Gå til innhold

Sigheri`s Toyota corolla KE35

Ranger emnet


sigheri

Anbefalte innlegg

Du står på du! Blir bra denna bilen :) Har du bestemt deg for no felger enda eller? Synes de første felga du hadde var gromme jeg.

 

Hilsen Trond

 

Har ikke funnet noen felger enda... Enda på utkikk :watchout

 

De andre hadde feil boltsirkel. Og vil helst ikke ha spacere...

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 291
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

En liten update........

 

har ikke fått gjordt så alt for mye i det siste, men det jeg har gjordt er...

 

Lakkert ferdig motorrommet

Tatt ut hele dashbordet

begynt pussing og lakkering av bagasjerommet

 

Leter fremdeles etter felger, seter og bur.

 

+ noen som vet hvor man kan få kjøpt ny takluke? (vet det er noe dritt disse lukene, men siden den er der vil jeg heller ha en ny istedet for å sveise igjen......

 

God jul foresten

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har lest til øyet blir stort og vått :)

 

Min første bil var en -77 modell akkurat maken til denne, dønn rustfri, lysblå metallic med lysebrunt interiør

 

Jeg savner den enda mer når jeg ser dette ... men er nok greit med mere motor, jeg husker den ikke som noen racerbil med sin elleville 1200 motor :p

-98 Saab 9-5 - Gamle Svarten

-74 Saab 96 V4 - Den grønne rønne

 

Have Turbo .. will travel ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest til øyet blir stort og vått :)

 

Min første bil var en -77 modell akkurat maken til denne, dønn rustfri, lysblå metallic med lysebrunt interiør

 

Jeg savner den enda mer når jeg ser dette ... men er nok greit med mere motor, jeg husker den ikke som noen racerbil med sin elleville 1200 motor :p

 

Takker for ros.

 

Denne har faktisk vært lyseblå med lysebrunt interiør.....

reg nr: VD *****

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og vurderer motor alternativer.....

Er blitt usikker på hva jeg skal velge

 

Har tre alternativer......

 

4AGZE kompressor motor

 

69_1_b.JPG

 

4AGE black top 20V

 

74_1_b.JPG

 

Begge disse er favorittene, men er noe problematisk med tanke på at de er orginalt fra biler med feilhjuldrift og med tanke på deler. f.eks girkasse, motorfester, innsug+++

 

Så har jeg et alternativ til, men det er av "feil" merke.....

men er derimot satt rett vei fra starten av......

 

Nissan CA18DET

 

3e_1.JPG

 

Et annet pluss er jo at man får en 200sx delebil fra england e.l. for en slikk og ingenting.....

 

 

Er litt usikker her...

 

Noen meninger?

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorfester etc har ingenting å si, da de som er fra AE86 kan settes rett på de tverstilte motorene. Men uansett passer vel ikke de til bilen?

 

Om du skal bruke GZE, Må du muligens drive og snu på innsug etc, og det er jo heller kjedelig.

 

Med en 20v svarttopp, kan du bare kjøre uten plenum, og trenger kun denke på vannuttak og fordeler, som blir pekende inn mot torpedoveggen.

 

Med ca18 mister du en del respons. Det er lfm på den i motsetning til 4a-ge, og den reagerer ganske tregt når du går av/på gassen. Men for all del, det er en bra motor! Den er dog ikke like turtallsvillig, grunnet at det større volumet er kun i slaglengde.

 

Jeg stemmer for 20v :thumb

 

Edit: Hånda v-tækk er jo fint alternativ?

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorfester etc har ingenting å si, da de som er fra AE86 kan settes rett på de tverstilte motorene. Men uansett passer vel ikke de til bilen?

 

Om du skal bruke GZE, Må du muligens drive og snu på innsug etc, og det er jo heller kjedelig.

 

Med en 20v svarttopp, kan du bare kjøre uten plenum, og trenger kun denke på vannuttak og fordeler, som blir pekende inn mot torpedoveggen.

 

Med ca18 mister du en del respons. Det er lfm på den i motsetning til 4a-ge, og den reagerer ganske tregt når du går av/på gassen. Men for all del, det er en bra motor! Den er dog ikke like turtallsvillig, grunnet at det større volumet er kun i slaglengde.

 

Jeg stemmer for 20v :thumb

 

Edit: Hånda v-tækk er jo fint alternativ?

Var først og fremst ikke motorfester jeg tenkte på, da jeg regna med at dette måtte lages uansett. Tenkte mer på at det er lettere å bruke girkassa fra 200sx i denne bilen. Regner også med at dette blir billigere enn å mikse svinghjul/clutch som skal matche en annen girkasse. En annen ting er som du sier innsug, men der har vel kanskje ca18 en turbo som kommer i konflikt med bremsekraftforsterker/styring. Trimmulighetene med turbo er jo også en fordel.

 

Men respons er jo jette kul det også, og kjapp sugis passer jo best i gammel grombil. Men valget er ditt sigheri og uansett hva du velger av disse alternativene tror jeg bilene blir underholdene :)

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med begge.

 

Har selv mest lyst på 20V, men deletilgangen er litt værre på den kontra CA18DET....

F.eks girkase....

 

Skidracer: er Fordeleren også i veien på 20V?

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca60? sikker på at du ikke mener ta60 som er bakhjulstrekkercarinaen som var siste "Mk1" før fremmtrekkerne overtok? har hatt en sånn en:P eller.. er ca60 coupeversjonen?

eier for øyeblikket 2x:P en svart bmw 525i e34 å en toyota carina 2:P

Panasonic cq-8301n spiller, alpine ivx-c806r spiller

Alpine Type r 12", helix a4 12"

polk momo høytalere

Power-Acoustik gothic 1600, og lanzar heritage 2400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med begge.

 

Skidracer: er Fordeleren også i veien på 20V?

Det er KUN på 20v at fordeleren er i veien. ZE er jo en vanlig 4A-GE med andre stempler+ noe annet småtteri løst rundt. Den har fremdeles fordeleren ut på siden, der den bør være. Girkasse er vel ikke noe problem? Det får man fra fensport. Koster bare noen 100lapper :) Jeg tror muligens også Tercel 4WD har samma kassa, eller om mulig delvis identisk.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår