Gå til innhold

ABS Rele som lever sitt eget liv:S!?!

Ranger emnet

gsi-power

Anbefalte innlegg

Har ett problem...

Den slå seg inn/ut når det passer den, så klikker det en del i et rele under rattstammen, virker som om det reagerer på gassen, kan bare være meg, men det lager lyd fra seg, han som eide bilen før meg snakka om no følere på en av hjula som var gåen...men om det tikker i rele må det jo vær det som gjør noe av feilen..

Noen som har opplevd no av det samma, evt har litt greie på den slags elektronikk?

mange takk på forhånd ;)

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med din lokale VW verksted. De har som regel peiling på slikt.

De sier ikke skiten uten at bilen taes inn på bukken..og det hakke jeg førsteprioritert, for å si det sånn;) Det er bortkasta penger, trodde i håp om at noen hadde litt peil på dette, evt vært borti samma prob før..men hadde ikke så hell med den.. alacocaina

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey.

Jeg hadde litt av det samme problemet på den første a4'n min.

Er lenge siden, så jeg husker ikke om jeg hadde akkurat de samme symptomene som du har, men jeg synes å huske at jeg fikk en sånn rele-lyd samt at det var litt ymse om ABS's hadde lyst til å funke.

Det viste seg at ledningen til føleren hadde blitt liggende inntil skiva etter et skivebytte foran og dermed blitt "slepet" hakk i om du skjønner hva jeg mener?

Måtte bytte ledningen, synes å huske at den var svindyr...

På Vectran min nå er fjernlyshendlen litt slapp, og da klikker det i releet, så en feil trenger ikke være releet som er gåent selv om det lager lyd...

Jeg gjetter på at det er føleren eller ledningen som er gåen, Kan du ikke finne en brukt absføler på en hugger og bytte da?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde litt krøll med abs sensoren i vinter... lampa lyste slo seg ofte ikke av etter start og bremsa aventil på stive hjul

Skal sies bilen var SVÆRT skitten etter diveres nullføre og gjørme/grus/slaps vei så det gav seg når jeg vaska bilen

Da var det bare dårløsene som fryste :hammer

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider