Gå til innhold

Da var bruksbilen kjøpt inn

Ranger emnet

BurnPr00f

Anbefalte innlegg

• 3 months later...
  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Endelig en update her. Må først og fremst inrømme at jeg har vært treig som en dass med å oppdatere tråden, selvom jeg faktisk har gjort ganske mye med bilen! Men nå kommer litt mer info om hva som har blitt gjort siden forrige update. Kan blant annet nevne følgende:

-Byttet framskjermer; rust + div småbulker

-Lakkert tak + litt bak + tanklokk + listene under lyktene

-Byttet radiator 2(!) ganger

-Byttet frontlykt (sprekt)

-Kjøpt nye spredere (volvo originalt) (dem gamle var rustne og matte)

-Bytta bremseskiver forran (kast i dem gamle)

-Modifisert turbotrykksmåleren, -tatt vekk den originale og satt i ny med skalering.

-Byttet baklykter (kjøpt ny) -den gamle var knust.

-Lakkert dekslene over høyttalerne i dørene.

-Justert ventiler 2 ganger.

-Tectylert understell

-Fjerna stripa på bilen rundtom

Dette er noe av det som har blitt gjort siden sist.

btw: Har fjerna den stygge engangsgrillen, og fått på skikkelig turbogrill, samt stripa i frontruta er borte:)

Har akkurat startet sommerferien, og hadde den på eu-kontroll for 2(?) uker siden, og fikk noen mangler som må rettes:

Defekte hjullagre bak, slitte bremseband bak, CO må stilles, frontlykt må justeres. I tilleg har det kommet en ekstrautgift; flensen ut fra turbo til downpipen har ryki, så jeg må ha ny flens/komplett downpipe.

Her er noen bilder:

Overblikk:

overblikk.jpg

Fin gammel framskjerm:

gammelframskjerm.jpg

Gammel Framskjerm:

gammelframskjerm2.jpg

Hivd på ny framskjerm:

nymontertframskjerm.jpg

nyvaska.jpg

Fjerning av stripe:

fjerningavstripe.jpg

fjerningavstripe2.jpg

Ny baklykt:

baklykt.jpg

Utgangspunkt før grunnarbeid; har sandblåst vekk rusta her og lagt på corroless i fjor, nu er det på tide med skikkelig lakk:

takluke.jpg

Grunnarbeid:

vtslip2.jpg

vtslip2_2.jpg

Maskert:

mislykkalakking.jpg

THolandsli lakkerer:)

torgeirlakkerer.jpg

Ny bremseskive:

nyskive.jpg

Slik den ser ut nå om dagen:

740_3.jpg

740_2-1.jpg

740_1.jpg

Bilen er forøvrig til salgs, for den som skulle være interessert. (Send pm). Grunnen til at jeg vil selge den er behov for billigere pendlerbil (diesel).

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Gidder ikke kjøpe hvite blink bak, - er bruksbil detta, så da holder det med originale :P

-Åssen ser den originale turbo-vingen ut da?

-Hadde på refleksplate før, men synes rett og slett den er finere uten. Sort bak skiltet = turbo-kjennetegn. + Sorte riller i bakerste siderutene, samt grillen da :) -For tiden står bilen på bukk, da jeg driver å skifter hjullager og bremseband bak.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jepp, var en smule harry!! Grillen og stripa er forsåvidt gamle-eieren sitt stuk! Tok det egentlig av for lenge siden... Har jo kjørt en 4-5måneder uten grill, fordi jeg syntes den var så stygg. Bedre å briefe med skikkelig cooler enn støgg engangsgrill, hehehe.

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider