Gå til innhold

Sigheri`s Toyota corolla KE35

Ranger emnet

sigheri

Anbefalte innlegg

• Svar 291
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor må man ha resonansboksen?

Fordi når du har luftmengdemåler så må all lufta gå gjennom den før den går inn i motoren, derfor boksen for å få alt samla.. Har ikke satt meg inn i prinsippet til MAP... Opplys oss skidracer!

Tja.. Har ikke helt satt meg inn i dette jeg heller. Men den måler vel bwnsin/forbrenning på eksossiden? Egentlig burde jeg vite dette da jeg har MAPsensor selv....

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAP (sensor) = Manifold Absolute Pressure, den måler undertrykk i innsugsmanifolden og sender et signal ut i fra det til ECU som regner ut hvor mye luft motoren trekker inn.

Ah riktig... Det er det de små følerene innerst på traktene er da...

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierte fra ae86 infotråden.

Fjerde generasjon 4A-GE juni'91 - mai'95

Sølvgrå topplokk med krommet skrift. Derav "Silver top". Den første med 20 ventiler og separate gassspjeld. Gir 160hk på papiret. Ulempen med denne er at du får ikke høre gromlyden fra innsugene pga AFM/Luftmengde(masse?)måleren. Da MÅ du kjøpe deg en:

Femte og siste generasjon mai'95 - 98/99?

Sort plastlokk.. hmm... hva om vi kaller den.. ja du vet Den yter på papiret 165hk, men det er "ingen" som har fått ut mer enn ca150hk på rullende landeveg. Det gromme med denne siste generasjonen er at den bruker MAP-sensor hvilket vil si at du kan røske av den digre stygge resonansboksen og la fire trompeter synge sin vakre sang. Låter som BDA-escroten til Mattis.

Ellers stiger kompet jevnt fra 9.4 på blåtoppen til 11:1 på blacktop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke noe tull med innsprøytninga hvis man fjerner resonansboksen uansett?

Hvordan blir det med luftfilter da....?

takker for all info

Om du fjerner boksen blir det åpent innsug rett inn i motoren, med støv og alt det tilhørende ja.. De fleste monterer filter rett på traktene, eller kjører med åpene trakter, og unngår grusveier. Jeg personlig ville hatt "sokker" eller filter over traktene, og kanskje kørt uten på bane, for å nyte lyden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har jeg ordna meg felger..... Disse få holde foreløpig!

Er 4x 100 men skal bestille spacere med ombyggings boltsirkel fra 4x114,3 ->4x100 fra ebay

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/4X4-5-4X114-3-to-4X100-WHEEL-SPACERS-S13-240SX-AE86-SSR_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ42614QQitemZ7997305360QQrdZ1

Her er noen bilder:

Når jeg fikk dem idag:

Bilde001.jpg

Etter en runde med Autosol:

Bilde003.jpg

Forskjell?

Bilde002.jpg

prøve holding mot bilen:

Bilde004.jpg

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligner på ATS mener jeg..... men det stod noe annet, husker ikke hva :rolleyes:

var noe ukjent.....

Dimensjonen er 13" bredden er jeg ikke sikker på enda, Står en lappe på felgen at den er laget for 69 til 73 opel well

Ble greie nok inntil videre, etter jeg pussa dem....

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider