Gå til innhold

B230et effektuttak

Ranger emnet


Riff

Anbefalte innlegg

Siden du har en motor fra 88, så har du de dårlige rådene. Tror ikke jeg ville gjort så mye med den før rådene var bytta ut... Sett inn råder fra en 91 eller nyere motor.

 

Meg du snakker til?

 

-Har H-råder jeg, se tråden "Da var bruksbilen kjøpt inn"

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går fint me de orginale rådene opp til 1,2 kg...!

 

Er ikke hvor mye du lader med turboen som bestemmer. Det er forbrenningstrykket som er avgjørende.

Med de orginale rådene opp til ca. 1990, så tåler ikke motoren mer enn 220 - 240 HK over litt tid. Men rådene som kom i 1990 tåler rundt 350 HK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bygge på en 90 mod ft blokk, er egentlig bare 531 topp og et sprutet som blir som den er nå.. blir jo da chippet, større dyser og annet snacks.. Alt etter hva jeg føler jeg trenger.

 

Siden 740ien som denne motoren skal i forblir bruksbil gidder jeg ikke å legge ned mer enn rundt 30 - 35 i den. Har derimot en 240 som skal få så mye juling som jeg klarer å gi den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yup. Nedstrupt sådan. :) Satser på rundt 20 hester. (tjue ja) Hehe. Satser vel på mer ja..

 

Skal skaffe meg en 93 eller nyere ft blokk, vil gjerne ha underspyling. :)

Betongfylle den.

Porte 531 toppen maks.

Finne en skikkelig kam, eventuelt få en slipt spesielt til motoren.

Bygge ett skikkelig turbo grenrør, med seperat wastegate.

 

Målet er vel ca 400 gamp. Så jeg har litt "forskning" foran meg. Lære meg en del ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yup. Nedstrupt sådan. :) Satser på rundt 20 hester. (tjue ja) Hehe. Satser vel på mer ja..

 

Skal skaffe meg en 93 eller nyere ft blokk, vil gjerne ha underspyling. :)

Betongfylle den.

Porte 531 toppen maks.

Finne en skikkelig kam, eventuelt få en slipt spesielt til motoren.

Bygge ett skikkelig turbo grenrør, med seperat wastegate.

 

Målet er vel ca 400 gamp. Så jeg har litt "forskning" foran meg. Lære meg en del ting..

 

-jada.. må ha datasprut og litt småsnask da... -Vi snakker litt penger der..

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ja.. hva slags datasprut kommer jo helt ann på hvor masse du har tenkt til å dra ut av effekt, og hvordan lommeboka har det da :P

 

Det som jeg vil tro er aktuelt er:

 

Electromotive TEC3

Haltech E6X

Autronic SM4 / SMC

 

Dette blir jo da smak og behag...

 

Electromotive'n er helt grei, ikke for dyr, og funker fint etter det jeg har hørt.

Haltech'en skal være helt ok. mange sier det er mye feil med disse haltech'ene, men det har jeg ikke vært borti selv...

Autronic'en er jo det beste, men den koster flesk...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ja, megasquirt går også ann... Det blir vel en del mer snekkring / hjemme-mekk, men er jo ikke noe negativt i det for den som har lyst til å lære ting fra bunnen av :)

 

Åssen er det å få tak i et megasquirt-kit da? Mener dem leverer slike i USA, men hva med norge??

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan sjekke opp litt tilgangen... en kompis har det på sin mercedes 230TE ... Dyser og galleri fra Volvo's B230F ;) En ved navn Ronny Vatnehol fra Ellingsøy utenfor Ålesund som har installert på noen biler, deriblant denne.

 

jeg skulle i grunnen ha på min i samme slengen, men etter å ha kommet i kontakt med David Mattsson i Sverige ga jeg motronicen en sjans videre.

 

men det blir nok megasquirt en gang, enten på denne eller neste bil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår