Gå til innhold

Bilen er dau!!

Ranger emnet

eirwave

Anbefalte innlegg

Heisann!

Høres ut som registeret er feil ja.. For å sjekke merker på kamdrevet du skal bruke, plukk av toppdekselet å se når det veksles på sylinder 4. Regner med at motoren din har tenningsrekkefølge 1-3-4-2. Da skal altså stempel 1 og 4 være på topp på tenningsmerket på veiva. Når kamakselen veksler på sylinder 4, skal også rotoren stå imot merket på fordeleren. Med å veksle mener jeg at du kan kontrollere at når stempel 4 var på tur opp i sylinderen, presset stempelet ut eksosen fra sylinderen. Hvis du dreier motoren rundt for hånd uten toppdekselet på, kan du telle forbrenningstaktene for å forsikre dek om at veiva og fordeleren ikke står 180 grader feil i forhold til kammen. Men HUSK: for hver gang du tar av registerreima, drei motoren først for hånd for å være sikker på at du ikke stuker ventiler! Å være sikker på hvilken vei motoren går er også en selvfølge!

Lykke til!

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

I dag hadde jeg med meg en mekanikker som jobber på volvo verksted. Han heller fant ingenting feil med regreima. Fant ingen vakum lekasjer heller.

Men han nevte at en han kjenner hadde hatt et så å si likt problem med sin bil. Det viste seg at det var kommet dritt i den elektroniskese dyse insprøytningen.

Tror dere at mitt problem kan komme av det samme? Siden vi har jo tatt av toppen og kanskje no støv eller et eller annet har kommet inn i innsugsmanifolden eller noe

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider