volvo242TIC Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 hva betaler jeg egentlig? toll,moms, frakt ? hvor mange prosent er moms på bildeler på? er det greit å regne runt ti korner dollarn, eller blir det for lite? anyone? Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Er ingen ekspert men etter det jeg har hørt er det toll, moms og frakt. Toll % står sikkert på tollsidene. Dollaren ligger vel på rundt 6-7kr tror jeg Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 når jeg sier 10kroner dollarn er det for å dekke unna moms osv..derfor lurte jeg på om man kan regne ti kroner dollarn...frakta kommer vel i tillegg... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Hallo! Dollaren er ja mellom 6-7 kroner! Frakta er alt etter størrelse,vekt osv. Og korleis det blir sendt. Viss det er firma du handler med er det ingen problem å send en mail å sei du skal ha dei og dei delane og ka det vil koste å få sendt til norge inkludert frakt. Ver også obs på at det er enkelte firma/privat persona som ikkje sender utom USA. Har gjort ditte fleire gonga.. 1 veke sida handla eg 4 el vinduer, heisene,brytera,komplett ledninsnett og svarte dør handtaka til el vindu, me andre ord plug and play. Dette betalte eg 1060 kr ferdi levert i posten På Hareid. Betalte 113 dollar for delene = ca. 800 kr og 260 kr ca i frakt. cheers Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lonestarr Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 hva betaler jeg egentlig? toll,moms, frakt ? hvor mange prosent er moms på bildeler på? er det greit å regne runt ti korner dollarn, eller blir det for lite? anyone? Er ikke toll på bildeler bare moms og den er på deilige 25% yihaaaa!!!!!! Regner du med ti kroner dollaren har du et cirkatall å gå ut ifra...... Siter KennethSK Club Honda Norway 98 Honda Integra Type R 92 Honda Civic HB ESi - solgt 92 Honda Prelude 2.0i - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 dollars (varer + frakt) x 6,60kr + 25%.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Er ikke dette litt bingo? F.eks.: Sist vinter bestilte jeg deler med butikkpris på 45 USD. Tillagt 19 USD i frakt belastet de VISA-kontoen min med 64 USD, eller 406 kr ut fra dollarkursen som da gjaldt. Importverdien var derfor over frigrensen på 200, og jeg skulle betalt 25% moms på vare+frakt, dvs. en hundrelapp i tillegg. Men av grunner jeg ikke forstår, slapp pakken rett gjennom til meg og var bare å hente på posten uten noe ekstra å betale. Andre ganger har jeg opplevd å måtte betale moms, men har aldri blitt avkrevd toll på bildeler. Men på filmer har det skjedd, og da tar posten i tillegg et gebyr (70 kr?) uten å spørre først, for å foreta fortollingen for meg sånn at jeg kan få ut pakken på posten. På grunn av disse tilleggskostnadene liker jeg best å handle med småfirmaer. De aksepterer ofte å merke pakken som gave med lav pålydende verdi, sånn at tollvesenet ikke bryr seg. Større firmaer har uten unntak svart nei når jeg spør om dette, eller de har ganske enkelt latt være å svare. Når jeg handler fra engelske firmaer sier jeg iblant at det er greit at de lar være å trekke fra VAT'en, mot at de merker pakken som gave. Da sparer de seg for kontorarbeid, og jeg sparer litt penger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 hmmm.. skal handle fra ipdusa, så regner ikke med at de vil sende masse stag som gave :boxing edit : nosn som har noen ide om hva stabstag forran og bak + justerbat phanhard stag + 2 stk moment stag (de som justerer pinjongen på bakakselen) kan veie? tenker i forhold til frakt.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 IPD opplyser om vekt på nettsidene. Det du lister opp blir vel 15 + 30 + 30 + 10 = 85 lbs, dvs. drøyt 40 kilo. Du bør forhøre deg med dem om dette er shipping weight, dvs. med emballasje. Dessuten bør du nytte anledningen til å be dem legge ved sine utmerkete kataloger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 hmmm.. skal handle fra ipdusa, så regner ikke med at de vil sende masse stag som gave :boxing edit : nosn som har noen ide om hva stabstag forran og bak + justerbat phanhard stag + 2 stk moment stag (de som justerer pinjongen på bakakselen) kan veie? tenker i forhold til frakt.. Tatt fra sidene til ipdusa : Stabstagsats : 30 lbs Panhardstag : 15 lbs Momentstagsats : 10 lbs Totalt : 55 lbs. = ca. 25 kg. :) Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 man skal tenke på at de delene også har "ufine former", som gjør de dyrere å sende. lysaker bil tar til opplysning ca. 1000kr for justerbart panhard-stag. mao. er det ikke mye man sparer på panhardstaget ved import selv, pga. frakt og moms.. samt da må man vente 4 uker på staget, lysakerbil har de liggende. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 man skal tenke på at de delene også har "ufine former", som gjør de dyrere å sende. lysaker bil tar til opplysning ca. 1000kr for justerbart panhard-stag. mao. er det ikke mye man sparer på panhardstaget ved import selv, pga. frakt og moms.. samt da må man vente 4 uker på staget, lysakerbil har de liggende. har det ikke så travelt..masse annet å gjøre også..finne ut åssen bremser jeg skal ha feks. modde ferdig det, rette bunn av kanaler, sandblåse alt pånytt +++ må man regne 4 uker levering? Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 har det ikke så travelt..masse annet å gjøre også..finne ut åssen bremser jeg skal ha feks. modde ferdig det, rette bunn av kanaler, sandblåse alt pånytt +++ må man regne 4 uker levering? vanlig frakt er 4-5 uker.. hurtigfrakt er 5 dager, men det koster mer peng! kanskje du sparer 50-100kr på å importere panhardstaget selv, med "snail mail", det må du regne på.. nå synker vle dollaren tror jeg, siden oljen stiger? mao. lettere å spare penger på import, pga kronen er sterkere. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Da skal jeg F meg bestille ny motor/girkasse og kanskje en bil. For sitter bare på gjerdet og leter nå. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 vanlig frakt er 4-5 uker..hurtigfrakt er 5 dager, men det koster mer peng! kanskje du sparer 50-100kr på å importere panhardstaget selv, med "snail mail", det må du regne på.. nå synker vle dollaren tror jeg, siden oljen stiger? mao. lettere å spare penger på import, pga kronen er sterkere. når jeg først skal bestille stabstag osv kan jeg likegjerne kjøpe phanhardstag der også..handle alt på ett sted.. ja dollarn er fin nå om dagen Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg