Gå til innhold

Tema: max senking av A4.

Ranger emnet

[TT]

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe senkesett til min nyinkjøpte A4.

Ikke sikker på om jeg skal gå for bare fjærer, fjærer+dempere eller justerbart.

Kostnaden har jo en viss innvirkning... ;)

Men ang justerbart: Hvordan vil hjulvinklene bli når man justerer høyden?

Hvis jeg tar 4-hjulskontroll med 30mm senking, hva skjer da når jeg justerer til f.eks, 60 eller 80mm senking?

Bytt fjærer og dempere! Kjøp kw justerbart, vet det koster mye, men er verdt det. Heller ikke noe problem med godkjenning.

Det andre spørsmålet ditt må noen andre svare på!

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ha firehjulskontroll hver gang du stiller på senkesettet ellers kommer du til å slite skjevt ja...

Ok... Takk for svar. :)

Da er tror jeg justerbart blir ganske uaktuelt.

Noen tips til sett med dempere? Gjerne linker... ;)

02 Toyota Hiace

05 Yamaha R1 - banesykkel

08 Honda CBR1000RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det blir coilover like vel... Har ikke lykktes i å finne senkesett m/dempere som senker mer enn 30-35mm. Må ha mer! Bilen min ser jo nesten heva ut! (se bilde i signaturen...) well

Bare for å ha det sagt: Det blir ikke av de dyreste settene (KW osv).

For øyeblikket ser det ut til at jeg går for FK.

Er det verdt pengene å betale for justerbart trykk, rustfritt osv.?

Har aldri kjørt bil med coilover før, så jeg lurer på hvordan komfort osv er... Blir å senke 50-60mm regner jeg med. Er jo tross alt en bruksbil. :D

02 Toyota Hiace

05 Yamaha R1 - banesykkel

08 Honda CBR1000RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke no serlig å senke bilen uten justerbart... når vinteren kommer , og snøen faller.. blir det jo kanskje bare et H.E.L.V.E.T.E hehe. Iaf om du skal ha styling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har crazy senk!! Syns at dette er noe av det råeste jeg har sett...

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=16948

Denne er pen ja.. Beste er jo at det ikke er "jukse-senk" med luft.. :) Men 130-140 foran og 110-120 bak? Synes det var vel mye.. er jo 18" hjul som står på.. Jeg har 17" og plastplata under motoren er kasta pga bakkeklaringa under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er pen ja.. Beste er jo at det ikke er "jukse-senk" med luft.. :) Men 130-140 foran og 110-120 bak? Synes det var vel mye.. er jo 18" hjul som står på.. Jeg har 17" og plastplata under motoren er kasta pga bakkeklaringa under...

Er nok noen som har skrytt på seg noen centimeter her, ja. Min A4 er målt til å være 70, max 80 mm senket og like lav som denne. Har desverre bare dette bildet av den med 40 mm senk.

audixenon2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider