Gå til innhold

Volvo 960 - hva bør jeg vite?

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

Som sagt i overskriften, hva bør jeg vite om denne bilen, negativt og positivt... Vurderer nemelig og oppgradere fra 740:)

I hovedsak er det økonomi på 2.5 24v sekseren jeg tenker mest på? hvor mye sluker den på milà? Og vist noen har erfaring med 3.0l så bare kom med det og:)

Hva med kvalitet på motoren, volvo kvalitet eller værre?:)

Ellers så lurer jeg litt på størrelsen i forold til 740, da tenker jeg lenge og bredde?

Og hvor sprek er den egentlig? 0-100 f.eks? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som sagt i overskriften, hva bør jeg vite om denne bilen, negativt og positivt... Vurderer nemelig og oppgradere fra 740:)

I hovedsak er det økonomi på 2.5 24v sekseren jeg tenker mest på? hvor mye sluker den på milà? Og vist noen har erfaring med 3.0l så bare kom med det og:)

Hva med kvalitet på motoren, volvo kvalitet eller værre?:)

Ellers så lurer jeg litt på størrelsen i forold til 740, da tenker jeg lenge og bredde?

Og hvor sprek er den egentlig? 0-100 f.eks? :)

motoren er rimelig bra, bruker ikke så altfor gale med bensin.

bilen drar ikke så *veldig* bra, pga. stor egenvekt (mye luksus, vet du).

2.5'en er jo 170hk, mot 3.0 sine 204hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det drar bedre en 740 tenker jeg, med 170+ hester og da er jeg mere fornøyd. Skal jo også til med litt sånn dilldall som effekt, KNfilter +++ når den tiden kommer:) Og superstar felger;)

Ellers, hva av ekstra utstyr kan jeg vente i denne? Alt elektrisk rekner jeg med, men er det kjørekomp. og sånt dilldall?

Trenger en god, småsprek, driftsikker og "halv-luksus" bil så da må 960 duge tenker jeg, pluss at jeg slipper og svikte merket;)

Men har noen noe mål på den i forhold til 740 (lengde+bredde)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt info om Volvo 960 fra Zett.no. Vet ikke om dette er noe å se på eller om du allerede har sett der. Er litt info om 960 her også hvis noe av det kan være til hjelp.

takker, akuratt det jeg trengte og vite:)

MEN, hvordan fikk du opp all faktaen om 960? Altså, hvor på zett finner du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gå inn å søke på brukte Volvo 960. Så klikker du deg inn på en av annonsene og så klikker du på en link der det står "Se tekniske detaljer". Ikke alle annonsene denne linken ligger på, men er vel helst på de eldre bilene den ikke finnes siden de ikke har info om gamle biler.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*960 eller S/V90 du skal ha forresten? håper du sier 90:D;)

Selvfølgelig er det S90 som er mest spennende, men er heller vansklig og få tak i:) Dessuten litt dyrere en hva jeg har lyst og ta meg råd til:)

Men 960 tror jeg nok det blir, om ikke enda:)

Har sett til på specs på 2.5l24v motor og 3.0litern, og ser at oppgitt fra fabrikk bruker de Nesten det samme på mila, by som landevei:) Det gjør jo at jeg fikk grusomt lyst på 3.0litern:) Men igjen, litt dyrere.... Kostet jo over 600.000 i grunnpris for noen år siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet noen deilige 960 var tyskland nå:) De ligger på mellom 4500-9500 euro de jeg så på. Vist jeg finner en til god pris, vil det lønne seg og importere?

Vet ingenting om import, men går ut i fra at det blir heftige avgifter på volvoen med 3.0l motor, fra ca. 1995?

Lenke til kommentar
Del på andre sider