Gå til innhold

F40 og Porsche GT3 får deng på bane av Mines R34 GTR

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by Loppa

 

Tror jeg har spurt om dette før, uten å få no svar: Hvor har du dette fra ? Betviler ikke at du har rett, men liker å lese det fra en sikker kilde før jeg tar det for god fisk ;)

 

Og som jeg har svart deg før på grunnen til at de trakk seg ut: De markedsfører alle sine biler med Quattro som en av sine store styrker, hvorfor i all verden skal de gidde å delta i en standardvognklasse med en FWD bil da ? Det passer ikke med merkeprofilen deres. Er man en dårlig taper kan man formulere det som du gjør.

 

:)

Bilene i DTM skal ha standard lengde, det har ikke TT!Jeg skal finne den dokumentasjonen men det kan ta litt tid! Det andre du påstår faller i grunnen på sin egen urimelighet! Hvorfor deltar Audi da i DTM med den forlengede TTen! Der har alle biler V8 på 450 HK, samme gearkasse, og BAKHJULSDRIFT! Rimer dårlig med Quattro det! Rimer vel i grunn dårlig med Audi generelt! Nå er det vel slik at Audiene drives av ABT som et privat stall men det er jo tyydelig hvem som betaler! Vi så det jo i rally også! Audi deltok så lenge de var teknisk overlegne, men da konkurrentene kom etter ville de ikke mer! Unnskyldningene har variert, men det er jo litt merkelig at det skjer hver gang! Eller?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå er vi en smule off topic her, men topic er vel ferdig bablet allikevel:

 

Når de trakk seg ut av Rally var det i stor grad pga de mange ulykkene forårsaket av store tilskuermasser og dårlig styring av disse fra arrangørene. Det var også en del slike ulykker med fatal utgang for førerne. Dette er hva Audi oppgir som årsak til at de trakk seg ut. Du får tro hva du vil... well De trakk seg ut rett etter ferdigstillelse av det man antar er den mest overlegne bilen i Rallysporten noensinne, Audi S1, før de rakk å vinne noe særlig med den, så jeg velger å tro det de sier;)

 

Slik jeg har oppfattet Audis satsing på bilsport uten å ha lest noen offisielle strategier på dette har jeg inntrykk av at den i stor grad har vært preget av følgende filosofi: De går inn i en bestemt klasse, satser hardt med store ressurser på alle områder for å vise hva de kan. De har ved mange slike anledninger hatt stor sukess, dominert sporten noen år og trukket seg ut når de ikke har mer å bevise. Da flytter de satsingen til en annen klasse for å vise at de mestrer den også. Dersom man føler seg bedre ved å tolke det dithen at dette er fordi de ikke kan matche konkurrentene så får man gjerne tro det...

 

En slik flytting av satsing er i tillegg ganske god markedsføringstaktikk. Det er langt bedre å være best i et par grener enn middelmådig i alle. De satser "alt på et kort", blir best pga det, og høster dermed mye større oppmerksomhet enn de som ligger midt på treet i alle grener. Det ville ikke vært særlig god økonomi i å opprettholde full satsing i alle klassene heller ville det vel ? Middelmådighet får andre ta seg av ;)

 

Det hadde vært spennende om de begir seg utpå Formel 1 etterhvert. De har jo bevist at den kan vinne LeMans 3 år på rad så kanskje de gjør et forsøk ? Det blir vel neppe lett å hevde seg der. Toyota har ikke hatt det så lett foreløpig hvertfall well

 

Når det gjelder DTM, Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (staves det slik ?) så vil jeg tippe navnet på serien alene gir grunn nok til å delta. Hva hadde et tysk mesterskap vært uten Audi ? eller BMW for den saks skyld ? Dette er prestisjeoppgjøret mellom de tyske(og generelt europeiske ) bilfabrikantene. Sist jeg sjekket gjorde audi det ganske bra der også vel ?

 

Ikke det at jeg følger så fryktelig godt med, men Ford har vel ikke vunnet noe særlig siden Escort MK1 og 2 herjet på 70/80-tallet ? Kanskje de har noe å lære ?

 

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mines GT-R'en er en helt brutal bil som i test hos Best Motoring tørker av det meste av seriøst trimmede japsebiler. Greit nok har den "bare" 580hk men så er motoren bygget for maksimal respons og når du har et fett mellomregister og strekker det videre til 10.000rpm så får du en bil som har rikelig med pulver selv ut av de trangeste svingene, hvor turbo tradisjonelt ikke er så gunstig.

 

Kombinert med et seriøst dyrt og gjennomarbeidet chassis så blir det en bil som er vesentlig sprekere enn en GT-R med trimmet motor. At den ikke har reklame i mange farger og nummer på døra betyr ikke at bilen ikke kan være et full race bygge!

 

Synes i grunn det burde være mulig å nye et slikt smykke av en bil uten å på død og live måle den opp mot alt annet. Hva med McLaren F1'ene de kjører i GT500? De har jo mye mer motor enn det originalt, så om du tar en 200SX og kjører fra den i et løp, går en 200SX fortere enn ene F1 da? :rolleyes:

 

Når det gjelder Audi så er de i racing for å vinne, og da er det nødvendig å konkurrere der man kan vinne. De har dominert stort sett alle standardbilklasser hvor de får kjøre med quattro, helt tilbake til gamle DTM med V8.

 

Se f.eks hvordan S4 dominerte i Speedvision serien i USA i fjor - i år stiller de med RS6. Sånn vil de ha det, så får f.eks Ford/Jaguar bruke pengene sine på å leke fartshump i F1 hvis de heller vil det. Både standardvogn og LeMans-satsingen har bidratt til å utvikle produktene du og jeg kan kjøpe i butikkene, FSI er den direkte årsaken til at Audi dominerer i sportsvogn, og erfaringene fra racing er noe av grunnen til at Audi i dag har noen av de mest avanserte, reneste og mest økonomiske motorene på markedet.

 

...som om økonomi og miljø var noe å måle en motor etter.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HolkestadRacing

jan her: mines enginering er sikkert bra det , menn mtm har jo trimma en tt til 750 rååååmade ponnia . og den har de tekt å slå farstrekorden til Maclaren F1 på ca 400. Og e skal love dokke at hvis de hadde rigga den tten til bane hadde den sikkert kjørt fra den forbanna japsebilen . TT rula jo det tyske mesterskapet for standardbila.

 

Tyske biler er best

 

McLaren har vel ingen fartsrekord på noen måte?

Raskeste gateregistrerte bil er vel såvidt jeg vet en Corvette, det er forøvrig et fabrikkbygg, ikke no trimmingsprosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lingenfelder er ikke klassifisert som produsent (fortsatt Chevy rammernummer på bilene) men som tuner. Og de bygget ikke nok biler med eksakt samme spec til å bli tatt på alvor. Og skulle man se bort fra disse kravene blir nok en Dauer 962 lei å slå, de bilene gjør jo 400 lett i standardutførelse.

 

Raskeste sertifiserte produksjonsmodell er fortsatt Macca F1 med 371km/t, men utfordrerene står jo nærmest i kø for tiden.

 

F.eks har Koenigsegg konservativt beregne potensiale for 390km/t (beregnet av Volvo etter vindtunellarbeid der, men hva skjer etter brannen?) Edonis stiller vel også sterkt - den i denne sammenhengen tunge og motorsvake EB110 var jo ikek noen sinke og Edonis er lettere, sterkere og mer aerodynamisk effektiv.

 

Jeg synes MTM Bimoto stiller litt på sidelinjen, men det er et veldig spennede og originalt konsept å bygge en supersportbil fra en og en halv TT. Prisen burde vel også kunne bli litt lavere enn for noe eksotisk italiensk kunsthåndtverk!

 

Bimoto går nok raskere enn hittil målte 370,8km/t når de legger på 100hk til - ellers er det jo alltids 2,7 biturbo å ty til vis det kniper :D

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

McLaren har vel ingen fartsrekord på noen måte?

Raskeste gateregistrerte bil er vel såvidt jeg vet en Corvette, det er forøvrig et fabrikkbygg, ikke no trimmingsprosjekt.

 

Er det en produksjonsbil? Eller vrir og vender du på fakta igjen som vanlig? doh

 

Les her: 240 mph McLaren F1 shatters World record

 

On March 31, 1998, the McLaren F1 obliterated the production road car world speed record, achieving a new official top speed of 240mph/387km’h at Germany’s VW Ehra-Lessien proving ground.

 

A team of four McLaren F1 road car engineers together with Technical Director Gordon Murray ran XP5, a standard F1 road car built in 1993, for the top speed record runs. Driven by racing driver, Andy Wallace, the F1 took just one attempt to raise McLarens previously unofficial mark of 231mph set at Nardo in 1993. On the third run the car reached a phenomenal 240.1mph/386.7kmh smashing the previous record of 212mph held by a Jaguar XJ220. A team of VW technicians independently verified the record-breaking speed.

 

With a 21km track consisting of two 9km straight sections and banking at either end, the Ehra facility is one of only two in the world where it is possible to attempt such speeds. While the straights stretch out into the distance the 3-lane wide circuit leaves little room for error. Driver Andy Wallace, describing the F1’s behaviour during the runs, declared - "I’m amazed at how stable it was at 240mph. The forces acting on it when you are going that quickly are not just double what they are at 100mph - it’s the square speed".

 

The unique McLaren F1 road car continues to make automotive history – this century’s finest road car.

 

The full story may be found in the May 1998 issue of the TAG McLaren Group Magazine "Racing Line" available exclusively to Team McLaren members.

 

 

.....Owned !!! :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Lingenfelder er ikke klassifisert som produsent (fortsatt Chevy rammernummer på bilene) men som tuner. Og de bygget ikke nok biler med eksakt samme spec til å bli tatt på alvor. Og skulle man se bort fra disse kravene blir nok en Dauer 962 lei å slå, de bilene gjør jo 400 lett i standardutførelse.

 

Raskeste sertifiserte produksjonsmodell er fortsatt Macca F1 med 371km/t, men utfordrerene står jo nærmest i kø for tiden.

 

F.eks har Koenigsegg konservativt beregne potensiale for 390km/t (beregnet av Volvo etter vindtunellarbeid der, men hva skjer etter brannen?) Edonis stiller vel også sterkt - den i denne sammenhengen tunge og motorsvake EB110 var jo ikek noen sinke og Edonis er lettere, sterkere og mer aerodynamisk effektiv.

 

Jeg synes MTM Bimoto stiller litt på sidelinjen, men det er et veldig spennede og originalt konsept å bygge en supersportbil fra en og en halv TT. Prisen burde vel også kunne bli litt lavere enn for noe eksotisk italiensk kunsthåndtverk!

 

Bimoto går nok raskere enn hittil målte 370,8km/t når de legger på 100hk til - ellers er det jo alltids 2,7 biturbo å ty til vis det kniper :D

 

Det er ikke Lingenfelter som har bygd Sledgehammer..

Bilen heter Chevrolet Callaway Sledgehammer Corvette

 

Callaway har såvidt jeg vet status som produsent.

Den leverte 880hk, ut av en twinturbomatet 8er på 350cui.

 

0-60mph ble gjort unna på 3,9 sek, quartermile på 10,6 sek, og toppfarten var på 254,76mph.

Det tilsvarer ca 409,9km/h i toppfart.

 

Fartsrekorden ble satt 19, Oktober 1989, og sjåføren var John Lingenfelter.

 

Det ble desverre bygget kun en bil med disse spesifikasjonene, men det ble bygget en del vanlige Callaway Turbo Corvettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

Er det en produksjonsbil? Eller vrir og vender du på fakta igjen som vanlig? doh

 

Vi snakker om en bil som var gateregistrert, og ble levert på bestilling, desverre var det ingen som var sprø nok til å bestille en tilsvarende bil, og det ble derfor med det ene eksemplaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Vi snakker om en bil som var gateregistrert, og ble levert på bestilling, desverre var det ingen som var sprø nok til å bestille en tilsvarende bil, og det ble derfor med det ene eksemplaret.

 

Altså har den ikke status som "Production road car" som er målestokken for alle bilfabrikanter.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

Altså har den ikke status som "Production road car" som er målestokken for alle bilfabrikanter.

 

Og hvorfor skal den ikke ha status som det?

Det er jo nøyaktig det den er, bare at den ikke ble solgt i så mange eksemplarer liksom, faktisk ble den vel aldri solgt, men den ble likevel produsert, som en produksjonsbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Og hvorfor skal den ikke ha status som det?

Det er jo nøyaktig det den er, bare at den ikke ble solgt i så mange eksemplarer liksom, faktisk ble den vel aldri solgt, men den ble likevel produsert, som en produksjonsbil.

 

Fordi det ikke er du som bestemmer slikt. Det er fastsatt krav for hva som kan kalles "Production Road Car". Hva kravene er vet jeg ikke, men McLaren F1 har rekorden med sin bil. Ikke den gamle Vetten fra 89 det ble laget 1 stk av. Skal alle hoppe frem og kalle sine prototyper for produksjonsbiler fordi de har laget 1 stk av den nå da ? Du får jo registrert alt slikt i Tyskland allikevel.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

Fordi det ikke er du som bestemmer slikt. Det er fastsatt krav for hva som kan kalles "Production Road Car". Hva kravene er vet jeg ikke, men McLaren F1 har rekorden med sin bil. Ikke den gamle Vetten fra 89 det ble laget 1 stk av. Skal alle hoppe frem og kalle sine prototyper for produksjonsbiler fordi de har laget 1 stk av den nå da ? Du får jo registrert alt slikt i Tyskland allikevel.

 

Det er ikke snakk om en prototyp, vi snakker om en bil Callaway prøvde å selge.

 

Den er ikke serieprodusert, hvis det er det du legger i definisjonen, men den er produisert for salg, altså en produksjonsmodell for gatebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gi deg nå da, det er jo åpenbart at den ikke er godkjent som "Production road car" uansett hvor mange ganger du måtte si det.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Men gi deg nå da, det er jo åpenbart at den ikke er godkjent som "Production road car" uansett hvor mange ganger du måtte si det.

 

Så kom nå med en definisjon da dummen, det er alt jeg ber om, den ofisielle definisjonen av hva som er en Production road car.

 

Jeg mistenker at det er en definisjon som tar hensyn til antall produserte biler, isåfall er det klart at ikke Sledgehammer går under den definisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår