Gå til innhold

kjøpt meg en golf til!

Ranger emnet

RSS

Anbefalte innlegg

nå har jeg godt til innkjøp av enda en golf, da har jeg 3stk:)

hadde først en volvo som bruksbil, siden jeg fikk denne veldig billig. men fant fort ut at jeg ikke kunne ha den lengre, trudde aldri jeg kunne hate en bil så mye som den! hadde ikke lyst og sette meg inn i den for og kjøre en tur!

så begynte jeg og leite etter en ny bil og nå skulle jeg ha en golf! fant en grei en i oslo. dro og så på den, fikk pruta den ned endel siden det var noe mangler på den og den skal inn til EU nå i august.

noe rust er det jo på den, noe jeg må ta veldig fort er v.hjulbue bak, den er nesten borte. den har gått 164tusen, så er mye igjen på den motoren.

IM002200.jpg

IM002199.jpg

IM002198.jpg

dem felga som står bak på bilen har jeg TUV papirer på! dem blei statt på engangpå 80 tallet, hehe. har dem foran og men dem er det ikke mer gummi igjen på.

bremser var det veldig dårlig med på den bilen! så da blei det bremser fra gti. merka stooor forskjell. byttet også reg.reim, vannpumpe og radiator(var litt lekk), hjullager h.bak.

det som gjennstår nå for og få den gjennom EU-kontrol er hjullager foran og hjulbuen bak, den har jeg kjøpt, må bare få tid til og sette den på.

den SKAL nærmere bakken og få på noen andre felger, trenger bare litt penger først. så mye mer kommer jeg ikke til og gjøre mer med den siden dette skal være en billig bruksbil.

IM002197.jpg

noen som veit åssen felger dette er? og kanskje har noen til meg? har en hel og en som er litt skada, men går og få fiksa, så jeg trenger 2 til.

kom gjerne med forslag hvordan jeg kan få bil til og se bedre ut for en billig penge!

mvh Rune

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå har jeg godt til innkjøp av enda en golf, da har jeg 3stk:)

hadde først en volvo som bruksbil, siden jeg fikk denne veldig billig. men fant fort ut at jeg ikke kunne ha den lengre, trudde aldri jeg kunne hate en bil så mye som den! hadde ikke lyst og sette meg inn i den for og kjøre en tur!

så begynte jeg og leite etter en ny bil og nå skulle jeg ha en golf! fant en grei en i oslo. dro og så på den, fikk pruta den ned endel siden det var noe mangler på den og den skal inn til EU nå i august.

noe rust er det jo på den, noe jeg må ta veldig fort er v.hjulbue bak, den er nesten borte. den har gått 164tusen, så er mye igjen på den motoren.

IM002200.jpg

IM002199.jpg

IM002198.jpg

dem felga som står bak på bilen har jeg TUV papirer på! dem blei statt på engangpå 80 tallet, hehe. har dem foran og men dem er det ikke mer gummi igjen på.

bremser var det veldig dårlig med på den bilen! så da blei det bremser fra gti. merka stooor forskjell. byttet også reg.reim, vannpumpe og radiator(var litt lekk), hjullager h.bak.

det som gjennstår nå for og få den gjennom EU-kontrol er hjullager foran og hjulbuen bak, den har jeg kjøpt, må bare få tid til og sette den på.

den SKAL nærmere bakken og få på noen andre felger, trenger bare litt penger først. så mye mer kommer jeg ikke til og gjøre mer med den siden dette skal være en billig bruksbil.

IM002197.jpg

noen som veit åssen felger dette er? og kanskje har noen til meg? har en hel og en som er litt skada, men går og få fiksa, så jeg trenger 2 til.

kom gjerne med forslag hvordan jeg kan få bil til og se bedre ut for en billig penge!

mvh Rune

Er vel denne!

felge52.jpg

BBS 6,5J x 15

Kom som orginal tilbehør til Golf 2

G68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel denne!

felge52.jpg

BBS 6,5J x 15

Kom som orginal tilbehør til Golf 2

så veldig like ut, men det jeg har er 7J x 15... litt breiere kant på mine ser det ut som. får jeg tak i 2 til skal jeg polere kanten, da begynner det og hjelpe litt:)

-83 golf gti

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med en einser til! (har 3 jeg også :p )

takk for det! blir bare mer og mer gla i den bilen, utorlig morsom og kjøre også går den greit til og bare være 1.5... men har lyst på mer motor, så skal snakke litt med biltilsyne, kanskje det blir en 16v under pansere;)

-83 golf gti

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Koselig at du har fått kjøpt deg tre biler når du ikke kan komme og gjøre opp for deg de 1000 kronene "fordi du ikke har fått tak i penger siden du ikke har fått solgt 'peden..."

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du har fått kjøpt deg tre biler når du ikke kan komme og gjøre opp for deg de 1000 kronene "fordi du ikke har fått tak i penger siden du ikke har fått solgt 'peden..."

den ene har jeg fått, den andre kjøpte jeg før jeg fikk meg moped og den siste lånte jeg penger til.... har akkurat fått solgt mopeden og jeg har lagt tilside dem jeg skylder deg... send meg kontonr ditt på pm. men kan ikke si at du akkurat var så kjapp av deg når det gjaldt den motoren! du hadde noen fine unskyldninger og tok deg god tid! men du følte det var viktig og ta opp det her i tråden min? kunne bare sendt meg pm... dust

-83 golf gti

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry, følt for å si det, bilen var jo dritnice, og rå felger (WANTED!)

takk! den er nesten rustfri, bare 2 små hull jeg skal ta nå i helga... bytta hjulbue bak. mer jobb en jeg trudde, siden mye av inv.hjulbue var rusta i filler og...

vurdere og selge den... lyst på 16v einzer, letter og bygge om fra gti. men da er det og finne en med lite rust i grei stand...

-83 golf gti

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke mye rust da, jeg har en lang liste med det jeg har gjort på min; byttet hele kanalen v.s, fronten h.s, begge deler av gulv foran på sidene, lappet innerkanaler, sveist høyre hjulkasse, lappet bl.a 4 hull i vanskelige profiler med tilsammen 12 biter, i tillegg begge rep.platene som er tilgjengelige rundt tankpåfylling. byttet bakre del av hjulbuen h.s, hele hjulbuen v.s, begge med innvendig hjulbue. byttet nedre delen av bakplate, sveist et rusthull i innerskjermen v.s, byttet framskjermer osv..........

Så dette du har er ikke så værst ;). Gkør den rustfri og rustbehandle den godt, da har du denne i mange år framover ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var litt og det! bra noen gidder det og tar vare på disse bila...

men vet ikke helt hva jeg skal gjøre

1. selge denna, kjøpe gti og bygge om til 16v

2. beholde bilen, få den rustfri og bygge om til 16v. men da må jeg bytte understell osv.. altså mer arbeid..

mer power skal jeg ha uansett...

-83 golf gti

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...