Gå til innhold

F40 og Porsche GT3 får deng på bane av Mines R34 GTR

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by marius

Sjekk video her

 

http://www.lancer-evo.net/video/download/video-121.zip

 

Haha, Hverken F40'n eller Porschen gir jo gass da. Hadde F40'n hatt flat pedal hadde du garantert hørt den bedre enn det.

 

Dessuten, hvis Porschen og NSX'n kjører i samme racingklasse er det jo enda mer åpenbart at Porschen ikke hadde full gass.

 

For alt du vet kunne de være på oppvarmingsrunde, så at Primera Coupèen gav dem "deng" er jo bare sprøyt (det går jeg utfra du vet), men den gikk tydeligvis ganske godt ja :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Loppa

 

Haha, Hverken F40'n eller Porschen gir jo gass da. Hadde F40'n hatt flat pedal hadde du garantert hørt den bedre enn det.

 

Dessuten, hvis Porschen og NSX'n kjører i samme racingklasse er det jo enda mer åpenbart at Porschen ikke hadde full gass.

 

For alt du vet kunne de være på oppvarmingsrunde, så at Primera Coupèen gav dem "deng" er jo bare sprøyt (det går jeg utfra du vet), men den gikk tydeligvis ganske godt ja :)

 

GT3 og GT500 er helt forskjellig klasser...

 

GT3(max 300hk) og GT500(max 500hp)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by riskoker-kjerrer er ufint!!

 

Gynget ja, merkelig. Det er jo ikke støtdempere foran på de, kun bak. Skal litt til for og få de gtvene til og gynge

 

hmm.. nei...

 

GTV-6 het den dritten jeg prøvde. hadde V6'er i seg...

og den hadde støtdempere ja.. Ganske lik min gamle ALFASUD..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis litt hva man kan oppnå med de bilene. :cool:

 

Mine's bilen er ikke noe spessielt værst trimma på motorsiden som marius sa. Men den bilen er ganske så vass når det gjelder understell osv. Også er jo ikke føreren helt fersk heller :D

Man ser jo TYDELIG at Porscha gir det den har. Mens F40'n ser ut til å slite med å holde rumpa rett i svingen før den blir passert. Blir enten kjørt på grensen, eller så sliter sjåføren.

 

NSX'n har jo rett under 500hk og veier rundt 1100kg trur jeg, så det er ikke rart den blir borte :) Ikke F3000 bilen heller :D

 

Bilen det gjelder:

post-112-13804851073072_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Mens F40'n ser ut til å slite med å holde rumpa rett i svingen før den blir passert. Blir enten kjørt på grensen, eller så sliter sjåføren.

 

NSX'n har jo rett under 500hk og veier rundt 1100kg trur jeg, så det er ikke rart den blir borte :) Ikke F3000 bilen heller :D

 

Det er bare det at F40 også har oppunder 500 hest, og rundt 1200 kilo å dra på (mener jeg å huske).

 

Mao skal skylinen ha bra mengder mer effekt for å dra 1700 kilo forbi en F40 på en slik måte at det skulle kvalifisere til bruk av ordet "deng".

 

F40en bare putret forsiktig avgårde. Såh.

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BugStar

Her var det jammen mange teorier ute og gikk gitt. Spekulasjoner er sikkert gøy, men dessverre er det ganske mange hull. Det er nemlig litt forskjell på GT3 på PS2 og ekte racing. Det er så vannvittig mange faktorer som spiller inn at det er helt umulig å vite nøyaktig hvorfor utfallet blir slik som det gjør på videoen. For det første er vi kun med på noen veldig få runder, og det er helt tydelig at dette er filmet på en åpen dag. Når det gjelder F40'en så ser dette ut som en helt vanlig gatebil, og sannsynligvis kjører denne på gatedekk og sikkert også dempere og fjærer som er beregnet på gatebruk og ikke til banekjøring. Da er det kanskje ikke så rart at det første han gjør er å slippe forbi bilene bak. Uansett ville den sikkert ikke holdt følge uten heftige modifikasjoner.

 

Porschen ser ut som en ganske standard GT3 bil og har (i motsetning til Skylinen) et reglement og forholde seg til. Ettersom den er på banen på en åpen dag tyder dette også på at den kanskje er privateid og muligens har en uerfaren fører. Hvis ikke ville den sikkert ha testet på normale treningsdager som er forbeholdt løpsbiler.

