BurnPr00f Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Siden du har en motor fra 88, så har du de dårlige rådene. Tror ikke jeg ville gjort så mye med den før rådene var bytta ut... Sett inn råder fra en 91 eller nyere motor. Meg du snakker til? -Har H-råder jeg, se tråden "Da var bruksbilen kjøpt inn" Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Oki doki! Min feil :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Går fint me de orginale rådene opp til 1,2 kg...! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Oki doki! Min feil :hammer hehe No problem :) Har hybridmotoren som aldri får bestemt seg jeg :P hehehe Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Går fint me de orginale rådene opp til 1,2 kg...! Er ikke hvor mye du lader med turboen som bestemmer. Det er forbrenningstrykket som er avgjørende. Med de orginale rådene opp til ca. 1990, så tåler ikke motoren mer enn 220 - 240 HK over litt tid. Men rådene som kom i 1990 tåler rundt 350 HK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Jeg skal bygge på en 90 mod ft blokk, er egentlig bare 531 topp og et sprutet som blir som den er nå.. blir jo da chippet, større dyser og annet snacks.. Alt etter hva jeg føler jeg trenger. Siden 740ien som denne motoren skal i forblir bruksbil gidder jeg ikke å legge ned mer enn rundt 30 - 35 i den. Har derimot en 240 som skal få så mye juling som jeg klarer å gi den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Har derimot en 240 som skal få så mye juling som jeg klarer å gi den :) B19? hehe :) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Yup. Nedstrupt sådan. :) Satser på rundt 20 hester. (tjue ja) Hehe. Satser vel på mer ja.. Skal skaffe meg en 93 eller nyere ft blokk, vil gjerne ha underspyling. :) Betongfylle den. Porte 531 toppen maks. Finne en skikkelig kam, eventuelt få en slipt spesielt til motoren. Bygge ett skikkelig turbo grenrør, med seperat wastegate. Målet er vel ca 400 gamp. Så jeg har litt "forskning" foran meg. Lære meg en del ting.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Yup. Nedstrupt sådan. :) Satser på rundt 20 hester. (tjue ja) Hehe. Satser vel på mer ja.. Skal skaffe meg en 93 eller nyere ft blokk, vil gjerne ha underspyling. :) Betongfylle den. Porte 531 toppen maks. Finne en skikkelig kam, eventuelt få en slipt spesielt til motoren. Bygge ett skikkelig turbo grenrør, med seperat wastegate. Målet er vel ca 400 gamp. Så jeg har litt "forskning" foran meg. Lære meg en del ting.. -jada.. må ha datasprut og litt småsnask da... -Vi snakker litt penger der.. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Ja.. Usikker på hvilket datasprut jeg skal skaffe meg til den.. Men dette er jo litt opp og fram da. Mange andre ting som må fikses først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 -Ja.. hva slags datasprut kommer jo helt ann på hvor masse du har tenkt til å dra ut av effekt, og hvordan lommeboka har det da :P Det som jeg vil tro er aktuelt er: Electromotive TEC3 Haltech E6X Autronic SM4 / SMC Dette blir jo da smak og behag... Electromotive'n er helt grei, ikke for dyr, og funker fint etter det jeg har hørt. Haltech'en skal være helt ok. mange sier det er mye feil med disse haltech'ene, men det har jeg ikke vært borti selv... Autronic'en er jo det beste, men den koster flesk... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Da bør jeg kanskje finne meg noen i nærheten som kan å mappe. Så velge utifra hva de kan og mappe. Får se hva det blir. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 megasquirt er også et veldig bra alternativ... se på denne siden her f.eks. http://surf.to/bjork han har fått ut en hel del pulver med det sprutet. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 -Ja, megasquirt går også ann... Det blir vel en del mer snekkring / hjemme-mekk, men er jo ikke noe negativt i det for den som har lyst til å lære ting fra bunnen av :) Åssen er det å få tak i et megasquirt-kit da? Mener dem leverer slike i USA, men hva med norge?? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 jeg kan sjekke opp litt tilgangen... en kompis har det på sin mercedes 230TE ... Dyser og galleri fra Volvo's B230F ;) En ved navn Ronny Vatnehol fra Ellingsøy utenfor Ålesund som har installert på noen biler, deriblant denne. jeg skulle i grunnen ha på min i samme slengen, men etter å ha kommet i kontakt med David Mattsson i Sverige ga jeg motronicen en sjans videre. men det blir nok megasquirt en gang, enten på denne eller neste bil. ;) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg