Gå til innhold

Greenstuff klosser, en bløff?

Ranger emnet


DFR

Anbefalte innlegg

Vet det har vært snakk om dette før men hva er egentlig greia med EBC Greenstuff klosser? Greit at de støver mindre men spesielt bra bremser blir det ikke ut av det. De er så ustabile, enkelte ganger fungerer de greit mens andre ganger tar de jo nesten ikke...

 

Andre som har erfaringer å dele så kom gjerne med det!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det har vært snakk om dette før men hva er egentlig greia med EBC Greenstuff klosser? Greit at de støver mindre men spesielt bra bremser blir det ikke ut av det. De er så ustabile, enkelte ganger fungerer de greit mens andre ganger tar de jo nesten ikke...

 

Andre som har erfaringer å dele så kom gjerne med det!;)

 

Hørt mest positivt om de egentlig.. sikker på at det ikke er bremsene dine som er sliten da?

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt KUN positive ting å si om EBC Greenstuff klossene. Har kjørt med de nå i snart 2 mnd og de er helt porno. De støver ikke noe i forhold til de org jeg hadde før, og de bremser mye hardere. Men har ikke testet de på org skiver, da. Jeg var og tvilsom til greenstuff, men etter jeg testet selv, skal jeg aldri ha noe annet på bilen ;)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greenstuff er nok greit på veien, men de tåler ikke banekjøring noe mer enn OEM klosser. RedStuff går ann, men skal du ha bremser kjøper du Ferodo eller Pagid. Forskjellen er at hvertfall Ferodo DS2500 klosser funker fra lavere temp så du har kontante bremser med en gang.

Greenstuff bare renner bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt på mine greenstuff klosser nå i 2 sesonger med til nå 9 banetreff.

Ingen fading og topp gripeevne på 1000 kg bil med SS bremseslanger.

Alt i alt er jeg fornøyd men kommer til å kjøpe orginale klosser neste gang av den enkle grunn at mine kliss nye skiver nå er oppspist og ser ut som en grovLP plate av greenstuffklossene. De ble slik etter en sesong med greenstuff så det må være mismatch mellom metallet i orginalskivene og klossene.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremsene mine er nye hele veien...har EBC skiver også så jeg tenkte at dette burde jo bli bra... så vet egentlig ikke hvorfor de fungerer dårlig

 

Hele veien vil si inkl. rør og slanger? sikker på at det ikke er en ventil som er litt tett, rør som har en knekk, gamle slanger? Renset du skiven godt for fingermerker? Renset rørsystemet? Tviler sterkt på at det er klossene som er problemet ditt egentlig.. de skal ikke variere hvor godt de tar.. uansett merke

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele veien vil si inkl. rør og slanger? sikker på at det ikke er en ventil som er litt tett, rør som har en knekk, gamle slanger? Renset du skiven godt for fingermerker? Renset rørsystemet? Tviler sterkt på at det er klossene som er problemet ditt egentlig.. de skal ikke variere hvor godt de tar.. uansett merke

 

Mvh

 

ja nå tenkte jeg mer på at slanger, skiver og kalippere er nye, ikke nye rør nei..så du er kanskje inne på noe, vet ikke

 

men var ute å testa litt og når man kjører de skikkelig varme da griper de bedre, noe som ikke er så veldig rart men...så går det en liten stund før jeg bremser igjen og da griper de dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå tenkte jeg mer på at slanger, skiver og kalippere er nye, ikke nye rør nei..så du er kanskje inne på noe, vet ikke

 

men var ute å testa litt og når man kjører de skikkelig varme da griper de bedre, noe som ikke er så veldig rart men...så går det en liten stund før jeg bremser igjen og da griper de dårlig...

 

Kan godt være at du har en knekk på en rør da.. vesken blir tynnere når den blir varm så at du kan muligens få litt mere gjennomstrøm av veske.. mulig bremsefordeleren er muggen å da.. tror d finnes renseveske du kan kjøre igjennom systemet? og å sjekke rører er gratis ;)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være at du har en knekk på en rør da.. vesken blir tynnere når den blir varm så at du kan muligens få litt mere gjennomstrøm av veske.. mulig bremsefordeleren er muggen å da.. tror d finnes renseveske du kan kjøre igjennom systemet? og å sjekke rører er gratis ;)

 

Mvh

 

kan være det også men jeg kjørte med greenstuff i fjor også og de var mye bedre! og jeg har ikke rørt røra imellom bytte...bytta til andre kalippere og nye skiver og etter det har de funka dårlig eller veldig ustabilt...har vært nøye med lufting av bremsene også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår