Gå til innhold

Da var bruksbilen kjøpt inn

Ranger emnet

BurnPr00f

Anbefalte innlegg

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nice cooler! :D er det knap bøy på ene slangen der eller er det bare jeg som ser litt feil..?ellers ser jo dette lovende ut må jeg si!

Det går helt fint med den slangen, er litt krapp bøy på den, men den er langt fra flat, og siden intercooleren har stusser på 3" og ut fra turboen er 2" går det mer enn bra nok med tanke på lufta.

-Lovende og lovende... Er jo ikke no prosjekt akkurat detta da, er bruksbil, og den gamle cooleren var lekk, så jeg måtte ha ny, og når jeg først kjøper no, så kjøper jeg ikke no dritt. -For å si det på den måten.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint med den slangen, er litt krapp bøy på den, men den er langt fra flat, og siden intercooleren har stusser på 3" og ut fra turboen er 2" går det mer enn bra nok med tanke på lufta.

-Lovende og lovende... Er jo ikke no prosjekt akkurat detta da, er bruksbil, og den gamle cooleren var lekk, så jeg måtte ha ny, og når jeg først kjøper no, så kjøper jeg ikke no dritt. -For å si det på den måten.

hehe...skjønte jo det da.men mente sandblåsinga og det ;) hehe.

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.

-Neste som skal fikses nå, er å bytte pakning på vannpumpa. -Mellom toppen og pumpa, for den er ikke tett... Videre, så jager den på tomgang :( -Vet ikke helt 100% sikker på hva det kan være ennå, men tipper tomgangsregulatoren... Må finne ut av det! skal prøve å få skifta olje & oljefilter på den i morra, hvis jeg får tid, for det er nok på tide. -Man vet aldri når den forrige eieren har skifta olje. -Åsså knakler det litt i bakakslingen ved bråe svinger, så jeg er på leting etter en, er vel 1031-aksling jeg må ha tror jeg.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått 235000. hmm, blir sikkert dyrt for den akslingen der.

-Skal ha en original 740TIC-bakaksling jeg, aner ikke hva som sitter der nå, men en ting er sikkert, det er at den må byttes ganske snart... Og jeg har ikke mest med gryn... Må få tak i en aksling som er i BRA stand! Diffsperre blir det samme, bare ikke sveisa sperre. Skal ikke herje med denna, skal brukes pent, og fungere fint, være en grei kjøre-bil. Er 240'n min skal skal herjes/kjøres med, så der trenger jeg nok en dana-diff og masse rart! Sånn er det... Så hvis noen har en bakaksling som er grei, så spytt ut da !

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

UPDATE:

Da har jeg begynt på rusta. Har sandblåst det meste bak, og kappet ut og sveisa på plater i hjulbrønnene og res-hjulbrønnen + tektyltert hjulbuer bak og ellers litt rundtom. Da gjenstår det å ta rusta ved jekkfestene og littegrann forran i dørken, så er den rustfri.

Her er noen bilder:

IMG_2784.jpg

IMG_2844.jpg

IMG_2812.jpg

IMG_2775.jpg

IMG_2776.jpg

IMG_2773.jpg

IMG_2779.jpg

IMG_2783.jpg

IMG_2785.jpg

IMG_2786.jpg

IMG_2809.jpg

IMG_2830.jpg

IMG_2826.jpg

IMG_2836.jpg

IMG_2820.jpg

IMG_2847.jpg

IMG_2846.jpg

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

-Går greit. Bruker bilen i helgene, når jeg ikke er på fylla og ellers når det trengs å kjøres noe sted. Har ikke noe verksted jeg vettu, så blir jævli lite skruing om vinteren eller når det blir kaldt / vått ute... :( :(

Det siste som er gjort er følgende:

Kjøpt ny tomgangsregulator, siden jeg trodde det var noe galt med den, siden bilen jager på tomgeng, men det var ikke den, så nå har jeg en ny til overs... (Noen som vil kjøpe / bytte??)

Ellers går alt som det skal teknisk sett...

Har jo bytta olje og oljefilter på den her om dagen, den bruker ikke noe olje såvidt jeg har fått med meg, -har værtfall aldri etterfylt...

Ting som må gjøres:

Få tatt et lite rusthull, og 2 steder det må sveises på plater, som det er rust i gulvet. jekkfestene må sandblåses, og kanskje sveises, skal se... Også tektylere resten av understellet + sveise på en lite platebit i batteri-boksen.

videre må venstre baklampe byttes, fordi jeg klarte å rygge på en jævla golf 2001-modell... Også må høyre forskjerm, littegrann nederst på venstre bakskjerm, samt rundt takluka (hele taket?) lakkeres opp igjen. Også er det littegrann på interiøret som bør fikses.. noen småsprekker... + at jeg ønsker meg original turbogrill til den, men det virker det som at ikke en kjeft har og vil selge meg :( Det er alt som må gjøres, ellers er jo motor og drivverk i tipp topp stand, alt av det elektriske funker.

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Går greit. Bruker bilen i helgene, når jeg ikke er på fylla og ellers når det trengs å kjøres noe sted. Har ikke noe verksted jeg vettu, så blir jævli lite skruing om vinteren eller når det blir kaldt / vått ute... :( :(

Det siste som er gjort er følgende:

Kjøpt ny tomgangsregulator, siden jeg trodde det var noe galt med den, siden bilen jager på tomgeng, men det var ikke den, så nå har jeg en ny til overs... (Noen som vil kjøpe / bytte??)

Ellers går alt som det skal teknisk sett...

Har jo bytta olje og oljefilter på den her om dagen, den bruker ikke noe olje såvidt jeg har fått med meg, -har værtfall aldri etterfylt...

Ting som må gjøres:

Få tatt et lite rusthull, og 2 steder det må sveises på plater, som det er rust i gulvet. jekkfestene må sandblåses, og kanskje sveises, skal se... Også tektylere resten av understellet + sveise på en lite platebit i batteri-boksen.

videre må venstre baklampe byttes, fordi jeg klarte å rygge på en jævla golf 2001-modell... Også må høyre forskjerm, littegrann nederst på venstre bakskjerm, samt rundt takluka (hele taket?) lakkeres opp igjen. Også er det littegrann på interiøret som bør fikses.. noen småsprekker... + at jeg ønsker meg original turbogrill til den, men det virker det som at ikke en kjeft har og vil selge meg :( Det er alt som må gjøres, ellers er jo motor og drivverk i tipp topp stand, alt av det elektriske funker.

er orginal turbogrill den med 4kanter?

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...