 

Og det at føreren av Skylinen er årsaken er bare tull. Han gjør masse feil hele tiden, og jeg stiller meg meget tvilende til at han har noe særlig erfaring fra banekjøring. For det første bomgirer han ganske heftig tidlig i filmen. Han bremser altfor tidlig og deffansivt og får derfor store problemer med å få til inngangen i svingene. Ofte er han upresis og for tidlig ute, slik at han må korrigere på vei inn i svingen. Han går også før tidlig på gassen og må flere ganger gå av og på på vei ut for å holde seg i sporet. Dermed får han en heller laber utgangshastighet.

 

Imidlertid har han masse pulver, og selv om han kanskje ikke har så mye hester, så er motoren bygget etter eget hode, og ikke etter et reglement. Dermed kan han ha en mye sterkere motor enn de andre, selv om toppeffekten kanskje er omtrent den samme. Alt annet er jo også fritt når man bygger en bil som ikke skal brukes til noe annet enn å briefe, så det er nok mange ting på denne bilen som løpsbilene ikke har lov til å bruke.

 

Vel, det var min lille analyse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cax

 

Det er bare det at F40 også har oppunder 500 hest, og rundt 1200 kilo å dra på (mener jeg å huske).

 

Mao skal skylinen ha bra mengder mer effekt for å dra 1700 kilo forbi en F40 på en slik måte at det skulle kvalifisere til bruk av ordet "deng".

 

F40en bare putret forsiktig avgårde. Såh.

 

F40 har vel 480hk, og den GT-R'n veier sikkert ikker over 1500kg.

(1560kg ellerno originalt)

Så det blir ganske likt. Muligens med fordelen på F40'n side. Passerer den ut av en sving da, fra lave hastigheter vil jo Skyline'n drepe F40'n med det syke grepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

F40 har vel 480hk, og den GT-R'n veier sikkert ikker over 1500kg.

(1560kg ellerno originalt)

Så det blir ganske likt. Muligens med fordelen på F40'n side. Passerer den ut av en sving da, fra lave hastigheter vil jo Skyline'n drepe F40'n med det syke grepet.

 

Skylinen har angivelig 520 hest, og litt mindre hubraum, ganske sammenlignbare motorer da, muligens. Flere hundre kilo mer, for ikke å snakke om effekttap i alt av differ og lure gismoer, Fejjajien slapp nok Skylinen forbi, den lurte nok fælt på hva dette var for noe. Kunne nok parkert den på streckan om den ville.

 

Kverulere :D

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Haha, Hverken F40'n eller Porschen gir jo gass da. Hadde F40'n hatt flat pedal hadde du garantert hørt den bedre enn det.

 

For alt du vet kunne de være på oppvarmingsrunde, så at Primera Coupèen gav dem "deng" er jo bare sprøyt (det går jeg utfra du vet), men den gikk tydeligvis ganske godt ja :)

 

Herregud, jeg har hørt mange gode unnskyldninger gjennom tidene ass, men loppa.... spar meg a!

 

Hvordan i HELVETE kan du ut ifra dette klippet "se/høre" om de gir full gass eller ikke? hahahahahahhaahahaah.... du verden, fikk meg en god latter på morningen gitt :) Du er helt utrolig.

 

Hvorfor ikke heller si "faen å den bilen gikk ass", "tar av meg hatten for den bilen" osv... isteden for å på død og liv finne en eller annen unnskyldning for å sette den hvite skyline i et dårlig lys.

 

Go get`em kid.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig bra sammenligning! Hvorfor ikke sammenligne McLaren F1 mot en VW boble! Hvem kjørte bilene? Hva slags dekk hadde de? Hvor mye var førerene villig til og bruke bilene? Den ene bilen er original, den andre tunet etter alle kunstens regler! Skikkelig grunnlag for og si at R34 er best dette her:rolleyes:

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er klar over at en F40 er en RÅ bil! Se da på filmen med åpne øyne, og godta at mines og de andre firmaene har skapt enda råere biler!! ;) Det er fett, samme om det er slicks, R34 eller en mann bak rattet som aldri har kjørt bil før! hihi

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gammel fan av F40 må jeg si att det har vært en av de råeste bilene jeg har på innkjøps lista mi!

Men det er ingen tvil om att Japse gutta sitter på noe som vi Europere ikke får til... MINES Engineering er og har vært i mange år på top 10 listen over de feteste tunerene i Japan.

Og dette er nok ett exempel på det..

 

Det er stort sett bare og bøye seg i støvet.. Ta frem snoppen og dra`n av mens man ser på og hører hvor ufattlig bra denne bilen går jerkoff

 

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår