Gå til innhold

F40 og Porsche GT3 får deng på bane av Mines R34 GTR

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ilfg sidene til McLaren har de produsert 100 stk totalt, så det må være færre enn det dersom antallet spiller inn.

 

Lager en ny tråd om dette, vil gjerne vite det jeg også

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=9496

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Production vehicle stiller krav til at bilen har unikt chasisnummer, at den er sertifisert (avgass, krasj, overholder alle lover) i eksakt samme utførelse som den selges, og at det er bygget og solgt "et visst antall".

 

Eksempel på sjelden produksjonsbil kan være Bugatti EB112 SS (ikke solgt mer enn ca 8-10 biler, avhengig av kilde) og biler fremstilt av nylig anerkjente produsenter som Koenigsegg (solgt under 10) eller Farboud.

 

Selve testingen for å få godkjent toppfartsmåling er heller ikke noen bagatell, det stilles ganske høye krav til måleutstyr og personell ved banen. Guinness insisterer f.eks på å ha sine egne folk til stede (for din regning så klart).

 

Jaja. Jeg visste faktisk ikke om at McLaren hadde øket til 386km/t - det var i grunn ganske imponerende med "bare" 627hk!

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Lingenfelder er ikke klassifisert som produsent (fortsatt Chevy rammernummer på bilene) men som tuner. Og de bygget ikke nok biler med eksakt samme spec til å bli tatt på alvor. Og skulle man se bort fra disse kravene blir nok en Dauer 962 lei å slå, de bilene gjør jo 400 lett i standardutførelse.

 

Raskeste sertifiserte produksjonsmodell er fortsatt Macca F1 med 371km/t, men utfordrerene står jo nærmest i kø for tiden.

 

F.eks har Koenigsegg konservativt beregne potensiale for 390km/t (beregnet av Volvo etter vindtunellarbeid der, men hva skjer etter brannen?) Edonis stiller vel også sterkt - den i denne sammenhengen tunge og motorsvake EB110 var jo ikek noen sinke og Edonis er lettere, sterkere og mer aerodynamisk effektiv.

 

Jeg synes MTM Bimoto stiller litt på sidelinjen, men det er et veldig spennede og originalt konsept å bygge en supersportbil fra en og en halv TT. Prisen burde vel også kunne bli litt lavere enn for noe eksotisk italiensk kunsthåndtverk!

 

Bimoto går nok raskere enn hittil målte 370,8km/t når de legger på 100hk til - ellers er det jo alltids 2,7 biturbo å ty til vis det kniper :D

 

Jeg VEIT at TopFuel og F16 går SINNSYKT fælt!!!!!!!!!!! Hahahahahaha *dævver*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrHappy

 

Hvem er det som kjører på bane med gatebil for å ha best runde tid??

 

Jeg vil anta at de fleste som kjører på bane kjører for å sladde litt, teste bilen, sjekke hva den klarer... og ikke nødvendig vis satse liv og lemmer på å få den beste runde tiden.

 

Og du... for å få målt rundetid er man avhengig av skikkelig måle utstyr.

 

Hva vet du om kanskje de rundene du målte så slakka en bil av i den ene svingen... resultatet = dårlig rundetid = (ifølge deg) treg bil..... :rolleyes:

 

hmmmmmm

 

Men det som slår meg mest er at faktisk ingen her har sagt "wow fy faaaaaen den skyline går! Den var feeet"

 

Dere er opphengt i å finne "unnskyldninger". Hva med å vokse opp og se forbi japse/ europer og heller gi respekt for at bilen er det den er.

 

:op

 

hehe.. ironi var ikke din sterkeste side akkurat nå?? ;) ;) :D

 

Her var det snakk om "en bil denger en annen på bane".. for å denge en bil på bane må man ha bedre rundetider enn den..

Poenget mitt var at det som skal være så sinnsykt rå bil ikke nødvendigvis gjør det så bra på bane.. jeg klokket Skylinen MAAAAANGE runder, likevel klarte den aldri å vise noe stort.. Jepp.. trolig skyldes jo dette sjåføren.. eller mange andre grunner... akkurat det samme grunnene kan være bakgrunnen for at skylinen på filmen drar fra de andre bilene.. (som vi ikke vet at den gjør.. for det ser vi ikke.. ser derimot ting som tyder på at den har noen rett bak seg.. )

 

På gatebil kjører folk på bane for å sladde.. kan ikke si at noen av de andre treffene viser spesielt mye tendenser til det.. enkelte skiller seg ut, men det gjelder i alle retninger ved alle anledninger..

 

de som utsetter seg selv og bil for størst fare er vel strengt tatt de som "sladder og tester hva bilen er god for".. ikke de som skal kjøre gode rundetider.. :)

 

 

hvis folk ikke kjørte på bane for best mulig rundetid.. hvorfor ble det da i det hele tatt snakket om denne "hendelsen" på filmen?? De andre lekte seg vel bare, ingen var interessert i å komme først.. dette var jo bare morro... :) Altså kunne det like greit vært en Niva 4x4 som denget skylinen.. ingen kjører jo på bane for å kjøre fort uansett ;)

 

og til syvende og sist er det nettopp det jeg vil fram til: hvem som denger hvem på gatebil eller på filmen eller hvorsomhelst nårsomhelst er helt irrelevant med tanke på hvilken bil som er raskest.. sjåføren har vel så mye å si, og ikke minst målet med kjøringen.. skal man se hvilken bil som denger hvem såp se på objektive tester der målet er raskest mulig fart/ tid /aks med en og samme sjåfør..

 

og ja, jeg kverulerer, og er fullt klar over at posten mest trolig var "for morro og felles glede " :D :D :D

 

det jeg synes var SYKT var NSX'n!!! DÆÆÆÆVEN!

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår