Gå til innhold

Da var bruksbilen kjøpt inn

Ranger emnet

BurnPr00f

Anbefalte innlegg

Jepps. Da var øsa kjøpt inn.

Info:

740TIC (original turbobil) -86 mod

Takluke

Sentrallås

Delskinninteriør

Setevarmer

Hvite blinkers forran og på siden

Noe mer om selve bilen er det vel ikke som jeg kommer på nå

Motor og div:

Hybridmotor (den får aldri bestemt seg hva den vil være, enten b230ft, b230f eller b230et :D )

Tidligere eier hadde tenkt å bygge motor, men det ble ikke noe av.. Bunndelen blei ferdigbygd, også blei resten av det andre bare hivd på :P hehe

B230F-blokk (pen blokk, lakkert blå, olje inn & retur til turbo pent lagt opp)

Skal visstnok i følge tidligere eier være H-profil råder i bunndelen.

Originalt smidde turbostempler

original veiv

T3-turbo, (forsterka pakninger)

Stort K&N-filter

Et eller annet effektanlegg, tror det er simons

Overhalt 531-topp

Chippa innsprut

Splitter ny turbo-clutch

"Porche" bensinpumpe

Det var vel alt... ikke noe å skryte av men.

Ellers:

15" Volvo-alu-felger (JP 15")

Fikk med nye lesjøfors-fjører (har satt på)

Så godt som nye piggfrie vinterdekk på stålfelg.

Greie 6x9'ere på hattehylla, også er det blitt byttet høyttalere i dørene.

Bilder:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Videre planer:

xFjerne det justerbare turbotrykket, kjøre på 0,8 i trykk -Har gjort

xBytte en simmring ved kamdrevet -Har gjort

xSkifte servoslange (den som står på lekker) -Har gjort

xBytte viftereimer -Har gjort

Understellsbehandle bilen. Må sveise et par småhull og to jekkfester. + Tektylere hele understellet

xFjerne litt overflaterust rundt takluka -Har gjort

Hive inn litt anlegg (mangler forsterker, ellers har jeg resten)

xBytte olje -Har gjort

xBytte bremseklosser -Har gjort

xSette på lesjöfors -Har gjort

xFå tak i refleksplate bak -Har gjort

Ettervært så skal jeg bytte til større / bedre alu.intercooler, skal kjøpe inn turboXS dual stage ladetrykkstyring før snøen kommer tror jeg. Greit å ha på langkjøring og sånn. Tror nok jeg kommer til å dra ut hvis jeg kjører med 0,8-1bar trykk i vinter :P hehe Skal kjøpe dumpventil TurboXS type H tror jeg det blir.

Oppdatering med bilder skjer fortløpende ettersom ting blir gjort.

-Noen som har forslag / ris & ros så kom med det :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin bil. Ser du har samme int. som meg. Jeg vil ha svart om jeg finner . Jeg har stv da.. Skal til å bygge opp en bunn med ei 90 mod ft blokk jeg har..

Men likte den der. :)

-Jada.. er bruksbilen, men blir alltids en god del skruing for å få ting til å se ut / gå bra... Driver man ikke med bruksbilen, så driver man med prosjektet / andre ting :P -Akkurat denne gangen så dreit jeg i fargen... Skulle bare ha bruksbil med ok motor...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har liggende en ekstra refleksplate, men den er litt skadet.. Den delen som er under baggasjelokket, er litt knekt av, men det er ikke noe som vises spesielt.. Du kan eventuelt bare skjære av hele delen øverst, for den vises egentlig ikke uansett..

Kan ta bilder når jeg får tid :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har liggende en ekstra refleksplate, men den er litt skadet.. Den delen som er under baggasjelokket, er litt knekt av, men det er ikke noe som vises spesielt.. Du kan eventuelt bare skjære av hele delen øverst, for den vises egentlig ikke uansett..

Kan ta bilder når jeg får tid :)

ok.. send bilder på mail til meg da.. tror du finner mail-adressa i profilen min. Dumt at du bor i bodø da... :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update

Har kjøpt meg et monster av en dumpventil. Fikk den billig så. Er da enda godt at det ikke er RFL. Blir morro å høre lyden. Har skikkelig heftig lyd i bilen nå når jeg slepper gassen, for nå har jeg ikke ventil. Får sånn skikkelig heftig Woooo-FRRRRRRRRRRR - lyd. Men tror ikke det er så bra for turboen.. så blir morro å se hva slags lyd jeg får når jeg får montert på detta monsteret!

dump1.JPG

dump2.JPG

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naa ligger den i bilen saa hvis du bare kontakter meg paa 90039737 saa kan man ordne det i morra. tenkte meg vel en 200 kr for den..

Det er i orden, solgt for 200,- så sant den er strøken. Sender mld i morra ettermiddag :)

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen som står på bilen din nå, har vel wastegate innebygd som fører overflødig luft til luftfilteret..

Så da må du lage en plate å sette for, slik at du får all overflødig luft til dumpventilen :)

Har ingen erfaring med dette, har bare hørt mye om det..

Du burde iallefall sjekke det opp med andre folk som har mer peiling enn meg :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider