Gå til innhold

Da var bruksbilen kjøpt inn

Ranger emnet

BurnPr00f

Anbefalte innlegg

tror ikke du får kjøpt noe sånn gitt... vanskelig å få den lyden... Den lyden kommer av at turboen blir bremset av lufta når man slipper gassen og ikke har noen dumpventil... Lurer på åssen lyd man får fra dobbelstempel-ventil jeg...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tror ikke du får kjøpt noe sånn gitt... vanskelig å få den lyden... Den lyden kommer av at turboen blir bremset av lufta når man slipper gassen og ikke har noen dumpventil... Lurer på åssen lyd man får fra dobbelstempel-ventil jeg...

har hørt at man får den flappre lyden av dobbelstemplet ;)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Går fint med bilen i dag, den brukes når jeg trenger / må ut å "krutte". Har blitt litt "shabby" i vinter. Festet til sprederen / tåkelyset høyre side har tatt kvelden + at det har gått et fint skal' av venstre baklykt. Så har noen de delene, så si i fra, gjerne hel spreder med festet. Ulempen med bilen er at den spinner på alle gira ved gasspådrag så fort det blir våt asfalt/snø/is ute :P Skikkelig sleeper detta her :D

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint med bilen i dag, den brukes når jeg trenger / må ut å "krutte". Har blitt litt "shabby" i vinter. Festet til sprederen / tåkelyset høyre side har tatt kvelden + at det har gått et fint skal' av venstre baklykt. Så har noen de delene, så si i fra, gjerne hel spreder med festet. Ulempen med bilen er at den spinner på alle gira ved gasspådrag så fort det blir våt asfalt/snø/is ute :P Skikkelig sleeper detta her :D

hehe..lengesiden jeg har hørt noe fra denna bilen ja...trodde kanskje den var på skroten ;) gjort noe mer med den eller?bortsett fra det du har ødelagt?

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... ikke gjort no særlig nei, eller jo, har bytta den støgge hvite lista som en tidligere eier hadde lakkert hvit, til en original svart en. Er jo kaldt ute, og ubruklig vær å stå i ute å mekke så, får ikke gjort en dritt, annet enn å bruke bilen, for å si det mildt :(

Skal ta resten av understellet til våren, samt lakke det som skal til, og bytte en pære i dash'en som har gått, samt sette en skikkelig turbotrykksmåler inni instrumentpanelet der den originale står nå. -Bare ta ut den originale, og setter en skikkelig en bak der. blir pent!! Også skal jeg bytte spreder og baklykt. + kjøpe nye sommerdekk til JP-felgene. Så skal nok bilen selges tenker jeg...

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

hehe :) stemmer det.. var på vei til dama... :P jævli morro å sladde i dag.. Sku sett, jeg var på jobben, også går vi inn på temaet om det fine været (snøen som kom i dag) :P Jeg sier rett ut at "ja, etter jobb skal jeg ut å gasse, mens du får bruke brekket" -til min arbeidskollega. Og tror du faen ikke han andre jeg jobber med står på andre enden av disken og ekspederer en politimann (noe jeg først fikk vite etter at kunden(politimannen) hadde gått) hehe ikke bra :P

btw: Bilen ser jo ikke noe fin ut nå da.. har ikke vaska den siden i høst, også støgge stålfelger.. *føøyy* :( :( syns nesten ikke det er noe vits i å vaske den, for dagen etter er den omtrent like skitten...

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider