gragaasa Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Skal etterhvert sveise igjen ene viskerhullet, og flytte det andre til midten. Ettersom jeg har bonrath monovisker lurte jeg på følgende: Spm1: Er det bare og kappe støttestaget på viskeren (det som benytter hull nr 2 som feste) eller vil viskeren bli dårligere festet/"ustabil"? Speedwell har vel gjort dette?? Spm2: Har lyst og kvitte meg med ekspansjonstanken (eller flytte den til et sted hvor den ikkje vises), er eneste måte og bygge om til radiator som ikkje bruker eksp.tank? Og i tilfelle, hvilken radiator bør en bruke? Framgangsmåte for dette? Det blir jo da flere vasskoblinger som ikkje skal brukes, og hva med føleren som står i radiator? Har nå lang type G60-radiator. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Min viskermotor er kun festet i det ene viskerhullet, og den 10mm skruen nede på motoren. Funker fjell.. Du kan fjerne tanken ved å sette inn en påfyllningsstuss på en av slangene. Tror du kan prøve å søke på vwortex forumene. Der er det gjort av flere.. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Min viskermotor er kun festet i det ene viskerhullet, og den 10mm skruen nede på motoren. Funker fjell.. Du kan fjerne tanken ved å sette inn en påfyllningsstuss på en av slangene. Tror du kan prøve å søke på vwortex forumene. Der er det gjort av flere.. Ok, kan ta ett bilde av viskeren i morgen. Den har en arm som går bort til det andre hullet, og så er den en "propp" som står i det ubrukte hullet og låser fast denne armen. Skal sjekke vwortex forumene. Men hva med trykk da? Er ikkje ekspansjonstanken der for at vann skal kunne stige og synke i tanken i takt med varme-ekspansjon? Synes å huske at radiatorene på golf har ett lite hull i toppen på ene siden der vann/trykk kan slippe ut.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Tror du kan prøve å søke på vwortex forumene. Error The search server is temporarily unavailable. Please try again later. angry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Selv om jeg fortsatt ikkje får til søkefunksjonen fant jeg dette etter å ha bladd meg gjennom 40 sider på vwortex: [/img] Den "shiny" saken på venstre side er en ekspansjonstank. Men kan ikkje se utifra bildene hvordan den er koblet opp mot kjølesystemet bortsett fra slangen som går inn i toppen. Regner med den er koblet på samme måte som den orginale? Noen med innspill/teorier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Selv om jeg fortsatt ikkje får til søkefunksjonen fant jeg dette etter å ha bladd meg gjennom 40 sider på vwortex: [/img] Den "shiny" saken på venstre side er en ekspansjonstank. Men kan ikkje se utifra bildene hvordan den er koblet opp mot kjølesystemet bortsett fra slangen som går inn i toppen. Regner med den er koblet på samme måte som den orginale? Noen med innspill/teorier? Hvis ikke denne tanken står passe høyt vil du få problemer med å lufte systemet... Trodde også at du må ha litt luft i en tank pga utvidningen som skjer ... Du må nok ha en slange fra oppe på radiator ( for å få ut luft... ) og en inn i bunn av tanken - mot det org punktet for å få vann inn der. Kan kanskje sløyfe den lille slangen fra radiator slangen om du her lager deg en ventil som du slipper luften ut av... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 En haug med biler har jo påfylling på selve radiatoren, deriblandt golf 1. Man får jo ut lufta der også, selv om påfyllingen ikke sitter så høyt. Chris med den blå 16V gasser golfen har Golf 1 radiator. Det jeg mente du skulle prøve å finne på vwortex er igrunn bare et rør med påfyllningstopp på. Har sett dette bli brukt på flere VR6'er "over there" så det må jo nesten fungere. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 En haug med biler har jo påfylling på selve radiatoren, deriblandt golf 1. Man får jo ut lufta der også, selv om påfyllingen ikke sitter så høyt. Chris med den blå 16V gasser golfen har Golf 1 radiator. Det jeg mente du skulle prøve å finne på vwortex er igrunn bare et rør med påfyllningstopp på. Har sett dette bli brukt på flere VR6'er "over there" så det må jo nesten fungere. Ja, så dette på ett av bildene. Men kunne tenke meg litt info om dette før jeg gjør noe sånt, ville vært utrolig kjedelig at motoren skulle ta en "adios" pga varme. Men så lenge søk funksjonen ikkje funker så må jeg vente med det... PS: bilen på bildet er en jetta vr6, av VR6Zach på vwortex forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Det er vel litt viktig at det er nok vann i systemet. Om du kutter ut ekspanskjonstanken blir det vel litt mindre kjøleveske i systemet. Da må du vel bytte til en større radiator ect. vet for eks. at MB fra 80 tallet har en rimelig stor radiator uten eksansjonstank, bare med åpning i toppen. Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Det er vel litt viktig at det er nok vann i systemet. Om du kutter ut ekspanskjonstanken blir det vel litt mindre kjøleveske i systemet. Da må du vel bytte til en større radiator ect. vet for eks. at MB fra 80 tallet har en rimelig stor radiator uten eksansjonstank, bare med åpning i toppen. Ja, har vært inne på den tanken også, hva med å bare bytte til en radiator med åpning på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Problem nr 2: Hva med føleren som står i den orginale ekspansjonstanken?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Her er viskeren med en "ekstra" arm, får du kjøpt de med og uten denne armen kansje? [/img] Ja, det er bonrath-visker: [/img] PS: gadd ikkje redigere bildet bare for å snu det.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 JOM viskeren er ikke festet i det "andre" hullet.. det gjør den en smule ustabil og lager masse kjeie lyder samt hopper litt på fortgåing osv osv.. bare jall (jeg har hatt en JOM monovisker, og anbefaler den slett ikke) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 JOM viskeren er ikke festet i det "andre" hullet.. det gjør den en smule ustabil og lager masse kjeie lyder samt hopper litt på fortgåing osv osv.. bare jall (jeg har hatt en JOM monovisker, og anbefaler den slett ikke) Har en JOM visker på arbeidsbilen/fremkomstmiddelet, enig, styr unna! Hehehe, gjelder vel det meste av JOM;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 JOM viskeren er ikke festet i det "andre" hullet.. det gjør den en smule ustabil og lager masse kjeie lyder samt hopper litt på fortgåing osv osv.. bare jall (jeg har hatt en JOM monovisker, og anbefaler den slett ikke) Skjer ikke med min.. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg