Gå til innhold

Glassfiber question :)

Ranger emnet

lector

Anbefalte innlegg

Hei

Skal begynne med glassfiber i bagasjen innen noen få dager.

Men for å være sikker på at jeg har alt som trengs, spør jeg litt.

Har kjøpt polyester, herder, stoff og glassfibermatter.

Men det jeg mangler er sparkel, men er jo så MANGE forskjellige,

veit ikke hvilken type jeg skal kjøpe. Å så trenger jeg sånn sparkel som kan "bygge" litt? Hva heter den typen? Tenkte jeg skulle bruke det i kantene i bagasjerommet. Å til slutt da alt er ferdig skal det lakkeres.. Trenger jeg å gjøre noe med det? Ta på noe spesielt? Så fargen blir bra.

Mener jeg leste noe om at lakken kunne bli dårlig om det ble brukt rett

på polyester.

MVH Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal begynne med glassfiber i bagasjen innen noen få dager.

Men for å være sikker på at jeg har alt som trengs, spør jeg litt.

Har kjøpt polyester, herder, stoff og glassfibermatter.

Men det jeg mangler er sparkel, men er jo så MANGE forskjellige,

veit ikke hvilken type jeg skal kjøpe. Å så trenger jeg sånn sparkel som kan "bygge" litt? Hva heter den typen? Tenkte jeg skulle bruke det i kantene i bagasjerommet. Å til slutt da alt er ferdig skal det lakkeres.. Trenger jeg å gjøre noe med det? Ta på noe spesielt? Så fargen blir bra.

Mener jeg leste noe om at lakken kunne bli dårlig om det ble brukt rett

på polyester.

MVH Tom

Du trenger to typer sparkel, en glassfibersparkel som er armert med tråder av glassfiber, den bruker du til å bygge kanter osv med, så trenger du en medium sparkel til å ta siste finishen med. Så bør du legge fyller før du grunner og lakker, da får du vekk alle sliperiper.

Ring med Anders , han selger alt du trenger av sparkel og andre ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger er polyester, glassfiber, hærder, glassfiberrulle, stoff, glassfibersparkel, finsparkel, pussepapir, sparkelskeier og hærder til sparkelen...

Jeg bruker å legge på er lag med hvit topcoat/gelcoat til slutt før jeg grunner... :)

Hær er et bilde av sparkelen du skall ha; glassfiber og finsparkel :)

CIMG2896.jpg

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger er polyester, glassfiber, hærder, glassfiberrulle, stoff, glassfibersparkel, finsparkel, pussepapir, sparkelskeier og hærder til sparkelen...

Jeg bruker å legge på er lag med hvit topcoat/gelcoat til slutt før jeg grunner... :)

Hær er et bilde av sparkelen du skall ha; glassfiber og finsparkel :)

CIMG2896.jpg

PS: er svært få lakkerer som bruker finsparkelen, de bruker medium fordi den er fin nok i massevis og mye lettere å slipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: er svært få lakkerer som bruker finsparkelen, de bruker medium fordi den er fin nok i massevis og mye lettere å slipe.

Jeg bruker ivertfall finsparkelen i jobbsammenheng og privat og jeg er strålende fornøyd med det, men jeg har aldri prøvd medium så om den er bedre kan jeg ikke komentere... :driving

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ivertfall finsparkelen i jobbsammenheng og privat og jeg er strålende fornøyd med det, men jeg har aldri prøvd medium så om den er bedre kan jeg ikke komentere... :driving

Den er nok ikke noe bedre, men endel lettere å slipe på. Skal du legge fyller så har det ikke noe for seg å bruke finsparkel, men hvis planene er å bare grunne og lakke rett på sparkelen så kan man godt bruke finsparkel. Men er nok mye smak og behag også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider