontere motor pga det.. men men... husket du å skifte topp pakningen?

 

Tja, fordi jeg ikke vet om noe sted jeg kunne få tak i dette verktøyet.

 

Ingen som har stryki med å ha lært seg å bytte en toppakning som jeg vet!

 

Toppakningen la jeg jeg bare opp ned...funka greit det assa!

:wave

 

CorollaGT

VW Golf '90

Toyota Corolla GT '86 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår