Gå til innhold

Bilen er dau!!

Ranger emnet

eirwave

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk satt sammen motoren igjen i dag. Har byttet toppakningen + register reim.

Men nå oppfører bilen seg helt rart. Den startet og sviver jevnt på tomgang. Men når jeg kjører å gir gass så er det så vidt pådrag. Responsen er lik 0 nesten. den må bygge seg opp. Den føles rett og slett som en dau gammel 1 liters motor. Den lugger også litt når jeg gir gass.

Er det noen som vet hva dette kan komme av?? Trenger hjelp :(

Takker for svar.

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er helt sikkert at reima sitter en tann feil, har skjedd meg mange ganger.

Hva slags bil er det? de fleste vw har en merking på reimhjulet på kammen som ofte er lei å få riktig. (et merke i reimhjulet som skal ligge plant med toppen)

Hei. Er en Golf 3 GTI 8V 2.0 liter.

Da får jeg nesten få sjekket dette. Tror nesten jem må få et VAG verksted til å se på det. Fordi for oss ser det ut som regreima ligger riktig. stemmer med merkene når vi skrudde den sammen. :( Men siden dette skal være så sykt nøyaktig så kan det jo være at den ligger et hakk feil.

Forresten. Er det skadelig å kjøre med bilen hvis det e det som er feilen? Tenkte på at jeg må jo kjøre den til verksted.

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..jeg slet med noe liggnende da jeg overhalte toppen på min ford sierra 2.0is... første start var liksom et stort helvette å få den til å gå i heile tatt var et problem i seg selv..og som du sei når du gir gass såklare ikke det å skje noe lissom..

problemet mitt var at jeg fikk feil pakkning på innsuget.. det fant vi ut med startgass..

siden ingen har svart her..så ..må jo jeg prøve å få live i tråden din :)

edit: jeg våkna nettopp og kan godt hende jeg ikke har lest problemet ditt nøye

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk når registeret er stillt inn på merkene at rotoren i fordeleren peker mot pluggledningen som går til sylinder nr 1.

Sylinder nr 1 er den som er i den enden registerreima er.

Skal dette stemme sånn ca, sammen med merkene på kam og svinghjul, så er det bare tenningen som kan være feil.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takker for hjelp så langt.

I går gikk vi over merkene igjen. Dette blir bare helt merkelig.

Merket på kamhjulet og toppen stemmer, merket på veiven stemmer.

Men tenninga er kanskje 1 eller 2 mm feil. Ligger bittelitt før merket for første sylinder. Det er så lite at man ikke skulle tror det sko ha noe å si.

Men hva i alle dager kan det være som gjør at bilen oppfører seg slik da? Går det ann å bare stille tenninga uten å vri på veiven og kamhjulet?

Takker for svar!

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider