Gå til innhold

3 lys tent bak?

Ranger emnet

x8|volvo

Anbefalte innlegg

Med meg forsvant tåkelysa bak når jeg hadde på langlys.. Men med meg var det jort slik at d var satt en kabelsko inn på øverste pole til lampa i midten nede, og bort på øverste pole på tåkelyset og samme på andre sida..

Dette funka, men tror det ble for stor påkjenning for den ene ledningen som kommer med strøm til kjørelysa bake..

nææ faen er jo ikke rare spenningen som går igjennom der!

å om noe skulle gå helt for gale, så har du jo sikringer! selv om jeg nesten kan garantere deg at du aldri vil gå på en smell der..har mista sånn program jeg hadde der du skreiv inn f.eks. kabel dim.så kom det opp hvor mye guffe du kunne trekke visa versa. noen som vet hvor få tak i? har glemt ut navnet, er lenge siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nææ faen er jo ikke rare spenningen som går igjennom der!

å om noe skulle gå helt for gale, så har du jo sikringer! selv om jeg nesten kan garantere deg at du aldri vil gå på en smell der..har mista sånn program jeg hadde der du skreiv inn f.eks. kabel dim.så kom det opp hvor mye guffe du kunne trekke visa versa. noen som vet hvor få tak i? har glemt ut navnet, er lenge siden

Er jo noe som har jort at kontakta har svidd seg da :/ Tror det er pga at det er 3 lyspærer igjennom der hvor det skal være kun 2..

Men det er sant det er ikke rare greiene som går igjennom.. Synst det er litt merkelig .. :hvaskjera

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg vært hos bilen min i helga, og sjekka ut tåkelysa bak..

Dette har jeg gjort:

Bytta ut 21w med 5w vanlige pærer

Trøkt på brytern til tåkelysa

That's it..

Da lyser de hele tiden..

lysbryter på 0: Alle tre lys tent bak

lysbryter på P: Alle tre lys tent bak

lysbryter på nærlys: Alle tre lys tent bak

Fjernlys på: Alle tre lys tent bak

Så, er det noe rart med min '83 modell? Den har også automatiske kjørelys ved "0", noe som ikke var vanlig på modellene før 85-86, etter det jeg har lest her..

Uansett, jeg liker det sånn :P

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen din er bygget om. automatiske kjørelys kom i 86. men ble senere endret.

86:

0: kjørelys (21w) tenning må vere på

P: parklys (5w). uavhengig av tenning

nær/fjernlys: tenning må vere på

90:

0: nærlys. tenning må vere på

P: parklys. (5w). uavhengig av tenning

på min 90 modell er det et jalla lys i instrumentpanelet som viser at parklysa er tent (noe dem alltid er når du kjører). noe så vanvittig irriterende, spesielt om natten så jeg nappa ut den lyspæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen din er bygget om. automatiske kjørelys kom i 86. men ble senere endret.

86:

0: kjørelys (21w) tenning må vere på

P: parklys (5w). uavhengig av tenning

90:

0: nærlys. tenning må vere på

P: parklys. (5w). uavhengig av tenning

på min 90 modell er det et jalla lys i instrumentpanelet som viser at parklysa er tent (noe dem alltid er når du kjører). noe så vanvittig irriterende, spesielt om natten så jeg nappa ut den lyspæren.

Men min er ikke bygget om! Vi har hatt bilen helt siden den kom fra fabrikken, og lysene har alltid vært sånn!

Men så er ikke min helt normal heller, med nestne alle lister svarte, tom. på baklysene, og med stor turteller, blått velur-interiør og 5.speed badgen.. bilen min har egentlig aldri vært helt normal... :P Var også noen flere forskjeller, men de har jeg glemt.. Tror det var en som sa til meg at han trodde det egentlig var en export-modell..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider