Gå til innhold

Da var bruksbilen kjøpt inn

Ranger emnet


BurnPr00f

Anbefalte innlegg

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fet bil BurnPr00f.

Kan du legge ut flere bilder av den røde 740'n på side 4?

 

 

Fet og fet.. er jo ikke mye å skryte av den 740'n min.. er jo tilnærmet lik stand som original...

 

Ligger haugevis med bilder på volvoklubben trøndelag. er der jeg fant det av den røde.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har "fått den vekk" dvs har ikke fikset feilen, men falt for en jalla-løsning, fordi det er bikkjekalt å skru ute. Skal fikse det skikkelig, når temperaturen ute tillater det. LMM'en har ikke no spess å si, eller den har vel det, men i dette tilfellet, så er det ikke så nøye med den. Problemet er at tomgangsventilen står på vidt gap hele tiden, så elektronikken "kutter" ned tomgangen når den stiger over 2000rpm, og da står den å jager. Så det jeg har gjort er å sette på en sveisetang, på tomgangsslangen, har stilit den inn, så nå går den på 1000rpm på tomgang. Så nå funker det fint. Eneste ulempen er når det er kaldt ute, da trenger motoren litt mer luft for å holde seg i gang når motoren er kald, så da må jeg holde gassen, men det er jo ikke noe problem, for så fort jeg begynner å kjøre og motoren blir varm, så funker det som den skal.

 

Tror det er brudd i ledningene mellom tomgangs-boksen og ventilen, eller noen av kontaktene som har tatt kvelden, eller selve tomgangsboksen som har kvell'a.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det deg jeg møtte ca ved avkjøringa til vestfossen igår ved 9 tia? du kjørte mot drammen.. ligna veldig på bilen di værtfall

 

sorry.. vakke meg. Går en vanlig GL i kbg som er rimlig lik, blei skikkelig redd :eek: da jeg så den i byen her for en stund siden. mulig det var den... -Kjører mer andre veien jeg :P Retning hvittingfoss :P hehe

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,6bar og hjulspinn til tusen :P :D hehehe Skal muligens stille opp trykket til sommeren. Er værtfall ikke vits det nå... Den bare spoler uansett.

hehe.. kjenner til det problemet! jeg heiv baki 120kg med sandsekker å alt ble mye bedre:) litt stygt at bilen er griselav bak, og veeeldig høy forran.. men kommer ihvertfall fram happyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, morro :) Har anlegg baki nå... Kan ta bilde.. kjøpte ny forsterker i dag, og dne var en god del tyngre enn den gamle.. hehe

 

Morro å sladde litt...

 

hovedsaken er jo at dekka mine er dårlige

gamle dritt-vinterdekker..

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Skjer ikke mest... -Ute å drifter for det meste :P hehe. Er litt usikker på om jeg skal gidde å beholde bilen en vinter til, eller om jeg skal selge den. Har egentlig lyst på litt nyere bil; 940turbo eller lavtrykksturbo. -Ikke det at det er noe galt med bilen jeg har, for den er virkelig trofast, har ikke hatt noe startproblemer med det i hele vinter, samme hvor kaldt det er. Er heller ikke hver dag jeg bruker motorvarmer, men den starter liker herlig på første forsøk i 15 minus fordet. Har også på en annen side lyst til å beholde den en sesong til, fordi da får jeg shina den opp litt mer etter vinteren, åsså er den jo skikkelig gøy å kjøre da. Spinner fint ved pådrag på 4 giret på vinterføre så fort ladetrykket kommer. Er sjelden jeg drar den til mer enn 3500rpm, samme hvordan jeg kjører med den. Kjører med 0,6 i trykk. Bilen ble mye bedre å kjøre etter at jeg fikk bytta kam. Nå kommer ladetrykket ved 1700rpm. Har på følelsen at denna TIC'en min er bittelitt mer hissig enn andre originale 740TIC'er. hehe.

Ulempen hvis jeg kjøper ny bil, så "må" jeg jo kjøre penere enn det jeg gjør nå, også blir det jo så dyrt hvis noe skulle gå til hælvette liksom... 740'n er værtfall en god "treningsbil" om vinteren. Har hatt mye morro med den! -Har egentlig ikke vært no slem mot den i det heletatt... Alle sier jo at jeg bør "straffe" den mye mer :P hehehe. Så jeg er nok ikke en av de som herjer mest med den. Men at rævva kommer ut i hver ledige sving på vinterføre skal jeg ikke nekte for :P

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli morro til sommeren. Bunndelen i motoren som er i nå tåler glatt 300gamp. Så jeg vurderer på skru opp ladetrykket en liten smule. For å få sprita'n opp litt er følgende gjort:

 

Digert k&n-filter

Diger Alu-cooler

2,5" simons

BSR-chip

 

Detta hjeper jo ikke allverden da men litt hjelper det nok... Er litt usikker på om jeg skal tukle no mer med det,... 0,95bar til sommeren... hmm vi får se...

 

Må værtfall justere ventilene en gang til til sommeren. Den tikker littegrann når den er varm. Mulig det har noe med de plast-ringene som ligger under "koppene" eller hva de heter, tror dem begynner å bli slitt... -skal ikke de dempe støyen da?? Noen som vet? Poffs / anyone?

 

BTW: En annen ting jeg syns er rimlig greit med bilen er jo at den ikke bruker no olje. Har aldri etterfyllt noe noen gang, så lenge jeg har hatt den.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår