tohola Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Du får ta deg en tur en dag å hente turbogrillen Daniel, er sikkert mange andre som vil ha den om du ikke vil ha den. :lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Volvo 740 racing skrev: Fet bil BurnPr00f.Kan du legge ut flere bilder av den røde 740'n på side 4? Fet og fet.. er jo ikke mye å skryte av den 740'n min.. er jo tilnærmet lik stand som original... Ligger haugevis med bilder på volvoklubben trøndelag. er der jeg fant det av den røde. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 har du fått vekk jaginga?? så på et bilde at lmm ligger skjievt.. mange som tor at de ikkje har noe å si.. men de har faktisk de.. prøv å sett den helt beint å sjekk da... Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 har "fått den vekk" dvs har ikke fikset feilen, men falt for en jalla-løsning, fordi det er bikkjekalt å skru ute. Skal fikse det skikkelig, når temperaturen ute tillater det. LMM'en har ikke no spess å si, eller den har vel det, men i dette tilfellet, så er det ikke så nøye med den. Problemet er at tomgangsventilen står på vidt gap hele tiden, så elektronikken "kutter" ned tomgangen når den stiger over 2000rpm, og da står den å jager. Så det jeg har gjort er å sette på en sveisetang, på tomgangsslangen, har stilit den inn, så nå går den på 1000rpm på tomgang. Så nå funker det fint. Eneste ulempen er når det er kaldt ute, da trenger motoren litt mer luft for å holde seg i gang når motoren er kald, så da må jeg holde gassen, men det er jo ikke noe problem, for så fort jeg begynner å kjøre og motoren blir varm, så funker det som den skal. Tror det er brudd i ledningene mellom tomgangs-boksen og ventilen, eller noen av kontaktene som har tatt kvelden, eller selve tomgangsboksen som har kvell'a. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 var det deg jeg møtte ca ved avkjøringa til vestfossen igår ved 9 tia? du kjørte mot drammen.. ligna veldig på bilen di værtfall Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Nox skrev: var det deg jeg møtte ca ved avkjøringa til vestfossen igår ved 9 tia? du kjørte mot drammen.. ligna veldig på bilen di værtfall sorry.. vakke meg. Går en vanlig GL i kbg som er rimlig lik, blei skikkelig redd :eek: da jeg så den i byen her for en stund siden. mulig det var den... -Kjører mer andre veien jeg :P Retning hvittingfoss :P hehe Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 lusekjøring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 0,6bar og hjulspinn til tusen :P :D hehehe Skal muligens stille opp trykket til sommeren. Er værtfall ikke vits det nå... Den bare spoler uansett. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 BurnPr00f skrev: 0,6bar og hjulspinn til tusen :P :D hehehe Skal muligens stille opp trykket til sommeren. Er værtfall ikke vits det nå... Den bare spoler uansett. hehe.. kjenner til det problemet! jeg heiv baki 120kg med sandsekker å alt ble mye bedre:) litt stygt at bilen er griselav bak, og veeeldig høy forran.. men kommer ihvertfall fram happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 hehe, morro :) Har anlegg baki nå... Kan ta bilde.. kjøpte ny forsterker i dag, og dne var en god del tyngre enn den gamle.. hehe Morro å sladde litt... hovedsaken er jo at dekka mine er dårlige gamle dritt-vinterdekker.. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 flott rumpe du har;) får så vårstemning når jeg ser sånne bilder ellers da hva skjer her a Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 -Skjer ikke mest... -Ute å drifter for det meste :P hehe. Er litt usikker på om jeg skal gidde å beholde bilen en vinter til, eller om jeg skal selge den. Har egentlig lyst på litt nyere bil; 940turbo eller lavtrykksturbo. -Ikke det at det er noe galt med bilen jeg har, for den er virkelig trofast, har ikke hatt noe startproblemer med det i hele vinter, samme hvor kaldt det er. Er heller ikke hver dag jeg bruker motorvarmer, men den starter liker herlig på første forsøk i 15 minus fordet. Har også på en annen side lyst til å beholde den en sesong til, fordi da får jeg shina den opp litt mer etter vinteren, åsså er den jo skikkelig gøy å kjøre da. Spinner fint ved pådrag på 4 giret på vinterføre så fort ladetrykket kommer. Er sjelden jeg drar den til mer enn 3500rpm, samme hvordan jeg kjører med den. Kjører med 0,6 i trykk. Bilen ble mye bedre å kjøre etter at jeg fikk bytta kam. Nå kommer ladetrykket ved 1700rpm. Har på følelsen at denna TIC'en min er bittelitt mer hissig enn andre originale 740TIC'er. hehe. Ulempen hvis jeg kjøper ny bil, så "må" jeg jo kjøre penere enn det jeg gjør nå, også blir det jo så dyrt hvis noe skulle gå til hælvette liksom... 740'n er værtfall en god "treningsbil" om vinteren. Har hatt mye morro med den! -Har egentlig ikke vært no slem mot den i det heletatt... Alle sier jo at jeg bør "straffe" den mye mer :P hehehe. Så jeg er nok ikke en av de som herjer mest med den. Men at rævva kommer ut i hver ledige sving på vinterføre skal jeg ikke nekte for :P Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Rette innstillinga:D får kick når jeg spinner sidelengs:D delig å komme ut av svingene breeeeeeeeei!:D Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 BTW: har fått bytta den støgge "engangsgrillen" med en original sort turbogrill med emblem nå. Bilen blei mye penere med en gang!! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Kan bli morro til sommeren. Bunndelen i motoren som er i nå tåler glatt 300gamp. Så jeg vurderer på skru opp ladetrykket en liten smule. For å få sprita'n opp litt er følgende gjort: Digert k&n-filter Diger Alu-cooler 2,5" simons BSR-chip Detta hjeper jo ikke allverden da men litt hjelper det nok... Er litt usikker på om jeg skal tukle no mer med det,... 0,95bar til sommeren... hmm vi får se... Må værtfall justere ventilene en gang til til sommeren. Den tikker littegrann når den er varm. Mulig det har noe med de plast-ringene som ligger under "koppene" eller hva de heter, tror dem begynner å bli slitt... -skal ikke de dempe støyen da?? Noen som vet? Poffs / anyone? BTW: En annen ting jeg syns er rimlig greit med bilen er jo at den ikke bruker no olje. Har aldri etterfyllt noe noen gang, så lenge jeg har hatt den. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.