Gå til innhold

Da er bilen min krasjet! III

Ranger emnet

Billy Bob

Anbefalte innlegg

En kollega av meg har en bekjent som jobber med brukte deler til Volvo, så får vi se.

Felgene er solgt til samme kollega, sorry til dem som ville ha dem, men tror de fleste ville solgt det til en de kjenner framfor en vilt fremmed på postoppkrav.

For dere som har lest min teori om hva som gjorde at bilen tok styringen, kan jeg si at under hjulskifte i dag, merket vi stor forskjell på demperene. Den ene kom ut som vanlige dempere, og fjørene hang og dinglet fordi tidligere eier kanskje har vært litt for glad i vinkelsliperen. På den andre siden kom aldri demperen ned. Sto bom fast i "bunnposisjon".

Noen som vet hva dette kan tyde på? Knekt demper? Kilt seg?

En ting til. Oljetrykksmåleren er død, men vet ikke om det er måleren eller føleren. Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut av dette? Litt dumt å selge en defekt måler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For dere som har lest min teori om hva som gjorde at bilen tok styringen, kan jeg si at under hjulskifte i dag, merket vi stor forskjell på demperene. Den ene kom ut som vanlige dempere, og fjørene hang og dinglet fordi tidligere eier kanskje har vært litt for glad i vinkelsliperen. På den andre siden kom aldri demperen ned. Sto bom fast i "bunnposisjon".

Noen som vet hva dette kan tyde på? Knekt demper? Kilt seg?

Muligehten er at dama di som kjørte kom i en dump, bånna demperene og felger i hjulbue skjerm, fjører ut av fjørskål = grøft

jeg sa til jonas at den var for lav, men nei, han ville ha det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min kjørte ikke i en dump. Det var en slett vei og fin vei, og det har ingenting med ulendt terreng å gjøre. Et vitne sa at det var som om det var noe som knakk foran.

Angrer jo litt nå, lokale Volvo-helter sa at den var for lav fra dag èn jeg hadde den.

hmm, noe som knakk? har du demontert hele forstillingen da?

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ ealoken: Vet ikke om noe er knukket, vi har ikke turt å skru det fra hverandre, bilen skal kanskje til et karosseriverksted for å få en pris på reparasjon, og da må den iallfall trille.

@ Volvo-164E: Det er et godt spørsmål. Jeg har ikke kompetanse nok til å vite det. Det eneste jeg vet er at når vi skiftet hjul, kom den ene demperen ut og den andre ikke. Altså, i den demperen som kom ut, lå fjæren bare og slang. I den den andre var den i spenn. Håpte kanskje noen har kunne lage en teori om hva som har skjedd med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske det, men om han sa det, så roter jeg. Jeg trodde iallfall at bilen var godkjent slik. Om det er naivt, er en annen ting.

Fordi når en har bil, som i forhold til markedet, og ikke i forhold til spesielt interesserte, er sånn passe verdt målt i penger, blir det en balansegang om en vil bruke ørten tusen på forsikring. På de seks årene jeg har hatt bil, er dette første gang jeg har angret, men det var sjansen jeg tok. Tviler på at jeg tar full forsikring neste gang jeg har en bil i den prisklassen heller.

Edit: Uansett, om det var senkesettet som var skylden er ennå ikke bevist. Men så grundig og ordentlig som Jonas virket, kunne han omtrent sagt at bilen hadde bare 3 hjul, men det var fullt holdbart og jeg ville trodd på det. Når en møtes og bytter biler på den måten som ble gjort, nekter jeg ikke for at noe slikt ble sagt, men jeg har levd i god tro om at det settet var godkjent og slik det skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en her på kongsberg som lånte bort bilen til en unggutt å turen ente i en trelegg, uansett hvis noen trenger grom bil til ombygging se på linken nedenfor, ring tlf.nr i annonsen ikke PM meg eller svar på topic anng. denne.

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=852099&template=default

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider